هنرمندان

ماجرای فیلم جدید رضا عطاران چیست؟ – بلاگی ها

  • ماجرای فیلم جدید رضا عطاران چیست؟ – بلاگی ها

    به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود اطیابی کارگردان سینما گفت: باید از شیوه‌های درست و سالم که جنبه بدآموزی ندارند برای خنداندن مخاطب استفاده کرد.

    جدیدترین فیلم مسعود اطیابی با عنوان “انفرادی” جزء فیلم‌های منتخب برای اکران عید فطر است که از روز گذشته روی پرده سینماها رفته است.

    فیلم انفرادی داستان مردی است که به افرادی پرنفوذ بدهکار است و تصمیم می‌گیرد مثل گذشته سرقت کند و از دوست دوران جوانی و همکارش درخواست می‌کند تا کمکش کنند…

    از بازیگران اصلی فیلم انفرادی میتوان به مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر و شقایق دهقان اشاره کرد. ترکیبی که به گفته کارگردان از ابتدای پروژه مد نظر بودند و در نهایت هم همین ترکیب نهایی شد.

    دینامیت یکی دیگر از ساخته‌های اطیابی است که در تیرماه سال گذشته اکران شد و به فروش ۵۸ میلیارد تومانی دست یافت. ژانر این فیلم هم همانند فیلم انفرادی طنز است.

    این کارگردان می‌گوید در یک برهه‌ای از زمان قرار داریم که مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی در اطرافمان وجود دارد که برخی از آنها خنده‌دار و برخی گریه‌دار هستند. این مسائل دستمایه ما قرار می‌گیرند. من همواره تلاش میکنم خنده مورد نیاز مردم را بر لبان آنها بیاورم.

    او معتقد است که ابتذال، تاثیرات مخرب و آسیب‌های روحی روانی آثار طنز کمتر از دیگر ژانرهای سینمایی است. برخی از فیلم‌های اجتماعی فقط روح و روان بیننده را مخدوش می‌کنند. به طور مثال یک زمان تولید فیلم با درون مایه خیانت‌هایی که نمونه آنها در جامعه به ندرت دیده می‌شود، در سینما گسترش یافت‌.

    موضوع این فیلم‌ها خیلی در جامعه مشهود نبود بنابراین بزرگ‌نمایی آنان در سینما یک ظلم به مردم و سینماست.

    اطیابی تاثیر افزایش قیمت بلیت سینماها بر میزان استقبال از اکران‌های عید فطر را تا حدودی موثر دانسته و می‌گوید در هر برهه که قیمت بلیت افزایش می‌یابد معمولا افت مخاطب هم رخ می‌دهد. اما آنهایی که دغدغه سینما رفتن دارد همچنان به سینما می‌روند اما با وسواس بیشتری فیلم دلخواه را تماشا می‌کنند که این مسئله کار فیلمساز را سخت می‌کند.

    او معتقد است فیلم‌هایی که تاکنون ساخته و در سینماها اکران شده‌اند، در روزهای اول اکران شروع طوفانی نداشتند اما به مرور و با تبلیغ سینه به سینه مردم به فروش خوبی رسیدند. بنابراین ابراز امیدواری کرد که فیلم انفرادی هم بعد از گذشت چند روز از اکران همانند فیلم دینامیت پر فروش باشد.

    او می‌گوید البته به نظرم انفرادی به دلیل ترکیب بازیگران و فرم ساخت از همان ابتدا مورد استقبال قرار بگیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا