هنرمندان

اجرایی دیگر از بازیگر بورات| شخصیت گستاخ دیگری از ساشا بارون کوهن – بلاگی ها

  • اجرایی دیگر از بازیگر بورات| شخصیت گستاخ دیگری از ساشا بارون کوهن – بلاگی ها

    بلاگی ها : ساشا بارون کوهن که برای ایفای نقش «بورات» شناخته می‌شود، قصد دارد سراغ شخصیت جنجالی علی جی (Ali G) برود که باعث محبوبیت او در دهه نود شد. بورات مارگارت ساگدیف که ساشا بارون کوهن ایفاگر نقش آن است، روزنامه‌نگار و گزارشگر تلویزیونی اهل قزاقستان است که در سفری به امریکا مأموریت پیدا می‌‎کند شرح واقعی زندگی مردم آمریکا را ثبت کند. تفاوت‌های فرهنگی بورات و امریکایی‌ها باعث پدید آمدن موقعیت‌هایی کمیک و خنده‌دار می‌شود که در عین حال هجو فرهنگ امریکایی هم به شمار می‌رود. البته بابت برخی صحنه‌ها به دو فیلمی که با حضور بورات ساخته ‌شده انتقادهایی شده است.

    با اینکه ساشا کوهن با بورات برای اغلب سینمادوستان شناخته می‌شود، پیش از اکران قسمت اول «بورات» در سال 2006، در اواخر دهه 1990 با شخصیت علی جی در «برنامه ساعت 11» کانال 4 بریتانیا به شهرت رسید. علی جی شخصیتی چندفرهنگی و با طرز حرف زدن گستاخانه است.

    ساشا بارون کوهن این شخصیت را در فیلم «علی جی اینداهوس» (2002) به تصویر کشید و حالا قصد کرده دوباره به آن بازگردد. ورایتی خبر داده که این بازیگر در تور استندآپ کمدی جدید خود مجددا به سراغ این کاراکتر خواهد رفت. هرچند یکی از نزدیکان این بازیگر مدعی شده که کوهن به اعتصاب بازیگران پایبند خواهد ماند.

    هرچند علی جی با حرف‌های خود مخاطب را می‌خنداند و درباره وجوه مختلف فرهنگ بریتانیا حرف‌های تندوتیزی به زبان می‌آورد، اما نقدهایی هم به آن به دلیل تکثیر کلیشه‌های موجود درباره سیاهان وجود دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا