هنرمندان

تنها ۲ فیلم در اکران امسال به سود رسیده‌اند! | انحصار فروش بلیت سینمای ایران شکسته شد – بلاگی ها

  • تنها ۲ فیلم در اکران امسال به سود رسیده‌اند! | انحصار فروش بلیت سینمای ایران شکسته شد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، صبح امروز یکشنبه ۱۳ آذرماه، مراسم رونمایی از سامانه جامع بلیت فروشی سینمای ایران با نام آی تیکت در محل موسسه سینماشهر برگزار شد.

    در ابتدای این مراسم؛ هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه «سینماشهر» گفت: این موسسه بازوی توسعه‌دهنده زیرساخت در حوزه سینما است و با توجه به رشد تکنولوژی باید در حوزه توزیع و ارائه محصولات نمایشی برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و این موسسه به دنبال راهکارهای مناسب در این حوزه است.

    وی بیان کرد: در سال جاری ضریب اشغال سینمای ایران ۵/۰۲ است که درصد بسیار پایینی برای یک کشور فرهنگی است، عددی که نشان می‌دهد تعداد مخاطب در سینما زیر ۱۰ میلیون نفر از ابتدای سال تاکنون است. اگر این صنعت نتواند خود را با امکانات بروز هماهنگ کند از نظر اقتصادی دچار مشکل می‌شود.

    میرزاخانی با اشاره به اینکه امسال تنها ۲ فیلم به سود رسیده و ۴ فیلم توانسته پول خود را درآورد، توضیح داد: باید دست به دست هم دهیم تا مخاطب را با سینما آشتی دهیم و یکی از این راه‌ها بحث فروش از طریق فضای آی تی است که با همکاری ابراپلیکیشن ها می‌توانیم در حوزه فروش موفق باشیم. کلیه پلن های سینمایی در حوزه فروش در اختیار این اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانیم ضریب اشغال سینمای ایران را بالا ببریم.

    وی تاکید کرد: در بستر بلیت فروشی ۴ سامانه در حال فعالیت است و ما برای اینکه ترمینال فروش یکسانی داشته باشیم و فضای کنترل فروش و تجمیع حساب‌ها یکسان شود، خدمات این ترمینال به صورت رایگان در اختیار سینماداران قرار می‌گیرد و ظرف مدت کوتاهی تسویه حساب با سینماها صورت گیرد.

    منوچهر شاهسواری در ادامه این نشست گفت: آماری که آقای میرزاخانی ارائه کرد را در مقطع کنونی داوری کنیم و بدانیم که همیشه این بحران‌ها باقی نمی‌ماند. گاهی خروج از این بحران‌ها خارج از دسترس صاحبان کسب و کار است و نمی‌توانند برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. باید قبول کنیم سینمای ایران در بطن یک تغییر و تحول قرار دارد و باید دید وقتی شرایط اجتماعی به نفع مردم به آرامش برسد این بحران‌ها به پایان می‌رسد یا خیر.

    وی تاکید کرد: مدیران اپلیکیشن‌ها باید بدانند که نبض اقتصادی کار ما مشتریان و مخاطبان هستند. اگر هم سرمایه‌ای که خرج کردیم بازنگردد اما مشتری یا مخاطب راضی باشد این مساله برای ما در حوزه سینما بسیار مهم است. سینماداران قدیم وقتی شیشه‌های سینمایشان می‌شکست خوشحال می‌شدند چرا که تعداد مخاطبان زیاد بوده و امکان پذیرش آنها وجود نداشته است.

    شاهسواری خطاب به مدیران سوپراپلیکیشن های حاضر در این مراسم توضیح داد: اگر یک کسب و کار مانند سینما در جوار شما موفق نباشد شما هم موفق نخواهید شد. امیدوارم این معامله دو سویه ما با شما کشف ذوق و سلیقه مشتری را به همراه داشته باشد ما چنین امکانی را در سینماها نداریم و شما از طریق اپلیکیشن هایتان می‌توانید این آمار سلیقه مخاطب را تجزیه و تحلیل کرده و در اختیار ما بگذارید. اگر این پیوند براساس درک منافع بلندمدت شکل بگیرد یقین دارم که در فاز اول بهره‌مند اصلی ما هستیم اما در مرحله دوم بازار مارکتینگ خواهد بود.

    اسلامی رئیس هیات مدیره صنعت آی تی نیز بیان کرد: ارتباط بین صنایع بسیار مهم است و فضای اطلاع رسانی گسترده‌تری را ایجاد کند. فارق از بحث محتوا که توسط سینماگران صورت می‌گیرد، اما بحث در دسترس پذیری می‌تواند با همکاری سوپر اپلیکیشن‌ها صورت گیرد که جای آن در سینما بسیار خالی بود. در گذشته در جذب مخاطب گیشه سینماها مهم بود، اما الان اپلیکیشن‌ها در دیده شدن فیلم‌ها تاثیر گذار باشد.

    هاشم میرزاخانی همچنین ادامه داد: سینمای ایران از لحاظ تولید در جهان شاخص است و در چنین شرایطی بحث دیجیتال شدن سینما از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما باید با حوزه‌ای تی منزوج جدی شویم.

    آرزو وصله چی مدیرعامل آی تیکت نیز گفت: جای خالی حضور سوپراپلیکیشن در حوزه سینما احساس می‌شود و حالا آی تیکت واسطه‌ای شده تا اتصال بین حوزه آی تی و سینما فراهم شود.

    در پایان مراسم، تفاهمنامه همکاری میان موسسه سینماشهر و مدیران سوپراپلیکیشن ها برای فعال شدن آی تیکت امضا شد.

    کد خبر ۵۶۴۶۵۹۴

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا