هنرمندان

فیلم سینمایی دسته دختران پروانه نمایش گرفت – بلاگی ها

  • فیلم سینمایی دسته دختران پروانه نمایش گرفت – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از فارس، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش سه فیلم سینمایی موافقت کرد و بر این اساس برای فیلم‌های سینمایی «دسته دختران» به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری و کارگردانی منیر قیدی، «میان صخره‌ها» به تهیه‌کنندگی محمد احمدی و کارگردانی مختار عبداللهی و «احمد به تنهایی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین مهکام پروانه نمایش صادر شد.

    فیلم سینمایی «دسته دختران» با نگاهی آزاد و بر اساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس ساخته‌شده است. کارگردان این اثر هنری بر بخش‌هایی از جنگ ۸ ساله نور افکنده که طی همه این سال‌ها کمتر بدان پرداخته‌ شده است. این فیلم روایت مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، اولین تصاویر سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده است. 

    کارگردان این فیلم الگوی زن منفعل و مرد فعال را که در سینمایی دفاع مقدس موضوعیت دارد را به چالش می‌کشد. فیلم «دسته دختران» روایتگر زنانی است که به‌اندازه مردان زخم‌خورده‌اند، اما ما  کمتر چیزی از آن‌ها و خاطراتشان شنیده‌ایم. این فیلم محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره است.

    «دسته دختران» با بازی نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها و فرشته حسینی در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا