هنرمندان

معرفی فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت | این مجموعه را به چه ترتیبی ببینیم؟ – بلاگی ها

  • معرفی فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت | این مجموعه را به چه ترتیبی ببینیم؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، به مناسبت انتشار مجموعه‌ «حلقه‌های قدرت» (Rings of Power) بهتر است مروری بر سرزمین میانی در این مجموعه داشته باشیم.

    گرچه فیلمسازان بسیاری از آثار تالکین اقتباس کرده‌اند اما آثار هیچکدام به خوبی آثار پیتر جکسون که مجموعا ۶ فیلم (سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و سه‌گانه هابیت) به اقتباس از تالکین ساخته از آب درنیامده‌اند.

    البته جکسون نقشی در تولید مجموعه‌ی حلقه‌های قدرت نداشته و خط زمانی سریال هم پیش از ارباب حلقه‌ها و هابیت رخ می‌دهد. با این وجود اگر قصد تجدید خاطره دارید و یا تا به حال این فیلم‌ها را ندیده‌اید و می‌خواهید بدانید ماجرای حلقه‌ها از چه قرار است، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

    ۱- ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (Lord of The Rings: The Fellowship of The Ring | 2001)

    ماجراجویی را با این فیلم شروع کنید که در آن افسانه‌ی «فرودو بگینز» شرح داده شده است. فرودو هابیتی است که ماموریت دارد حلقه‌ی یگانه را به مقصد نهایی‌اش ببرد. در طول مسیر او با الف‌ها، دورف‌ها،جادوگرها و هیولاهایی مواجه می‌شود تا شجاعت و دلاوری‌اش به طرز بی‌سابقه‌ای به چالش کشیده شود.

    درست است که وقایع این فیلم پس از سه گانه هابیت اتفاق می‌افتد، اما بهترین مقدمه برای بیان داستان «ارباب خلقه‌ها»(Lord of The Ring)، فیلم «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه»(Lord of The Ring: The Fellowship of The Ring) است.

    به بیانی دیگر سنگ بنای سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها»(Lord of The Ring) در این فیلم گذاشته می‌شود. در «یاران حلقه»(The Fellowship of The Ring) با کشف شدن حلقه‌ی «سایرون» توسط یک هابیت جوان به نام «فرودو»، تیمی هشت نفره ایجاد می‌شود، تا به سمت قله‌ی نابودی حرکت کنند. تنها نقطه‌ای از زمین که در آن نابود کردن حلقه و سایرون امکان‌پذیر است.

    • تهیه‌کننده سریال «ارباب حلقه‌ها» همه ادعاها در مورد هزینه‌ میلیاردی سریال را رد کرد

    ۲- ارباب حلقه‌ها: دو برج (Lord of The Rings: Two Towers | 2002)

    در «ارباب حلقه‌ها: دو برج»(Lord of The Rings: Two Towers) ماجرا ادامه می‌یابد: وقتی فرودو و دوست وفادارش سم برای نابود کردن حلقه به کوه نابودی می‌روند با «گالوم» – صاحب قبلی حلقه – مواجه می‌شوند. در همین حین بقیه‌ی یاران در حال آماده شدن برای مبارزه با عوامل شیطانی «سارومان» در نبرد هلمز دیپ هستند.

    پس از وقایع «یاران حلقه»(The Fellowship of The Ring) گروه هشت نفره آنها تقسیم می‌شوند. فرودو و سم مسیر خود را برای هدف اصلی نابودی حلقه ادامه می‌دهند و در این مسیر با «گالوم» صاحب قبلی حلقه آشنا می‌شوند.

    پیش از آغاز نبرد با جادوگر قدرتمند «سارومان»، این «آراگورن»، «لگولاس» و «گیملی» هستند که وارد روهان می‌شوند. سرزمینی که مشاور خیانتکار پادشاه باعث فرسودگی آن شده و روح پادشاه را به تسخیر سارومان درآورده است. در همین حین «مری» و «پیپین» با یک درخت سخنگو ملاقات کرده و پس از حوادثی، او را مجاب می‌کنند تا به مقر سارومان حمله کند.

    این قسمت در زمان انتشار، سومین فیلم پرفروش تاریخ لقب گرفت.

    معرفی فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت | این مجموعه را به چه ترتیبی ببینیم؟

    ۳- ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (Lord of The Rings: Return of The King | 2003)

    در میان فیلم‌های این سه‌گانه بیشترین جایزه متعلق به این فیلم بوده است. «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه»(Lord of The Rings: Return of The King) برای ۱۱ جایزه اسکار نامزد شد که در نهایت در هر ۱۱ بخش برنده شد. در ادامه‌ی داستان «فرودو»، «سم» و «گالوم» به تلاششان برای نابود کردن حلقه‌ ادامه می‌دهند و همچنین «آراگورن» و «گندالف» و باقی یاران در برابر سایرون ایستادگی می‌کنند.

    این فیلم یکی از شاهکارها و بزرگ‌ترین آثار فانتزی، ماجراجویی و اکشن تاریخ سینما به حساب ‌می‌آید. در آخرین فیلم از داستان «ارباب حلقه‌ها»(Lord of The Rings) و «هابیت»(The Hobbit)، همه‌ی یاران برای بار آخر دور یکدیگر جمع می‌شوند، تا در حمله‌ای فریب‌کارانه توجه ارتش اورک‌ها و سایرون را به سمت خود جلب کنند، تا «فرودو» و «سم» به راحتی بتوانند از کوه نابودی بالا بروند و حلقه را نابود کنند.

    • عکس | لباس‌های عجیب هواداران سریال یک میلیارد دلاری ارباب حلقه‌ها | آیا گران‌ترین سریال تاریخ تلویزیون انتظارات را برآورده خواهد کرد؟

    ۴- هابیت: یک سفر غیرمنتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey | 2012)

    پس از تکمیل سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، جکسون نتوانست دوری از سرزمین میانی را تحمل کند. البته یک وقفه ۱۰ ساله میان این دو سه‌گانه وجود داشت که او در آن شاهکار کینگ کونگ را خلق کرد.

    خط داستانی هابیت پیش از ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد و اولین قسمت آن یعنی «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»(The Hobbit: An Unexpected Journey) پیرامون شخصیت «بیلبو»(عموی فرودو) جریان دارد. او اولین هابیتی است که با حلقه‌ی یگانه دست و پنجه نرم می‌کند. این فیلم اولین فیلم براساس رمان هابیت از «جی.آر.آر. تالکین» است.

    داستان این فیلم وقایعی را دنبال می‌کند، که حدود ۶۰ سال قبل از وقایع «ارباب حلقه‌ها»(Lord of The Rings) رخ داده است. «بیلبو بگینز» که به تشویق «گندالف خاکستری» سیزده دورف به رهبری «ثورین اوکنشیلد» را به مأموریتی برای شکست دادن اژدهایی به نام «اسماگ» ارسال می‌کند.

    ۵-هابیت: برهوت اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug | 2013)

    بدون اژدها هیچ مجموعه‌ی فانتزی‌ای خوب از آب درنمی‌آید. در قسمت دوم یعنی «هابیت: برهوت اسماگ»(The Hobbit: The Desolation of Smaug) بیلبو با همراهی ۱۳ کوتوله و «گندالف جادوگر» به مبارزه با اژدهایی به نام «اسماگ» می‌روند تا اره‌بور را احیا کنند. در این فیلم «بندیکت کامبربچ» هم به نقش‌آفرینی پرداخته است.

    در راه ماموریتی که «بیلبو بگینز» شروع کرده است، چالش‌ها و مشکلات زیادی قرار دارد. ابتدا مواجهه‌ی آنها با «اسماگ» نمایش داده می‌شود که پس از آن تعقیب انتقام‌جویانه‌ی «آزوگ» و «بولگ» را به دنبال دارد. و در آخر «گندالف» از اسرار ترسناک «دل گولدور» پرده برمی‌دارد.

    معرفی فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت | این مجموعه را به چه ترتیبی ببینیم؟

    ۶- هابیت: نبرد پنج سپاه (The Hobbit: The Battle of Five Armies | 2014)

    طرفداران نبرد هلمز دیپ تصورش را هم نمی‌کردند که «نبرد پنج سپاه»(The Hobbit: The Battle of Five Armies ) اینقدر حماسی و دیدنی خلق شده باشد. این نبرد با تلفیقی از دورف‌ها، الف‌ها، اورک‌ها و انسانها این فیلم را به اکشن‌ترین قسمت کل مجموعه تبدیل کرده است.

    به عنوان آخرین فیلم از سه‌گانه هابیت، در «نبرد پنج سپاه»(The Hobbit: The Battle of Five Armies) «بیلبو» و دورف‌ها از کوهستان مشاهده می‌کنند که «اسماگ اژدها»، شهر لیک تاون را به آتش می‌کشد. در حالی که همه در ناامیدی منتظر مرگ هستند، «بارد» از زندان فرار می‌کند و با کمک «کمان سیاه» اسماگ را شکست می‌دهد. در همین حین جنگی در کوهستان رخ می‌دهد و بیلبو و دوستانش را درگیر خود می‌کند.

    • همکاری ۱۵۰۰ طراح جلوه‌های ویژه برای ساخت سریال «ارباب حلقه‌ها»

    اگر می‌خواهید مجموعه‌ی جکسون را به ترتیب زمانی رخدادها تماشا کنید، فقط کافی است جای سه‌گانه‌ها را باهم عوض کنید (البته حلقه‌های قدرت را باید پیش از این ۶ فیلم ببینید):

    ۱- هابیت: یک سفر غیرمنتظره (۲۰۱۲)

    ۲- هابیت: برهوت اسماگ (۲۰۱۳)

    ۳- هابیت: نبرد پنج سپاه (۲۰۱۴)

    ۴- ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (۲۰۰۱)

    ۵- ارباب حلقه‌ها: دو برج (۲۰۰۲)

    ۶- ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (۲۰۰۳)

    منبع: سلام سینما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا