هنرمندان

یک منتقد ایرانی سینما داور جشنواره فیلم اُبرهاوزنِ آلمان شد – بلاگی ها

  • یک منتقد ایرانی سینما داور جشنواره فیلم اُبرهاوزنِ آلمان شد – بلاگی ها

    به گزارش همشهری‌آنلاین، حامد سلیمان‌زاده، منتقد سینمای ایران، داورِ جایزه فیپرشی در شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اُبرهاوزن آلمان شد.

    جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اُبرهاوزن (Oberhausen) در سال ۱۹۵۴ میلادی بنیان‌گذاری شد و یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در سراسر جهان است. زنده‌یاد فروغ فرخزاد، شاعر و سینماگر ایرانی، جایزه بهترین فیلم مستند این جشنواره را در سال ۱۹۶۳ میلادی برای فیلم «این خانه سیاه است» از آن خود کرد.

    شصت و هشتمین دوره این جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله مسابقه بین‌المللی فیلم‌های تا ۳۵ دقیقه، مسابقه فیلم‌های تجربی، مسابقه بین‌المللی آنلاین، مسابقه فیلم‌های آلمانی، مسابقه فیلم‌های کودک و نوجوان، مسابقه فیلم‌های آلمانی آنلاین و مسابقه نوردراین وستفالن (NRW) از روزهای ۱۰ تا ۱۹ اردیبهشت (۳۰ آپریل تا ۹ می ۲۰۲۲) در شهر اُبرهاوزن در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

    حامد سلیمان‌زاده، چندی پیش داور فیپرشی (FIPRECI- فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان) بخش رقابتی بین‌الملل چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول (Istanbul) در کشور ترکیه بود و هم اکنون، مشغول داوری جایزه سیفژ (CIFEJ- سازمان بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان) در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لبخند (Smile) است که از روزهای ۴ تا ۱۰ اردیبهشت (۲۴ تا ۳۰ آپریل ۲۰۲۲) در کشور هندوستان برگزار می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا