هنرمندان

تلاش تهیه‌کننده مستند اوکراینی برای خارج کردن بازیگرانش از کشور – بلاگی ها

  • تلاش تهیه‌کننده مستند اوکراینی برای خارج کردن بازیگرانش از کشور – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ورایتی، مونیکا هلستروم تهیه‌کننده دانمارکی مستند «فرار» گفت که او و سیمون لرنگ ویلمونت برنده جایزه جشنواره ساندنس از دستیار کارگردان و هماهنگ‌کننده تولید محلی خود کمک گرفتند تا اولگ آفاناسیف و مادربزرگش الکساندرا، قهرمانان فیلم “The Distant Barking of Dogs” را از روستای جنگ‌زده‌شان در هنوتوو در دونتسک خارج کنند. این خبر ابتدا توسط وبسایت Nordic Film and TV News منتشر شد.

    هلستروم که تهیه‌کننده فیلم‌های «فرار»، «پارس سگ‌ها از راه دور» و «خانه‌ای ساخته‌شده از خرده‌ها» است، به همراه لرنگ ویلمونت برای جمع‌آوری سرمایه به سازمان غیرانتفاعی «صدای کودکان» پیوست. 

    کودکانی که در فیلم «خانه‌ای ساخته‌شده از خرده‌ها» حضور داشتند، فیلمی که جایزه بهترین کارگردانی را برای لرنگ ویلمونت در ماه گذشته در ساندنس به ارمغان آورد، پس از مواجهه با تهدید بمب‌گذاری به منطقه‌ای امن‌تر منتقل شده‌اند.

    هلستروم که مستند «فرار» او نامزد سه جایزه اسکار شده است، گفت: «ما می‌خواهیم برای این کودکان غذا و پوشاک و هر چیزی که به آن نیاز دارند فراهم کنیم». این سازمان غیرانتفاعی توسط لنا روسوادوفسکا، هماهنگ‌کننده فیلم «خانه‌ای ساخته‌شده از خرده‌ها» راه‌اندازی شد.

    «پارس سگ‌ها از راه دور» که یک سال از زندگی اولگ را در جریان درگیری‌های مسلحانه در منطقه دونباس اوکراین روایت می‌کند، پس از نمایش در سال ۲۰۱۷ در IDFA مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. همچنین به شورت‌لیست بهترین مستند اسکار راه یافته بود.

    روز پنجشنبه، آکادمی فیلم اروپا نامه حمایتی را به ۶۰ عضو اوکراینی خود ارسال کرد.

    مایک داونی، رئیس آکادمی فیلم اروپا و عضو هیئت مدیره ائتلاف بین‌المللی فیلمسازان در معرض خطر، به ورایتی گفت: «ما باید فوراً روی کمک‌های عملی به اعضا و جامعه‌مان تمرکز کنیم.»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا