هنرمندان

شروع طوفانی فیلم «تام کروز» در گیشه – بلاگی ها

  • شروع طوفانی فیلم «تام کروز» در گیشه – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ‏، تاپ گان: ماوریک یا تاپ گان ۲ یک فیلم اکشن و درام آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی جوزف کوشینسکی بر اساس فیلمنامه‌ای از ایرن کروگر، اریک وارن سینگر و کریستوفر مک‌کوری و داستانی از پیتر کریگ و جاستین مارکس است.

    نقشی که زندگی تام کروز را تغییر داد

    این دنباله رسمی فیلم تاپ گان (۱۹۸۶) محسوب می‌شود. بازیگران اصلی این فیلم تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس و وال کیلمر می‌باشند. کروز و کیلمر نقش‌های خود را از فیلم اول تکرار می‌کنند.

    تاپ گان گیشه هالیوود را به آتش کشید

    این فیلم در انجمن ملی صاحبان سینما در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و قرار است در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۲ توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران شود. قرار بود در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ منتشر شود، اما به تعویق افتاد تا به تولید اجازه دهد تا تمام سکانس‌های پیچیده پرواز را بهتر کار کند. این فیلم به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ و درگیری‌های برنامه‌ریزی بیشتر به تعویق افتاد.

    تولید اولیه این فیلم به‌طور رسمی در ۳۰ می ۲۰۱۸ در سن دیگو، کالیفرنیا آغاز شد. در اواخر آگوست، یک گروه فیلمبرداری ۱۵ نفره از شرکت پارامونت و بروکهایمر فیلمز، در ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن مستقر در نورفولک بودند تا عملیات عرشه پرواز را فیلمبرداری کنند.

    شروع طوفانی فیلم «تام کروز» در گیشه
    تام کروز

    در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۹، تلر در مصاحبه‌ای فاش کرد که دو روز قبل فیلمبرداری را به پایان رسانده است. فیلمبرداری اصلی تا ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ در سن دیگو، کالیفرنیا برنامه ریزی شده بود. این فیلم با فرمت آی‌مکس با استفاده از دوربین های تمام صفحه ۶K سونی ونیز دارای گواهی آی‌مکس فیلمبرداری شد.

    درخشش مداوم تام کروز در ایفای نقش‌های اکشن

    داستان فیلم دربارهٔ مأمور ماوریک بازی بازی تام کروز و افسر او می‌باشد که با هواپیمای فوق پیشرفتهٔ اف هجده به یک مأموریت جدید فرستاده می‌شوند.

    «کاپیتان پیت ماوریک» تام کروز، خلبان آزمایشی، پس از سی سال خدمت، عمداً از ارتقای رتبه خود طفره رفته است. یک روز ماوریک فراخوانده می‌شود تا مسئولیت آموزش گروهی از فارغ التحصیلان تاپ گان را برای یک مأموریت تخصصی به دستور همکار دوست هوانورد نیروی دریایی و رقیب سابق خود دریاسالار «تام ایس من» کازانسکی، که فرمانده اقیانوس آرام ایالات متحده است، به عهده بگیرد.

    جوزف کوشینسکی کارگردان فیلم، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس امریکایی ساخت این پروژه را بر عهده دارد، وی از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از جمله مهمترین آثار وی می‌توان به «ترون» و «فراموشی» اشاره کرد. 

    شروع طوفانی فیلم «تام کروز» در گیشه
    تام کروز

    علاوه بر تام کروز بازیگری همچون مایلز تلر، وال کیلمر، جنیفر کانلی، گلن پاول، جان هم، اد هریس و پیتر مارک کندال در فیلم سینمایی تاپ گان به ایفای نقش پرداخته اند.

    تاپ گان یک با بازی تام کروز در ۱۶ می ۱۹۸۶ اکران سینمایی شد. پس از اکران، این فیلم به‌طور کلی نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد، اما بسیاری به ویژه سکانس‌های اکشن، جلوه‌ها، شیرین‌کاری‌های هوایی، و بازی‌های بازیگری را تحسین کردند و کروز و مک‌گیلیس بیشترین تحسین‌ها را دریافت کردند.

    چهار هفته پس از اکران، تعداد سالن‌هایی که آن را نمایش می‌دهند ۴۵ درصد افزایش یافت. علی‌رغم واکنش‌های متفاوت منتقدان اولیه، این فیلم با فروش ۳۵۶ میلیون دلاری در مقابل بودجه تولید ۱۵ میلیون دلاری، موفقیت تجاری بزرگی داشت.

    این فیلم در طول سال‌ها محبوبیت خود را حفظ کرد و در سال ۲۰۱۳ مجدداً یک آی‌مکس سه بعدی منتشر شد. علاوه بر این، موسیقی متن فیلم از آن زمان به یکی از محبوب‌ترین موسیقی متن فیلم تبدیل شده‌است و به گواهی‌نامه انجمن صنعت ضبط آمریکا رسیده‌است. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین آهنگ اورجینال برای آهنگ «نفسم را قطع کن» با اجرای برلین (گروه موسیقی) شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا