هنرمندان

جزئیات برگزاری جشنواره فیلم کوتاه | آمریکا و اسپانیا بیشترین آثار را فرستاده‌اند – بلاگی ها

  • جزئیات برگزاری جشنواره فیلم کوتاه | آمریکا و اسپانیا بیشترین آثار را فرستاده‌اند – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، این رویداد به عنوان جشنواره فیلم کوتاه مورد تائید آکادمی اسکار شناخته می‌شود که سالانه پذیرای چندین هزار اثر از فیلم‌سازان سراسر جهان است.

    مهلت مقرر پذیرش آثار که از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده بود، با عبور از شرکت بیش از ۷۰۰۰ اثر از فیلم‌سازان ۱۳۱ کشور، در ۱۹ مردادماه سال جاری، پایان یافت و توانست با دریافت ۷۲۱۶ فیلم کوتاه از فیلم‌سازان بین‌المللی، رکورد جدیدی برای جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در تعداد فیلم‌های دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره در بخش بین‌الملل ثبت کند.

    همچنین طبق زمان‌بندی اعلام شده، اسامی فیلم‌های منتخب برای نمایش در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران در انتهای شهریور ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

    آمار آثار متقاضی در بخش بین‌الملل جشنواره، به شرح زیر اعلام می‌شود: از تعداد ۷۲۱۶ اثر دریافت شده، آمار کل فیلم‌های ثبت نام شده در بخش بین‌الملل چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، تعداد ۳۳۹۰ فیلم داستانی، ۱۱۱۲ فیلم تجربی، ۱۰۶۸ فیلم مستند  و ۹۳۶ فیلم پویانمایی و ۴۴۵ اثر نیز برای رقابت در جایزه ویژه بخش «حقیقت جویان» و ۲۶۵ اثر نیز برای جایزه ویژه بخش «راه ابریشم»، از ۱۳۱ کشور متقاضی حضور در بخش بین‌الملل جشنواره چهلم بوده‌اند.

    همچنین اسپانیا با ۹۱۳، هند با ۵۵۳، فرانسه با ۴۹۴، آمریکا با ۴۴۸ و چین با ۳۶۷ فیلم کوتاه، ۵ کشور برتری هستند که بیشترین اثر را به این رویداد فرستاده‌اند.

    رتبه‌های بعدی فهرست‌ کشورهای متقاضی حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران که رتبه‌های ۶ تا ۱۵ را به خود اختصاص داده‌اند نیز به ترتیب به کشورهای ایتالیا با ۳۲۹، برزیل با ۲۸۰، روسیه با ۲۳۸، بریتانیا با ۲۰۳، ترکیه با ۱۹۳، آلمان با ۱۶۰ و کره جنوبی با ۱۵۹، مکزیک با ۱۳۶، کانادا با ۱۳۵ و لهستان و آرژانتین با ۱۲۹ فیلم کوتاه اختصاص دارد.

    چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا