هنرمندان

تاکید سه هنرمند: ملت ایران هیچ‌گاه خواستار تجزیه‌طلبی نیست – بلاگی ها

  • تاکید سه هنرمند: ملت ایران هیچ‌گاه خواستار تجزیه‌طلبی نیست – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، هوشنگ توکلی بازیگر در گفت‌وگویی مطرح کرد: این روزها مباحثی مطرح شده اما من محکم می گویم قرار نیست تجزیه‌ای اتفاق بیفتد. هر چند کشورهای گردن کلفت و بزرگ سعی کرده‌اند افکار جامعه را به هم بریزند ولی به نظرم امکان ندارد تجزیه‌ای رخ بدهد. من حتی نگران این موضوع هم نیستم.

    وی ادامه می دهد: ایران بعد از انقلاب به عنوان کشور مستقل حرکت کرده است. تا زمانی که ایران حوزه‌های جغرافیایی‌اش را مدیریت کند و برای حفظ آن کوشا باشد، خواهیم دید غرب از این موضع خوشش نمی آید و واکنش های مختلفی خواهد داشت. طبیعی است که ما باید حافظ ایران باشیم، زیرا برای این سرزمین خون های بسیاری ریخته شده است.

    این هنرمند ادامه می دهد: گرچه سعی می کنند به ایران آسیب بزنند اما با یقین خواهم گفت هیچگاه ملت خواستار تجزیه طلبی ایران نیستند. به نظرم این ادعاهای ژورنالیستی برای ایجاد جنگ روانی غرب علیه ایران است و اینکه می خواهند مردم ایران را نگران کنند. هیچ هنرمندی هم دلش نمی خواهد ایران تجزیه شود. به نظرم این آسیب ها به هیچ جا نخواهد رسید.

    توکلی درباره موضع گیری برخی هنرمندان و ورزشکاران در این دوره عنوان می کند: به نظرم به هنرمندان حمله بسیاری شده است و اینکه شنیدن این جملات که ما خرج هنرمندان کرده‌ایم یا ملت خرج آنها کرده اند، خوشایند نبوده و همین باعث شده تا بعضی هنرمندان هم به اشتباه موضع گیری هایی داشته باشند. برخی اظهارات توهین به هنرمندان است. بنابراین این حق را به هنرمندان می دهم که ناراحت از آن حرف‌ها شده باشند اما نباید اظهار نظر همراه با شتاب زدگی داشته باشیم، زیرا تبعات هر نوع نظری بدون داشتن سواد رسانه‌ای می تواند در جامعه تاثیر منفی داشته باشد. حال بعضی ها استعدادشان در پولشویی است و آنها کسانی هستند که مسیر را به انحراف می کشاند. بنابراین من معتقدم خارج از عواطف و احساسات باید حافظ میهن مان باشیم و بحران های داخلی را خودمان می توانیم حل کنیم و نیاز به ورود بیگانگان نیست.

    جعفر دهقان: هیچ هنرمند عاقلی به دنبال اغتشاش و بی‌نظمی نیست

    جعفر دهقان تاکید کرد: هنرمندان در فضای آرام و به دور از اغتشاش و بی نظمی است که می توانند بر روی کار هنری خود تمرکز کنند و هیچ هنرمند عاقلی به دنبال اغتشاش و بی نظمی نیست.

    بازیگر سریال یوسف پیامبر با بیان مطلب فوق در گفتگویی مطرح کرد: یکی از وظایف هنر و هنرمند طرح پرسش درباره مشکلات موجود است ولی بهتر است که این پرسش از دریچه خلق اثر هنری و استفاده از خلاقیت هنری برای طرح پرسش در قالب نمایشنامه و فیلمنامه صورت گیرد که نتیجه به مراتب بهتری خواهد داشت.

    دهقان ادامه داد: اغلب جامعه هنری طرفدار حفظ کیان ایران اسلامی هستند و هیچ هنرمندی طرفدار توهین به مقدسات به اسم اعتراض نیست. اعتراض یعنی طرح مساله بدون بی احترامی به عقاید دیگران و اینکه برخی توهین را با اعتراض یکسان می دانند نادرست است.

    بازیگر فیلم های «تعقیب سایه ها» و «حماسه مجنون» گفت: هنرمندان طرح مساله کنند و سپس از مراجع بخواهند که به مساله رسیدگی کرده و مشکلات را حل کند نه اینکه آتش بیار معرکه شده و فضا را ناآرام تر کنند که دیگر نشود به حل مشکل پرداخت.

    وی ادامه داد: هنرمندان اغلب افرادی هستند دارای بینش و جهان بینی نسبت به وقایع و اتفاقات و این طور نیست که بخواهند بر هم زننده نظم باشند ولی گاهی برخی از افراد نورسی که بی پیمودن مدارج وارد کار هنری شده اند، هیجان زده شده و حرف هایی میزنند که ریشه ندارد.

    بازیگر سریال مردان آنجلس گفت: آتش زدن پرچم ایران کار هیچ ایرانی عاقلی نیست و همه ایرانیان اعم از فارس و ترک و کرد و لر و بختیاری و عرب و ترکمن و… میدانند که نام این کشور ایران است و برای رشد و پیشرفت راهی نداریم جز تکیه بر اشتراکات فراوان و البته کمک به همدیگر برای حل مشکل.

    این بازیگر یادآور شد: بسیاری از هنرمندان نیز مانند مردم عادی گرفتاری های اقتصادی دارند و گاهی حتی برای دریافت یک وام اندک ماهها در صف می مانند. همان قدر که باید برخی مسئولان ناکارآمد را بابت این مشکلات بازخواست کرد باید از عموم جامعه خواست آرامش خود را حفظ کنند و فقط به تعامل و گفتگوی صمیمانه برای بهبود اوضاع ایران یکپارچه بیندیشند.

    • تلویزیون با بیش از ۷۰ فیلم سینمایی به استقبال سال جدید می‌رود
    • اعضای جدید هیأت‌مدیره انجمن بازیگران سینما انتخاب شدند

    مهدی فقیه: هنرمندان ابدا همنوای تجزیه‌طلبان نبوده‌اند

    مهدی فقیه هم تاکید کرد: همه آنهایی که ایرانی هستند و عِرق ایران را در دل دارند با تمام وجود دل شان برای ایران می‌تپد و در این میان بدنه جامعه هنری نیز بارها غیرت ایرانی خود را به رخ کشیده‌اند و ابدا همنوای تجزیه‌طلبان نبوده‌اند.

    این بازیگر باسابقه در گفت‌وگویی ادامه داد: خودم به عنوان عضوی از جامعه هنری به مشکلات اقتصادی و دغدغه های معیشتی اهالی هنر واقفم و می‌دانم اهالی هنر جزو مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و شاید باورتان نشود ولی حتی نه بازنشستگی مناسبی دارند و نه بیمه درمانی خوبی با این حال در بیشتر اوقات اهالی هنر بازوی مردم برای طرح نقدهای منصفانه بوده‌اند.
    بازیگر فیلم هور در آتش ادامه داد: هرگاه که مشکلی در جامعه پیش آمده و فی المثل در ماجراهایی مثل سیل و زلزله و حتی پاندمی کرونا، کم نداشته ایم هنرمندانی را که پیشتاز کمک به مردم نقاط دورافتاده شده‌اند و برای یاری رسانی به آنها آستین بالا زده اند، پس در حمیت و غیرت ایرانی جامعه هنری شکی نیست.

    این بازیگر افزود: اینکه برخی از افراد فاقد بینش لازم در امور سیاسی که از قضا تجربیات هنری هم دارند در اتفاقات اخیر هم‌نوا با برخی از گروهک‌های افراطی شده‌اند یک اشتباه و ندانم کاری است و البته ان شاءالله که از روی جهل باشد چون هر هنرمند آزاده‌ای می‌داند با ایران متحد و فراگیر است که می‌توان هنر ایرانی را رشد داد.

    بازیگر «اخلاقتو خوب کن» اظهار داشت: اگر در این سالها مدام توانسته‌ایم در آوردگاه های جهانی سینما حضور داشته باشیم به خاطر استعدادهایی است که در جای جای ایران بوده اند، یکی کرد بوده و دیگر لر و یکی آذری و دیگری اصفهانی و آن یکی شیرازی و دیگری بلوچ و یکی اهل مازندران و… و همه اینها کنار هم بوده اند که هنر ملی ایران را به جهانیان شناسانده اند.

    مهدی فقیه ابراز امیدواری کرد: همه هنرمندان دلشان می‌خواهد جامعه در آرامش باشد تا راحت‌تر بتوانند کار خود را انجام دهند ولی متصدیان امور هنری هم یادشان نرود که اهالی هنر فراوان مشکل معیشتی دارند که باید حل شود. هنرمندان جان شان را برای ایران فراگیر می‌دهند و تنها انتظارشان این است که حداقل ها از آنها دریغ نشود. همان طور که یک مدیر هنری درآمد خوب و حقوق بازنشستگی و بیمه خوب دارد اهالی هنر هم باید این امکانات را داشته باشند. نمی‌شود تا ابد به هنرمندان وعده داد چون هنرمندان مرد روزهای سخت هستند پس چه بهتر که اولین گام مسئولان هنری از حالا به بعد ارتقای منزلت معیشتی باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    یک نظر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا