هنرمندان

اپل با بالاترین پیشنهاد فیلم پرحاشیه «تاپ گان: ماوریک» را خرید – بلاگی ها

  • اپل با بالاترین پیشنهاد فیلم پرحاشیه «تاپ گان: ماوریک» را خرید – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، فیلم بعدی برد پیت که به کارگردانی جوزف کوشینسکی کارگردان «تاپ گان: ماوریک» ساخته می‌شود به اپل رسید.

    اپل که از چندی پیش در حال مذاکره بود سرانجام با ارائه بالاترین پیشنهاد این فیلم را خرید. کمپانی‌های بزرگ دیگری چون مترو گلدوین مه‌یر، پارامونت، سونی، یونیورسال، نتفلیکس، آمازون و دیزنی نیز در تلاش بودند تا این پروژه را به دست آورند.

    در این فیلم پیت در نقش یک راننده فرمول یک ظاهر می‌شود که از بازنشستگی خارج شده تا در کنار یک راننده جوان و در برابر غول‌های این ورزش به رقابت بپردازد.

    ارن کروگر یکی از نویسندگان فیلمنامه «تاپ گان» نویسنده فیلمنامه آن است و فیلم توسط کمپانی پلن بی برد پیت و جری بروکهایمر از تهیه‌کنندگان «تاپ گان: ماوریک» با همراهی لوییس همیلتون راننده فرمول یک بریتانیایی ساخته می‌شود.

    این فیلم دومین همکاری پیت با اپل است. پیش از این اپل پروژه بدون عنوان دیگری با بازی برد پیت و جورج کلونی را به دست آورد که کارگردانی آن را جان واتس کارگردان «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» انجام می‌دهد.

    اپل پخش کننده فیلم «کودا» برنده اسکار بهترین فیلم بود و اکنون در تلاش است تا فیلم‌های خود را افزایش دهد و به این مناسبت پیشتر به سراغ پروژه «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی با بازی دی‌کاپریو و رابرت دنیرو رفت. این کمپانی به تازگی فیلم «بلیتس» استیو مک‌کویین درباره جنگ جهانی دوم را نیز خرید.

    هم‌زمان دومین تریلر فیلم جدید برد پیت «قطار سریع‌السیر» با بدل‌کاری‌های فراوانی که توسط خود وی انجام شده نیز منتشر شد. این فیلم که ساخته دیوید لیچ است ۵ آگوست( ) اکران می‌شود.

    قسمت اول از مجموعه سینمایی «تاپ گان» (۱۹۸۶ ، تونی اسکات) براساس مقاله‌ای ساخته شد که در سال ۱۹۸۳ در مجله کالیفرنیا منتشر شده بود. بازماندگان نویسنده این مقاله دیروز (دوشنبه، ۱۶ خرداد) از استودیو پارامونت پیکچرز شکایت کردند و مدعی شدند این استودیو در شرایطی سود حاصل از دنباله فیلم «تاپ‌گان» را به جیب می‌زند که دیگر از حق نشر مقاله مذکور برخوردار نیست.

    نویسنده این مقاله که ایهود یونی ( Ehud Yonay) نام داشت، در سال ۲۰۱۲ از دنیا رفت. همسر و پسر این نویسنده در سال ۲۰۱۸ درخواست پس گرفتن حق نشر یا کپی رایت این مقاله را دادند و این خواسته در سال ۲۰۲۰ محقق شد.

    براساس بند ۲۰۳ قانون کپی رایت، نویسندگان می‌توانند پس از گذشت ۳۵ سال حق کپی رایت خود را از طرف قرارداد پس بگیرند.

    خانواده یونی در دادخواست جدید خود عنوان کرده‌اند استودیو پارامونت بدون این که جواز جدیدی برای استفاده از این مقاله بگیرد، دست به توزیع فیلم «تاپ‌گان: ماوریک» زده است. آن‌ها حالا علاوه بر خسارت خواهان صدور دستور کتبی دادگاه برای منع پارامونت از نشر این فیلم پرفروش هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا