هنرمندان

باربی، خانم کارگردان را میلیاردر کرد – بلاگی ها

  • باربی، خانم کارگردان را میلیاردر کرد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «باربی» با فروش ۵۳ میلیون دلاری، مجموع فروش خود در گیشه آمریکای شمالی را به ۴۵۹.۴ میلیون دلار رساند و از مرز یک میلیارد دلار در سطح جهانی عبور کرد تا کمپانی برادران وارنر به سود بزرگی دست پیدا کنند.

    این فروش جهانی شامل ۵۷۲.۱ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی می‌شود تا «باربی» دومین فیلم سال ۲۰۲۳ نام بگیرد که پس از فیلم «برادران سوپر ماریو» (۱.۳۵ میلیارد دلار) محصول یونیورسال و ایلومینیشن از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند.

    اکران سینمایی «باربی» و فیلم سینمایی «اوپنهایمر» یک آخر هفته بزرگ ۱۸۰ میلیون دلاری در سینمای آمریکا علیرغم اعتصابات گسترده در هالیوود رقم زد و در مقایسه با آمار همین هفته در سال گذشته ۹۰ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۹ نیز ۱۹ درصد رشد داشته است.

    «باربی» ساخته «گرتا گرویگ» اولین فیلم در تاریخ سینماست که توسط یک زن به تنهایی کارگردانی شده است و به باشگاه  میلیارد دلاری‌های جهان پیوسته است.  این فیلم در حال حاضر با پشت سر گذاشتن ۴۱۳ میلیون دلار که توسط «پتی جنکینز» در آمریکای شمالی با فیلم «زن شگفت‌انگیز» رقم خورده و فروش ۴۲۶ میلیون دلاری «کاپیتان مارول» به کارگردانی «آنا بودن» و «رایان فلک»، بزرگترین فیلم لایو اکشن آمریکا در تمام دوران برای یک کارگردان زن است.

    «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفور نولان» نیز مانند «باربی» در سومین هفته اکران فروش خوبی را به ثبت رساند و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخته است. این فیلم در آخر هفته‌ میلادی که گذشت، ۲۸.۷ میلیون دلار در گیشه آمریکا فروخت و مجموع فروش آمریکای خود را به ۲۲۸.۶ میلیون دلار رساند. ساخته «نولان» در بازارهای خارجی هم ۵۲.۸ میلیون دلار دیگر فروخت تا به فروش جهانی ۵۵۲.۹ میلیون دلاری دست یابد.

    «اوپنهایمر» با فروش جهانی بالغ بر ۵۵۲ میلیون دلار، در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌ها درباره جنگ جهانی دوم بالاتر از دیگر ساخته خودش «دانکرک» (۵۲۷ میلیون دلار) و «نجات سرباز رایان» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» با فروش ۴۸۲ دلار قرار دارد.

    این فیلم با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان رو به رو شده است. این فیلم نگاهی جامع به زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر»، فیزیکدان نظری آمریکایی و از پیشگامان ساخت بمب اتمی دارد و در آن «کیلین مورفی» در نقش «رابرت اوپنهایمر» بازی کرده است.

    فیلم‌نامه «اوپنهایمر» بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» بازیگران اصلی این فیلم هستند.

    حمله هالیوود به برد پیت |‌ مجبورش کردند بدنش را تغییر دهد | وقتی کارگردان پاهای لاغر او را دید…

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا