اخبار

سکه از ۱۶ میلیون تومان گذشت / هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟ – بلاگی ها

  • سکه از ۱۶ میلیون تومان گذشت / هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا در روز جمعه هفته گذشته رشد بسیار زیادی را تجربه کرد و توانست بالاتر از ۱۸۵۰ دلار قرار بگیرد. در لحظه نگارش این متن قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۸۷۳ دلار می‌باشد که بالاترین قیمت چند هفته اخیر آن به شمار می‌رود.

    قیمت طلا در سه هفته گذشته حدود ۱۸۵۰ دلار در هر اونس بوده است. پس از فشارهای شدید فروش در اوایل روز جمعه، فلز زرد تا نزدیکی ۱۸۲۵ دلار نیز کاهش یافت اما در ادامه روز به ۱۸۷۳ دلار رسید و در آنجا بسته شد.

    به گفته تحلیلگران بازار، داده‌های اقتصادی ناامید کننده از جمله تورم شدیدتر از حد انتظار، حرکت صعودی جدیدی را برای این فلز گرانبها ایجاد کرد. در عین حال، ضعف بیشتر در بازارهای سهام، جذابیت پناهگاه امن طلا را بهبود می‌بخشد.

    باب هابرکورن، تحلیلگر ارشد بازار در RJO Futures می‌گوید: طلا دقیقاً همان کاری را که باید انجام می‌دهد، انجام می‌دهد. سرمایه گذاران بار دیگر به طلا به عنوان یک پوشش تورم و دارایی امن نگاه می‌کنند.

    در روز جمعه گذشته وزارت کار ایالات متحده داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده را منتشر کرد که نشان دهنده تورم است. افزایش قیمت غذا و انرژی باعث شده است تا تورم آمریکا در ماه مه، به عدد ۸٫۶ درصد برسد که بالاتر از پیش بینی بازار قرار داشت.

    در این شرایط و با توجه به اینکه اقدامات فدرال رزرو تا الان نتوانسته مانع از افزایش تورم شود، باعث شد تا سرمایه گذاران از هرگونه ریسک پذیری دوری کرده و بازارهای سهام افت شدیدی کرد. در عین حال طلا به عنوان پناهگاه امن جذابیت بیشتری یافته و قیمت ان افزایش می‌یابد.

    روند رو به رشد قیمت طلا ادامه دارد؟

    محمدسعید جعفری  با اشاره به روند افزایشی قیمت طلا در چند روز اخیر، گفت: دلیل این افزایش جو روانی ناشی از خبر صدور قطعنامه علیه ایران بود که باعث شد قیمت دلار و به تبع آن قیمت طلا افزایش یابد، همچنین در همین مدت قیمت جهانی طلا نیز افزایش یافت که البته تاثیر آن کمتر از گرانی دلار بود.

    وی پیش‌بینی کرد این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد و افزود: ممکن است شتاب و شدت این افزایش کم شود و حتی برای مدتی به مقدار جزیی کاهش قیمت را هم داشته باشیم، اما احتمالا طی ماه‌های آتی افزایش قیمت طلا ادامه دار خواهد بود.

    قیمت دلار در بازار امروز

    بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌ بانکی امروز ۲۲ خرداد برای فروش ۲۷ هزار و ۴۴ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۷۷۵ تومان خریداری می‌کنند.

    قیمت یورو در بازار امروز

    قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۱۷ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۲۰۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۹۲۲ تومان است.

    ‌قیمت طلا و سکه در بازار امروز

    طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

    در بازار امروز قیمت طلا ۱۸ عیار برای هر گرم، یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۵ تومان اعلام شد.

    نیم‌سکه، ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا