اخبار

کشف یک غار پر از گنج که ۱۶ هزار سال است کسی به آن سرنزده است! + عکس – بلاگی ها

  • کشف یک غار پر از گنج که ۱۶ هزار سال است کسی به آن سرنزده است! + عکس – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها باستان‌شناسان آلمانی خبر از کشف ورودی یک غار در نزدیکی شهر اِنگِن در ایالت بادن وورتمبرگ داده‌اند؛ نکتۀ مهم این غار این است که آنجا یک سکونتگاه مربوط به عصر یخبندان بوده است که از ۱۶ هزار سال قبل تاکنون هیچ کس وارد آن نشده است.

    غار باستانی

    با اینکه این غار از دهۀ ۱۹۷۰ برای باستان‌شناسان شناخته شده بوده است، تا امروز آن‌ها ورودی اصلی غار را کشف نکرده بودند. در دهۀ هفتاد به صورت اتفاقی و در جریان ساخت خط لولۀ فاضلاب، یک حفره کوچک روی سقف غار ایجاد شده بود که منجر به شناسایی آن شده بود. اما تا امروز هیچ کاوشی در غار صورت نگرفته بود.

    جستجوهای تازه در سال ۲۰۲۱ آغاز شدند و در طی ۶ هفته کاوش، باستان‌شناسان به اطلاعات تازه‌ای دست پیدا کردند اما ورودی غار همچنان نامکشوف باقی مانده بود.

    باستان‌شناسان در آوریل امسال از طریق بررسی‌های ژئوفیزیکی دریافتند که غار بسیار بزرگتر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌شد؛ عمق آن دست کم ۲۰ متر تخمین زده شد.

    حالا در تازه‌ترین یافته، ورودی غار شناسایی شده است. دکتر ایوون تافلمایرز از دانشگاه توبینگن این یافته را بسیار شورانگیز توصیف می‌کند. او می‌گوید این یک موقعیت استثنایی است که باستان‌شناسان می‌توانند محلی تا این اندازه بکر و دست‌نخورده را کاوش کنند.

    این غار بخشی از یک مجموعه غار در نزدیکی شهر انگن است که با عنوان پارک عصر یخبندان معروف شده‌اند. غار پترزفلس نیز در همین نزدیکی قرار دارد که بین ۱۳ تا ۱۵ هزار سال قدمت دارد. تا کنون یافته‌های شگفت‌انگیزی در آن غار به دست آمده‌اند و حالا باستان‌شناسان امیدوارند که همین اتفاق در این غار تازه هم تکرار شود.

    غار باستانی

    دکتر تافلمایرز می‌گوید: «ما مطمئنیم که اینجا در اواخر عصر یخبندان محلی برای سکونت بوده است و امیدواریم که چیزهایی مثل ابزارها یا حتی جواهرات سنگی و بقایای آثار هنری را در اینجا پیدا کنیم».

    ورودی تازه‌کشف‌شده همچنان با لایه‌ای از خاک پوشیده است و باستان‌شناسان در حال بررسی این لایۀ خاک هستند. قرار است در طی یک سال آینده محققان وارد غار شوند.

    برای اینکه افراد متفرقه به وضعیت غار آسیبی نرسانند، تصمیم این است که ورودی غار تا سال آینده و زمانی که باستان‌شناسان کار بررسی را آغاز نکرده‌اند مسدود بماند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا