اخبار

خبر خوش اول هفته ای برای بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ – بلاگی ها

  • خبر خوش اول هفته ای برای بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها علیرضا محجوب در مراسم ضیافت افطاری خانه کارگر با قدردانی از تلاش کانون بازنشستگان و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در تحقق مطالبات بازنشستگان به بیان گزارش کوتاهی از روند پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: تاکنون سه جلسه برای افزایش مستمری بازنشستگان با حضور مدیرعامل تامین اجتماعی، کانون بازنشستگان و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری انجام شده است که حاصل این جلسات ابهاماتی بوده که اول مطرح فرموده‌اند.

    او درباره تعیین مزد بازنشستگان و مشکلی که به استناد بند ۴ تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پیش آمده، بیان کرد: در این بند نام تامین اجتماعی به اشتباه همراه با یک ویرگول آورده شده و نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ این موضوع باعث شده ذهنیتی برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شود که حقوق متوسط بگیران تنها ده درصد باید افزایش پیدا کند، این موضوع به هیچ وجه قابل قبول واقع نشد. برای ما ملاک مر قانون و مر مصوبه شورای عالی کار است و ماده ۹۶ هم بر مبنای همین باید انجام شود.

    محجوب تصریح کرد: معاون حقوقی مجلس هم موضوع پیش آمده را تعقیب مثبت کرد که در نتیجه آن مجلس هفته پیش یک جواب قانع کننده‌ای داد که بر مبنای قانون ۱۱۱ و۹۶ باید عمل شود و ۱۰ درصد مشمول مستمری بگیران تامین اجتماعی نیست.

    محجوب با بیان اینکه ویرگول سهوا و به اشتباه وارد شده بود، در ادامه افزود: این ابهامات مطرح شده باعث شد چند روزی برخی کارفرمایان موضوع بازنگری در دستمزد سایر سطوح ۱۴۰۱ مطرح کنند، که البته جلسات ولو غیر رسمی برگزار شده، تاکنون منجر به هیچ نتیجه‌ای نشده است. لازم به ذکر است که در این میان آقای وزیرکار هم ملاقاتی را با رئیس جمهور در این خصوص داشته‌اند که ایشان تاکید کرده‌اند بدون نظر نمایندگان کارگری هیچ اقدامی در این خصوص انجام ندهند.

    دبیرکل خانه کارگر در ادامه اضافه کرد: پافشاری و تهدید برخی کارفرمایان که در راس آن‌ها اتاق بازرگانی است به جایی نخواهد رسید. آنچه گفته و گزارش شد نتیجه تلاش نمایندگان کارگری در شورای عالی کاروسازمان تامین اجتماعی بوده است و در حال حاضر یک ماه گذشت و شاغلین نیز یک ماه حقوق فروردین ماه سال ۱۴۰۱ را دریافت کرده‌اند و ابهامات برطرف شده است.

    محجوب با بیان اینکه اگر کسی بخواهد افزایش حداقل دستمزد را لغو کند با برخورد جدی جامعه کارگری مواجه خواهد شد، افزود: گزارش‌های داده شده برای پیش بینی احتمالی است تا جامعه کارگری و بازنشسته در جریان اقدامات انجام شده قرار بگیرند.

    او با بیان اینکه با رفع ابهامات صورت گرفته تامین اجتماعی سریعا باید میزان مستمری بازنشستگان را اعلام کند، گفت: مطابق ماده ۹۶ بایستی میزان افزایش مستمری بازنشستگان در ابتدا در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح و با مصوب شدن رقم آن به دولت ارسال شود و ما منتظر ابلاغ آن هستیم و امیدواریم مطابق میل بازنشستگان باشد.

    محجوب در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیتهای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بسیار فعال، زحمتکش و پرتلاش هستند به نحوی که طی سالهای گذشته ما شاهد برگزاری جلسات مکرر و مرتب و پیگیری آن در خصوص مطالبات بازنشستگان و مشکلاتشان بوده‌ایم. آنچه که باید اتحادیه همانند گذشته پیگیر آن باشد موضوع همسان‌سازی حقوق و بازنشستگان است.

    او اشاره به ضرورت اعمال ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ و اعمال آن در احکام ۱۴۰۱ بازنشستگان به همراه افزایش سالیانه‌ی مستمری، گفت: ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی همانند افزایش مستمری‌ها باید از فرودین ۱۴۰۱ محاسبه شود. چنانچه مقرر شده که از اردیهشت ماه افزایش مستمری‌ها اعمال شود، ۲۵ درصد باقی مانده هم باید توام با آن در نظر گرفته شود.

    دبیرکل خانه کارگر در ادامه ضمن اشاره به اینکه نمایندگان ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تادیه دیون سازمان تامین اجتماعی مصوب کردند که این نتیجه تلاش شما بازنشستگان است، گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل مطالبات تامین اجتماعی از دولت است که چندین برابر این رقم است که در بودجه ۱۴۰۱گنجانده شده است.

    محجوب با بیان اینکه تورم باعث بی‌ارزش شدن طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت می‌شود، افزود: تورم اعتبار و ارزش طلب تامین اجتماعی که مربوط به سالهای گذشته است را هر سال کوچک و کم ارزش می‌کند در نتیجه فشار به شاغلین و بازنشستگان وارد می‌شود.

    به گفته وی؛ اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری یک مکان خاص برای پیگیری مطالبات صنفی است و رفاهی نیست، افزود: اعضای اتحادیه در این مکان جمعم می‌شوند که از حقوق صنفی خود دفاع کنند دفاع از حقوق نیازمند حضور و شرکت در جلسات و پاسخ داد ن به دعوت‌های مکرر این مجموعه است./ایلنا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا