اخبار

خبر بد برای تهرانی‌ها در سال ۱۴۰۱ – بلاگی ها

  • خبر بد برای تهرانی‌ها در سال ۱۴۰۱ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ایسنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تحلیل وضعیت ترافیکی تهران از طرح ویژه ترافیکی برای شهرآورد پایتخت، چهارشنبه‌سوری، نیمه شعبان و همچنین طرح ویژه برای پنجشنبه و جمعه آخر سال خبر داد.

    سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری که امروز (۱۶ اسفند) برگزار شد به تحلیل وضعیت ترافیکی تهران پرداخت و گفت:‌ آمارهای ما نشان می‌دهد به طور میانگین در ۱۱ ماه امسال حجم ترافیک به نسبت ۱۱ ماه سال ۹۸ که در آن خبری از کرونا نبود، ۵ درصد کاهش داشته است البته این آمار به طور میانگین است اما میزان ترافیک در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ در پایتخت نسبت به ۱۱ ماه سال ۹۹، ۳۷ درصد افزایش داشته است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه همواره بازگشایی مراکز آموزشی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بر بار ترافیکی معابر اضافه می‌کرد، اظهار کرد:‌ اما ما شاهد آن هستیم که هنوز مراکز آموزشی به طور کامل بازگشایی نشده اما میزان ترافیک در مقایسه با سال ۹۸ فقط ۵ درصد کاهش داشته است. این نشان می‌دهد ما افزایش ترافیک را داریم و با بازگشایی رسمی مدارس و دانشگاه‌ها و فعالیت تمام وقت آن‌ها این حجم افزایش نیز خواهد داشت.

    پیش‌بینی ترافیک شدیدتر تهران در سال ۱۴۰۱

    حمیدی افزود: به همین دلیل نیز ما پیش‌بینی می‌کنیم که در سال ۱۴۰۱ ترافیک تهران شدیدتر شود. از این رو ما باید به سمت هوشمندسازی و توسعه حمل و نقل عمومی برویم.

    وی درباره این‌که ترافیک نقطه به نقطه و ماه به ماه تهران چقدر نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است،‌ گفت:‌ آماری که من به آن پرداختم آمار میانگین تردد ترافیک بود اما آمار نقطه به نقطه ما حاکی از آن است که ترافیک در سال جاری و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ نیز نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ کاهش داشته است، البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که جمعیت تهران همچنین تعداد وسایل نقلیه در این شهر نیز در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۹۸ بین ۱۸ تا ۲۲ درصد افزایش داشته است.

    حمیدی در پایان با اشاره به طرح‌های ویژه پلیس در روزهای باقی مانده از سال نیز اظهار کرد:‌ طرح ویژه ترافیکی برای شهرآورد پایتخت، طرح ویژه برای چهارشنبه‌سوری، طرح ویژه نیمه شعبان همچنین طرح ویژه برای پنجشنبه و جمعه آخر سال در بهشت زهرا (س) از جمله طرح‌هایی است که به زودی اعلام خواهیم کرد و در حدود دو هفته باقی مانده تا پایان سال اجرا می‌کنیم.

    اگر این مطلب برایتان جالب است احتمالا از مطالب زیر هم خوشتان می‌آید:

    خبر خوش کرونایی‌ برای تهرانی‌ها / ـآخرین آمار بستری کرونا در تهران اعلام شد

    شهردار تهران: باید وارد ماجرا شویم و به نیاز مسکن مردم پاسخ دهیم

    جزییات تصادف زنجیره‌ای بیش از ۳۰ خودرو در تهران / آمار مصدومان اعلام شد

    قیمت قبر در تهران اعلام شد/ این نوع قبرها رایگان هستند

    زن تهرانی نوزاد ۲ماهه‌اش را کشت!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا