اخبار

زیباترین شهر استان کرمان – بلاگی ها

  • زیباترین شهر استان کرمان – بلاگی ها

    سلام نو-سرویس گردشگری: با شناخت زیباترین شهر استان کرمان می‌توانید از جاذبه‌های خارق العاده و چشم‌نوازی بازدید نموده و شگفت زده شوید. همان طور که می‌دانید استان کرمان یکی از منحصر به فردترین و گسترده‌ترین مناطق در کشور ما شناخته می‌شود این استان به سبب برخورداری از قدمت بسیار دیرینه و همچنین آب و هوای متفاوت، جاذبه‌های گردشگری فوق العاده‌ای را در خود جای داده است. این استان با دربرگرفتن بسیاری از شهرهای مختلف (به سبب وسعت و گستردگی بسیار بالا) بهترین منطقه برای گردشگری توریست‌ها و گردشگران به شمار می‌رود. این استان تاریخی به عنوان بهترین استان در زمینه‌ی تمدن و آثار تاریخی در کشور ما شناخته شده است.

    در استان کرمان می‌توان شاهد بسیاری از شهرهای مختلف بود که هر کدام از آنها سبب پدید آمدن منحصر به فردترین جاهای دیدنی کرمان شده‌اند. در شهرهای مختلف استان کرمان می‌توانید شاهد تنوع آب و هوایی مختلف باشید که همین جذابیت این منطقه را دو چندان نموده است. از جمله شهرهای منحصر به فردی که جذابیت این استان را بیش از پیش نموده‌اند؛ عبارتند از:

    زیباترین شهر استان کرمان؛ شهر ماهان:

    قطعا یکی از منحصر به فرد ترین و زیباترین شهر استان کرمان شهر ماهان می‌باشد. این شهر به سبب برخورداری از خصوصیات مختلف به عنوان مشهورترین و زیباترین شهر در استان کرمان شناخته می‌شود. در این شهر می‌توانید شاهد باغ‌های زیبا و چشم نواز، آب و هوای دلنشین، قله‌های بلند با پوششی از برف، معماری‌های خارق العاده و قدیمی و بسیاری از موارد دیگر، باشیم. این شهر از جمله شهرهایی است که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی می‌باشد. لذا دور از ذهن نیست که به عنوان بهترین منطقه گردشگری در استان کرمان شناخته شود.

    با توجه به توریستی بودن شهر ماهان، در این شهر شاهد بهره برداری از امکانات مختلف رفاهی، تفریحی و گردشگری خواهیم بود. قطعا در لیست گردشگری در جاهای دیدنی کرمان می‌توان شاهد خودنمایی باغ شازده ماهان نیز بود. این باغ از جذابیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که توجه اغلب بازدیدکنندگان و گردشگران از خارج و داخل کشور را به سمت خود جلب نموده است.

    بیشتر بخوانید:

    پرآب‌ترین چشمه ایران در کرمانشاه

    روستای معروف کرمان

    شهر بم از شهرهای دیدنی استان کرمان:

    اگر بخواهیم به دومین شهر و زیباترین شهر استان کرمان اشاره کنیم، قطعا می‌توان از شهر بم یاد کرد. این شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرها در استان کرمان شناخته شده که علاوه بر برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص، دربردارنده‌ی بناهای چشم نواز و خیره کننده نیز خواهد بود. این شهر از جمله شهرهای تاریخی در استان کرمان به شمار می‌رود که از جاهای بکر، خاص، تکرار نشدنی و منحصر بفرد برخوردار است.

    از جمله جاهای دیدنی بی نظیر در این شهر می‌توان به نخلستان‌های چشم نواز و بسیاری از بناهای خشتی و گلی اشاره نمود. ارگ بم یکی از مهمترین بناهای موجود در این شهر است که به سبب بروز زلزله در دهه‌های اخیر با آسیب جدی مواجه شد. این شهر با توجه به میزان استقبال و گردشگری بسیار بالا، در بردارنده‌ی بسیاری از امکانات رفاهی مختلف مانند: هتل‌ها، رستوران‌ها و غیره نیز خواهد بود.

    شهرهای زیبای کرمان

    جاهای گردشگری در شهرهای زیبای کرمان

    زیباترین شهر استان کرمان شهر؛ سیرجان:

    در لیست زیباترین شهر استان کرمان می‌توان به شهر سیرجان نیز اشاره نمود. این شهر از جمله قدیمی‌ترین و شگفت انگیزترین شهرهای استان کرمان است که دربردارنده‌ی بسیاری از جاذبه‌های منحصر به فرد (از لحاظ معماری، تاریخی و طبیعی) می‌باشد. در این شهر می‌توانید شاهد بازدید از:

    • بادگیرهای خارق العاده
    • قلعه‌های شگفت انگیز
    • معماری‌های منحصر به فرد در مساجد
    • دشت‌های گسترده و سرسبز

    و بسیاری از موارد دیگر باشید. لازم به ذکر است که این شهر به عنوان دومین کلانشهر در استان کرمان به شناخته شده است. از مهمترین خصوصیت این شهر می‌توان به برخورداری از بزرگترین معدن سنگ آهن در خاورمیانه، اشاره نمود. برخورداری از آب و هوای معتدل در این شهر نیز موجب شده است که شهر سیرجان بستر مناسبی برای تولید پسته به شمار رفته و میزان بالای صادرات چشمگیر پسته را از آن خود کند.

    جاذبه های دیدنی شهر سیرجان

    زیبایی‌های خیره کننده در شهر شهداد:

    در بین لیست نام زیباترین شهر استان کرمان، نام شهر شهداد نیز می‌درخشد. این شهر از جمله کویری‌ترین بخش‌ها در استان کرمان به شمار می‌رود. با رسیدن به شهر شهداد در فاصله بسیار کوتاهی از کویر کلوت شهداد قرار خواهید گرفت. بسیاری از کویر نوردان و گردشگران این شهر را به عنوان یک اقامتگاه بسیار مناسب جهت بازدید از کویر می‌شناسند. در هنگام مراجعه به این شهر می‌توانید شاهد جذابیت چشم‌نواز و تکرار نشدنی کبیر باشید. از جمله زیبایی‌های چشم نواز که جذابیت شهر شهداد را دوچندان نموده‌اند، عبارتند از:

    • کلوت‌های کویری
    • تل گندم بریان
    • دره راگه
    • رود کال شور

    و بسیاری از موارد دیگر. تمامی این مکان‌ها از جاهای دیدنی کرمان هستند که سالانه با خیل عظیم گردشگران مواجه خواهند بود.

    شهرهای زیبای کرمان

    مناطق تاریخی در شهرهای زیبای کرمان

    شهر قلعه گنج؛ زیباترین شهر استان کرمان:

    در بین نام‌های بسیار معتبر و مشهور در لیست زیباترین شهر استان کرمان، می‌توان شاهد نام شهر قلعه گنج نیز بود. این شهر از جمله شهرهای منحصر به فرد با آب و هوای نیمه مرطوب است که جذابیت فوق العاده‌ای را در بر دارد. بیشتر ساکنین این شهر در شغل کشاورزی و دامداری فعال هستند. از جمله جاهای دیدنی خاص و خارق العاده در این شهر که محبوبیت آن را دو چندان نموده‌اند عبارتند از:

    • دره‌های خیره کننده و چشم نواز
    • رودهای پرآب و خنک
    • آبشارهای بزرگ و خیره کننده

    سیرجان شهر جهانی گلیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا