اخبار

طلای ۱۸ عیار گران شد / آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز – بلاگی ها

  • طلای ۱۸ عیار گران شد / آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از تجارت‌نیوز، بازارهای مالی از جمله طلا و سکه در روزهای اخیر تحت تاثیر سیگنال‌هایی از مذاکرات وین و بازار دلار در کشورهای اطراف روند افزایشی داشتند. سکه بار دیگر به کانال ۱۴ میلیون تومان رفته است. طلا نیز امروز برای دقایقی وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

    علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: با توجه به اخبار برجامی، انتظار می‌رود که سکه روند صعودی را طی کند و حتی حباب سکه نیز طی این روند بیشتر شود.

    در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

    طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار تا یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۳۸۰ تومان نیز داد و ستد شد اما در لحظه تنظیم این خبر به یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۲۳ رسیده است. این رقم حدود پنج هزار تومان بیشتر از بعد از ظهر امروز و حدود ۱۶ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. طلا دیروز هم روند افزایشی داشت و به حدود یک میلیون و ۲۸۴ هزار تومان نیز رسید.

    قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به بعد از ظهر امروز ۵۰ هزار تومان و نسبت به روز گذشته، حدود ۱۴۲ هزار تومان بیشتر است. روند قیمتی سکه امامی روز گذشته نوسانی بود و نتوانست در کانال ۱۴ میلیون تومان ماندگار شود.

    قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند افزایشی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۴۲ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. سکه بهار آزادی، دیروز نیز روند افزایشی داشت.

    جدیدترین قیمت‌ طلا و سکه در بازار

    شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود دو هزار تومان بیشتر بعد از ظهر امروز و حدود ۱۴ هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته. طلا روز گذشته نیز روند افزایشی داشت.

    این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۴ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۷۶ هزار تومان و نسبت به روز گذشته، حدود ۲۱۲ هزار تومان بیشتر است. سکه امامی دیروز نیز افزایشی بود.

    به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۳ میلیون و ۳۶۹ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۴۲ هزار تومان بیشتر و نسبت به دیروز هشت هزار تومان کمتر است. دیروز روند قیمتی سکه بهار آزادی در این منبع افزایشی بود و به سطح ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نیز رسید.

    اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۱۷ دلار اعلام شده است.

    پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

    علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به اخبار برجامی، انتظار می‌رود که سکه روند صعودی را طی کند و حتی حباب سکه نیز طی این روند بیشتر شود.

    او افزود: اما با توجه به اینکه نرخ بهره در آمریکا افزایش شدید یافته و اونس نیز توان افزایش را ندارد، انتظار نمی‌رود که قیمت سکه امامی بالاتر از ۱۴ میلیون تومان و ۲۰۰ یا ۳۰۰ افزایش پیدا کند.

    سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

    آخرین نوسانات دلار

    به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

    در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده. این سیگنال‌ها در روزهای اخیر قیمت دلار را افزایشی کرده است.

    این روزها قیمت دلار در بازار ایران و برخی کشورهای همسایه افزایشی است. سیگنال‌های سیاسی از یک و برخی مسائل در کشورهای اطراف از جمله روند صعودی دلار در بازار سلیمانیه و کاهش ارزش لیر، برای بازار ارز ایران پیام گرانی ارسال می‌کند.

    امروز، دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۰,۴۰۰ تومان بود. امروز معاملات مانند روز گذشته با قیمت ۳۰,۵۵۰ تومان آغاز شد. در ادامه دلار بین همین نرخ و ۳۰,۵۷۰ نوسان داشت. در لحظه تنظیم این خبر، آخرین نرخ پیشنهادی برای معاملات نقدی دلار، ۳۰,۶۰۰ تومان است. روند افزایشی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

    روزهای گذشته نیز دلار روند افزایشی داشت. دیروز، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۰,۳۷۰ و ۳۰,۵۸۰ تومان رسید.

    سه کشور اروپایی شب گذشته با صدور بیانیه‌ای از موضع ایران در مورد مذاکرات انتقاد کردند.

    آلمان، فرانسه و بریتانیا در این بیانیه مدعی شده‌اند که به تعهد تهران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تردید دارند. در این بیانیه آمده است: متن نهایی اروپایی در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای شامل حداکثر انعطاف بود. متأسفانه ایران ترجیح داد از فرصت دیپلماتیک تعیین کننده استفاده نکند و به تشدید برنامه هسته‌ای خود ادامه داد. با نزدیک شدن به توافق، ایران بار دیگر موضوعات جداگانه‌ای را در رابطه با تعهدات بین‌المللی خود باز کرده است (میزان).

    تهران اخیرا بار دیگر درخواست کرده است که تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره آثار اورانیم غنی‌شده در سه سایت اعلام نشده، متوقف شود. اما رافائل گروسی، دبیرکل این آژانس درخواست ایران را رد کرده است (شرق).

    ابراز تاسف ایران از بیانیه اروپایی

    در ادامه، سخنگوی وزارت امور خارجه، بیانیه سه کشور اروپایی را غیرسازنده و خلاف حسن نیت توصیف و به این کشورها توصیه کرد به جای ورود به فاز تخریب روند دیپلماتیک، برای ارائه راه‌حل جهت پایان دادن به اختلاف نظرهای معدود باقی‌مانده نقش فعال‌تری ایفا کنند.

    ناصر کنعانی شنبه شب در واکنش به بیانیه غیرسازنده و خلاف حسن نیت سه کشور اروپایی در مورد مذاکرات رفع تحریم، گفت: باعث تعجب و تأسف است که در شرایطی که تعاملات دیپلماتیک و تبادل پیام میان طرف‌های مذاکره و هماهنگ‌کننده گفتگوها برای نهایی کردن مذاکرات جریان دارد، سه کشور اروپایی در اقدامی انحرافی و به دور از رویکرد نتیجه‌بخش در مذاکرات، اقدام به صدور چنین بیانیه‌ای می‌کنند.

    او افزود: باعث تاسف است که سه کشور اروپایی با این بیانیه نسنجیده، گام در مسیر رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست مذاکرات گذاشته اند و بدیهی است در صورت تداوم چنین رویکردی، باید مسؤلیت نتایج آن را نیز بپذیرند (ایرنا).

    انتقاد روسیه و پاسخ فرانسه

    نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز با انتقاد از بیانیه روز شنبه سه کشور اروپایی درباره ایران، صدور این بیانیه در شرایط کنونی مذاکرات هسته‌ای را اقدامی «بی موقع» توصیف کرد.

    میخائیل اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: (این اقدام سه کشور اروپایی) واقعا خیلی بی‌موقع بود. درست در زمان حساس مذاکرات وین و در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی.

    در مقابل، فیلیپ اررا، دیپلمات فرانسوی حاضر در مذاکرات برجام در پاسخ به او در توییتر خود نوشت: شما بهتر از دیگران می‌دانید که این درست نیست. از زمان آخرین پاسخ ایران، دیگر مذاکره فعالی وجود نداشته است (ایلنا).

    نماینده روسیه: پاسخ ایران مانع نتیجه نیست

    در ادامه، نماینده روسیه در وین خطاب به فرانسه نوشت: پاسخ ایران مانعی برای رسیدن به روز نهایی نیست.

    اولیانوف در توییتر نوشت: البته من از پاسخ ایران مطلع هستم و کاملاً متقاعد شده‌ام که این مانعی جدی در راه رسیدن به روز نهایی نیست. به راحتی می توان راه‌حل پیدا کرد.

    او ادامه داد: در یک نکته با شما موافقم: دیگر مذاکرات فعالی وجود ندارد. این اشتباه ماست (رویداد ۲۴).

    حمایت آمریکا از بیانه سه کشور اروپایی

    بعد از صدور این بیانیه اروپایی، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به صدای آمریکا درباره این بیانیه گفت: ما با سه کشور اروپایی موافقیم که نباید احیای برجام مشروط به مختومه اعلام‌کردن تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون کشف ذرات اورانیوم در سه سایت هسته‌ای ایران باشد.

    این سخنگو در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن در اجلاس آتی شورای حکام آژانس، قصد دارد پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ملی سازمان ملل ارجاع دهد گفت: تحقیقات پادمان سیاسی نیستند – این تحقیات ابزارهای چانه‌زنی نیستند. زمانی که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام گزارش داد که مسائل باقی مانده با ایران به صورت روشن حل و فصل شده است، آن وقت ما انتظار داریم که این پرونده ایران از دستور کار شورای حکام خارج شود، نه قبل از آن (ایرنا).

    مرندی: اروپایی‌ها بی‌طرف نیستند

    مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی بی‌طرف نیستند بلکه هم‌پیمان آمریکا هستند تاکید کرد که هر چقدر توافق هسته‌ای به تاخیر بیفتد مشکلات کشورهای اروپایی نیز بیشتر می‌شود.

    محمد مرندی، افزود: تروئیکای اروپا و واشنگتن می‌دانند که برنامه هسته‌ای ایران مسالمت‌آمیز است. ایران خواهان رسیدن به توافقی است که منافعش را حفظ کند.

    وی گفت: ما نمی‌توانیم به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعتماد کنیم و سه کشور اروپایی بی‌طرف نیستند بلکه هم پیمان آمریکا هستند و نباید فریب پروپاگاندا را بخوریم (ایسنا).

    ادعای جدید رژیم صهیونیستی

    در این میان، یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: تل‌آویو اطلاعاتی درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران به کشورهای اروپایی داده است. رژیم صهیونیستی کمپینی سیاسی برای توقف توافق هسته‌ای و مقابله با رفع تحریم‌های ایران در پیش گرفته است.

    او گفت: دلایلی داریم که نشان می‌دهد تلاش‌های ما موفق بوده است (ایسنا).

    سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا