هنرمندان

سعید خانی: هنر و تجربه پاتوق می‌خواهد – بلاگی ها

  • سعید خانی: هنر و تجربه پاتوق می‌خواهد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، سعید خانی مدیر شرکت پخش خانه فیلم درباره روند اکران فیلم های «هنر و تجربه» گفت: به عنوان یک پخش کننده معتقدم هرچقدر سینمای «هنر و تجربه» فعال تر شود، خوشحال‌تر خواهیم بود. یک جنس فیلم هایی ارد که برای پخش به ما مراجعه می کنند، که طبیعتا امکان پخش آن برای ما وجود ندارد، چرا که این فیلم ها درحال حاضر باید در یک پخش تخصصی مانند «هنر و تجربه» اکران شود.

    وی بیان کرد: ابتدای شکل گیری گروه «هنر و تجربه» شرکت های پخش مختلفی برای اکران این فیلم ها به میدان آمدند، اما بنا به دلایلی موفق نبودند. گروه «هنر و تجربه» در حوزه اکران شروع خوبی داشت، اما مدتی است دچار سردرگمی در حوزه اکران شده است. مساله این است که «هنر و تجربه» از سینمای کشورهایی مانند فرانسه الگو برداری شده است و برای به نتیجه رسیدن این مساله دولت باید حمایت مناسبی در این زمینه داشته باشد، تا سانس های مناسبی برای اکران این فیلم ها در نظر گرفته شود.

    این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه در ابتدای شکل گیری این گروه سینمایی، دولت برخی از سینماها را حمایت می کرده و برخی از سالن های سینمایی به صورت یکساله در اختیار «هنر و تجربه» قرار می گرفت، توضیح داد: کم کم بودجه مورد نظر در این زمینه کاسته شده و این حمایت به شکل 50 درصد میان سینماداران و دولت در نظر گرفته شد و همین مساله سبب شد تا سینماداران بیشتر به مساله اقتصادی در این حوزه توجه کند که در ادامه هرچند در سینماها سانس هایی را در اختیار فیلم های «هنر و تجربه» قرار می‌گرفت، اما در صورتی که برای هر سانس فروش بلیت ها به حد نصاب نمی‌رسید، سانس «هنر و تجربه» به فیلم های پرفروش اختصاص داده می شد.

    وی تاکید کرد: خوشبختانه به ناوگان سینمایی ایران نسبت به دوره های گذشته، سینماها و پردیس های مختلفی اضافه شده و اگر دولت بتواند شرایطی فراهم کند تا برخی سالن های سینمایی را در اختیار «هنر و تجربه» به صورت مثلا یک ساله قرار گیرد، می تواند بسیار خوب باشد و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که گیشه سینمای «هنر و تجربه» مورد توجه قرار گیرد.

    مدیر شرکت «خانه فیلم» گفت: درباره نحوه اکران فیلم ها در «هنر و تجربه» می توان گفت برخی از فیلم ها مانند «ماهی و گربه» که نزدیک به یک سال اکران بود، توانست موفقیت هایی را بدست آورد. اما همه فیلم ها نمی توانند چنین موفقیت هایی را بدست آورد. معتقدم در چنین شرایطی دولت باید از اکران های این چنین حمایت کند تا اکران  ها بتواند جواب دهد.

    تهیه‌کننده «حرفه‌ای» تاکید کرد: در گذشته قرار بود تا برای «هنر و تجربه» سینما «عصر جدید» را در نظر بگیرند که بنا به دلایلی این طرح عملی نشد. اما اینکه در دور جدید، برای «هنر و تجربه» یک پاتوق ثابت درنظر گرفته شود و دبیرخانه «هنر و تجربه» در آن مستقر شود، تا فیلم ها به درستی اکران شود، بسیار مهم است.

    این تهیه کننده سینما درباره ایجاد یک پاتوق ثابت برای «هنر و تجربه» ادامه داد: اجرای چنین طرحی به معنای این است که بودجه قابل توجهی از سوی دولت در نظر گرفته شود، تا یک سینما را به صورت اختصاصی در اختیار «هنر و تجربه» قرار گیرد. البته برای ایجاد یک پاتوق ثابت برای «هنر و تجربه» باید مساله جغرافیایی را در نظر بگیریم تا مخاطبان را بتوانیم جذب سینمای «هنر و تجربه» کنیم. در چنین شرایطی باید پاتوق های ثابتی را برای این گروه سینمایی در نقاط مختلف تهران و البته شهرستان ها در نظر بگیریم. حتی می توان با سالن های کوچک پردیس های سینمایی قرارداد مناسب ببندیم تا اکران مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

    وی بیان کرد: با ایجاد چنین فضای ثابتی، می توان بسیاری از مراسم «هنر و تجربه» از جمله مراسم  رونمایی فیلم ها را در این سالن ها برگزار کنیم.

    خانی در پایان گفت: تاکید می کنم، ما با هجومی از اکران فیلم های «هنر و تجربه» مواجه هستیم و بسیاری از صاحبان فیلم ها، می خواهند آثار خود را در گروه «هنر و تجربه» اکران کنند، به همین دلیل باید یک شورا برای اکران فیلم های «هنر و تجربه» در نظر گرفته شود تا فیلم های مورد نظر را انتخاب کرد. در چنین شرایطی با پالایش فیلم ها با آثاری مواجه می شویم که بین آثار «هنر و تجربه» و سینمای گیشه قرار می گیرد که بخش خصوصی برای پخش این دسته فیلم ها روی کار بیاید تا چنین فیلم هایی را برای اکران حمایت کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا