هنرمندان

گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند – بلاگی ها

  • گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از yardbarker، برخی از فیلم‌ها با اینکه با بودجه اندکی ساخته شده‌اند، اما در نهایت به موفقیت‌های بزرگی تبدیل می‌شوند؛ این از نظر مالی برای عوامل فیلم سود بسیار بالایی به همراه دارد. از سوی دیگر، برخی از فیلم‌ها بودجه هنگفتی دارند که معمولاً با دیدن فیلم می‌توانید به هزینه‌ بالایی که برای آن صرف شده است، پی ببرید. بسیاری از فیلم‌هایی که پول زیادی صرف ساختشان شده، به سودهای کلانی هم رسیده‌اند. با این حال، ریسک بسیار بالایی دارد. در اینجا ۱۰ فیلم پرهزینه‌ای که تاکنون ساخته شده است، با توجه به تورم آورده شده است.

    تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه (۲۰۱۷)

    سازندگان «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» “Transformers: The Last Knight” قطعاً بودجه زیادی داشتند، زیرا این فیلم گران‌ترین فیلم در مجموعه تبدیل شوندگان است که ۲۳۹ میلیون دلار هزینه داشت. «آخرین شوالیه» علیرغم اینکه پنجمین فیلم از مجموعه‌ای نه چندان محبوب است، همچنان فروش زیادی در سرتاسر جهان دارد.

    گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند

    شیر شاه (۲۰۱۹)

    این انیمیشن “The Lion King” همان شیرشاه اصلی سال ۱۹۹۴ نیست، بلکه بازسازی آن است که در سال ۲۰۱۹ ساخته شده، با ظرفیت‌های عجیب و غریب زیاد و نام‌های بزرگ‌تری از جمله بیانسه در میان بازیگران فیلم. این انیمیشن با بودجه ۲۵۰ دلاری ساخته شد. دیزنی در حال بازسازی فیلم‌های انیمیشن قدیمی خود است و تاکنون از نتایج این کار بسیار راضی است.

    گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند

    شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (۲۰۱۲)

    «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» “The Dark Knight Rises” بودجه‌ای ۲۳۰ میلیون دلاری داشت. این سومین و آخرین فیلم از یک سه‌گانه بزرگ بود. برخی از نامفهوم بودن «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» شکایت دارند، ولی در مجموع فیلم موفقی است و پول زیادی هم به دست آورده است.

    گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند

    بازگشت سوپرمن (۲۰۰۶)

    ساخت فیلم‌های بتمن به دلایلی آسان‌تر از فیلم‌های سوپرمن است. به تعداد فیلم‌های موفق بتمن فکر کنید. حالا فکر کنید چه تعداد فیلم موفق سوپرمن وجود داشته است. پس از سال‌ها بدون فیلم سوپرمن، «بازگشت سوپرمن» “Superman Returns” ساخته شد که براندون راث در نقش بیگانه کریپتون بود. هزینه این فیلم ۲۰۴ میلیون دلار بود که در آن زمان منحصربه‌فرد بود. این فیلم از نظر منتقدان تحسین نشد و در گیشه هم موفق نبود.

    گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند

    کلئوپاترا (۱۹۶۳)

    برای سال‌ها، «کلئوپاترا» “Cleopatra” در اوج بودجه‌های هزینه‌شده در سینما بود. این تنها فیلم موجود در این لیست است که قبل از سال ۱۹۹۵ اکران شده است. در آن زمان ۳۱.۱ میلیون دلار هزینه برداشت، اما در دوران مدرن این رقم معادل ۲۶۰ میلیون دلار است. در حالی که ساختن «کلئوپاترا» در آن زمان برای بسیاری جذاب بود، این فیلم توانست بودجه خود را بازگرداند – این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۹۶۳ بود – و نامزد ۹ جایزه اسکار شد. 

    گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند

    دیو و دلبر (۲۰۱۷)

    شرکت دیزنی پول زیادی دارد و می‌تواند برای برخی از بازسازی‌ها بودجه بالایی صرف کند. «دیو و دلبر» “Beauty and the Beast” یک لایو اکشن است و اما واتسون در نقش هرموین گرنجر در فیلم بازی می‌کند. این فیلم بیشتر از بازسازی «شیر شاه»، مبلغ ۲۵۵ میلیون دلار هزینه داشت، اما دهمین فیلم پرفروش تمام دوران‌هاست. «دیو و دلبر» بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشت و جای تعجب نیست که این شرکت همچنان به ساختن بازسازی ادامه دهند.

    گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند

    مردان ایکس: آخرین ایستادگی (۲۰۰۶)

    «مردان ایکس: آخرین ایستادگی» “X-Men: The Last Stand” سومین فیلم از سری فیلم‌های اصلی مردان ایکس است، در سال ۲۰۰۶، ۲۱۰ میلیون دلار هزینه داشت. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سه‌گانه اصلی است.

    • ۸ فیلم که پایان آنها هیچگاه از خاطرتان نمی‌رود
    • بهترین فیلم‌های اساطیری که تا به امروز ساخته شده‌اند

    کینگ کنگ (۲۰۰۵)

    فیلم «ارباب حلقه‌ها» یا «هابیت» گران‌ترین فیلم پیتر جکسون نیست،‌ بلکه گران‌ترین آنها بازسازی او از «کینگ کنگ» “King Kong” است. در حالی که این «کینگ کنگ» تقریباً به اندازه نسخه اصلی موفق نبوده است، با بودجه ۲۰۷ میلیون دلاری، ۵۶۲.۳ میلیون دلار فروش داشته است و این موفقیت بزرگی در گیشه بود.

    گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند

    جنگ ستارگان: آخرین جدای (۲۰۱۷)

    فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» “Star Wars: The Last Jedi” ریان جانسون ۲۶۲ میلیون دلار هزینه داشت، اما بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشت و تبدیل به نهمین فیلم پرفروش تاریخ شد.

    گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند

    جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر (۲۰۱۹)

    «ظهور اسکای واکر» “Star Wars: The Rise of Skywalker” دنباله فیلم «آخرین جدای» و آخرین فیلم از سری جدید است. این فیلم ۲۷۵ میلیون دلار هزینه داشت و مانند دو فیلم قبلی خود بیش از یک میلیارد فروش داشت. با این حال، درآمد کمتری نسبت به دو فیلم قبلی این سه‌گانه داشت.

    گران‌ترین فیلم‌های سینمایی که تا به حال ساخته شده‌اند

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا