اخبار

این غذا را بخورید و خوش اخلاق شوید! – بلاگی ها

  • این غذا را بخورید و خوش اخلاق شوید! – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی غذا را در طراوت پوست و مو، پیشگیری از پیری زودرس و بهبود خلق‌وخو موثر دانست.

    دیماج یکی از غذاهای سنتی تبریز و حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فیبر، اسیدفولیک، روی (زینک)، فسفر، فولات، مس، اسیدچرب امگا ۳، اسیدآمینه تریپتوفان و … است.

    برای بررسی خواص دیماج تبریز و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

    مهم‌ترین خواص دیماج تبریز

    حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص دیماج تبریز گفت: مقادیر بالای پروتئین در این غذا موجب تقویت عمومی، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای افرادی که فعالیت‌های فیزیکی سخت انجام می‌دهند از جمله کارگران و ورزشکاران، مخصوصا بدن‌سازان بسیار مفید است.

    وی افزود: دیماج تبریز به علت داشتن ویتامین D، کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم تاثیر چشمگیری در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.

    این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این غذا به علت داشتن ویتامین B ۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است.

    عظمایی بیان کرد: مصرف دیماج تبریز موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود؛ همچنین از آلزایمر پیشگیری می‌کند.

    وی اظهار کرد: اسیدآمینه تریپتوفان موجود در این غذا موجب ساخت سراتونین در بدن می‌شود؛ سراتونین نشاط آور است و از استرس، اضطراب و افسردگی پیشگیری می‌کند.

    این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: از دیگر خواص دیماج تبریز می‌توان به افزایش اسپرم و تقویت قوای جنسی و بهبود خلق‌وخو اشاره کرد.

    عظمایی گفت: این غذا بسیار مقوی و مغذی است؛ لذا غذای مناسب و مفیدی برای افراد لاغر و کم بنیه به شمار می‌رود.

    وی بیان کرد: دیماج تبریز دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است؛ لذا موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا