هنرمندان

سرنوشت سریال «شبکه مخفی زنان» | ساترا: سریال توقیف نیست، ‌ قسمت جدید دیر به دست ما رسید… – بلاگی ها

  • سرنوشت سریال «شبکه مخفی زنان» | ساترا: سریال توقیف نیست، ‌ قسمت جدید دیر به دست ما رسید… – بلاگی ها

    بلاگی ها – فهیمه پناه‌آذر: در روزهای اخیر، یکی از سایت‌های خبری در سلسله‌گزارش‌هایی به نقش پلتفرم‌ها در اغتشاشات! پرداخته است؛ سلسله گزارش‌هایی که حتی باعث تعجب مدیران ساترا هم شده است؛ سازمانی که تا به امروز، خیلی‌ها منتقد سخت‌گیری‌هایش در ارائه مجوز تولید و پخش سریال‌ها هستند.

    «شبکه مخفی زنان» یکی از سریال‌هایی است که در این گزارش عنوان شده در آن سرخط‌هایی برای اغتشاشات داده می‌شود؛ سریالی به کارگردانی افشین هاشمی که در یک بستر تاریخی طنز، آن را تولید کرده است؛ سریالی که شروع تولیدش به ماه‌های قبل برمی‌گردد و حالا محتوای این سریال با تفاسیر برخی از سایت‌ها باعث ایجاد حاشیه‌هایی شده؛ حاشیه‌هایی که عنوان شده منجر به توقف پخش این سریال می‌شود. این شائبه زمانی قوت گرفت که «شبکه مخفی زنان» که تاکنون ۱۴قسمتش پخش شده و هر جمعه روی پلتفرم قرار می‌گیرد، قسمت پانزدهم آن، بیستم آبان‌ پخش نشد که برخی آن را به موضوع سریال و توقیف نسبت دادند.

    پخش‌کننده این سریال پلتفرم نماواست که با توجه به حواشی ایجادشده، در بیانیه‌ای آورده است: «در روزهای اخیر شبهه‌ توقیف این سریال در فضای مجازی پررنگ‌تر شده بود. با این همه مسئولان ساترا و پلتفرم‌ پخش‌کننده، گرچه درباره پخش نشدن قسمت جدید موضعی متفاوت دارند، اما در یک مبحث مشترک‌ هستند و آن اینکه بحث توقیف در میان نیست.»

    همچنین روابط‌عمومی این پلتفرم به‌دنبال عدم‌پخش قسمت پانزدهم موضوع دیگری را عنوان کرده: «سریال شبکه مخفی زنان با وجود پیگیری‌های مدیران نماوا با عدم‌پاسخگویی از سمت ساترا روبه‌رو شد. سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) تا این لحظه هیچ توضیحی مبنی بر دلیل عدم‌پخش این قسمت ارائه نداده است. لازم به ذکر است که تمامی ۱۴قسمت پیشین این سریال بعد از ارائه ممیزی‌ها و اصلاحات از سمت ساترا و اعمال آنها روی پلتفرم نماوا بارگذاری شده است.»

    ساترا که بیشترین ضوابط را در دادن مجوز تولید و پخش اعمال می‌کند، مرجعیت پاسخگویی به این شبهه را دارد که درباره این موضوع توضیحاتی داد. محمدصادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی(ساترا) درباره این موضوع عنوان کرده است: «براساس پیگیری انجام شده از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، سریال «شبکه مخفی‌زنان» توقیف نشده و دلیل وقفه‌ای که در انتشار این مجموعه اتفاق افتاده، عدم‌ارائه به موقع قسمت‌های این مجموعه برای بررسی به ساترا بوده است.»

    او  همچنین خبر توقیف را جعلی خوانده و تأکید می‌کند: «تأکید ساترا این است که سریال‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق پلتفرم‌ها در موعد مقرر پخش شوند و ساترا حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان آثار نمایشی را یکی از وظایف خود می‌داند. ساترا پیگیر است که پلتفرم قسمت‌های باقیمانده از سریال را در اسرع‌وقت به معاونت نظارت و پایش ارائه کند.» با توجه به صحبت‌های انجام شده از سوی روابط‌عمومی پلتفرم پخش‌کننده سریال و همچنین ساترا هر دو بر کذب بودن اخبار عدم‌پخش تأکید دارند و باید دید این سریال ۲۷آبان‌ روی پلتفرم قرار خواهد گرفت یا نه.

    • توقیف قسمت جدید شبکه مخفی زنان | احضار کارگردان، نویسنده و تهیه کننده به دادسرا
    • سریال شبکه مخفی زنان توقیف شد؟ | واکنش ساترا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا