هنرمندان

رقم قابل توجه فروش «موقعیت مهدی» در ۲ روز اول اکران | فیلم هادی حجازی‌فر برنده اکران نوروزی می‌شود؟ – بلاگی ها

  • رقم قابل توجه فروش «موقعیت مهدی» در ۲ روز اول اکران | فیلم هادی حجازی‌فر برنده اکران نوروزی می‌شود؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از خبرآنلاین، ده روز پس از پایان چهلمین جشنواره فیلم فجر، مرتضی شایسته  سخنگوی شورای صنفی نمایش،اکران‌های نوروزی را اعلام کرد.«لامینور» داریوش مهرجویی، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی، «شادروان» ساخته حسین نمازی، «روز صفر» اثر سعید ملکان، «مرد بازنده» ساخته محمدحسین مهدویان و «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر از فیلم‌هایی بودند که قرار بود از ۱۷ اسفند و همزمان با شروع اکران نوروزی روی پرده سینما برود.

    «لامینور» مهرجویی که از اکران نوروزی حذف شد، به جای آن فیلم «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری در اکران نوروزی قرار گرفت. از میان این پنج فیلم هم تنها سه فیلمِ «قدغن»، «موقعیت مهدی» و «گل به خودی» کار اکران نوروزی خود را شروع کردند و فیلم‌های «روز صفر» و «شادروان» از ۲۵ اسفند روی پرده سینما می‌روند.

    «موقعیت مهدی» در دو روز ۳۰۰ میلیون تومان فروخت

    «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر اولین‌بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد  در ۱۴ بخش نامزد دریافت سیرغ بلورین شد و توانست در پنج بخشِ بهترین فیلم، بهترین موسیقی متن، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه‌های میدانی و بهترین فیلم اول سیمرغ بلورین را دریافت کند.

    این فیلم روایتگر زندگی مهدی و حمید باکری است. مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد، این روایت در شش پرده به تصویر کشیده شده‌است.

    هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

     این فیلم که با کمک سازمان صدا و سیما در دو بخش فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ساخته شده است در دو روزی که از اکران آن می‌گذرد، ۳۲۵ میلیون تومان فروش داشته که رقم قابل توجهی است. به این ترتیب فیلم هادی حجازی فر را می‌توان می‌توان برنده اکران نوروز تا اینجای کار قلمداد کرد. 

    شروع طوفانی هادی حجازی‌فر با «موقعیت مهدی»

    «قدغن» یک فیلم خانوادگی 

    فیلم سینمایی «قدغن» به کارگردانی مجید مافی یکی دیگر از فیلم‌هایی است که در اکران نوروزی قرار دارد. طبق گفته سازندگان، داستان این فیلم درباره بزه‌های خانوادگی و اجتماعی و نیز اتفاق‌هایی است که در بعضی خانواده‌ها رخ می‌دهد که باعث ورود اعضای خانواده به وارد حریم ممنوعه می‌شود. سام درخشانی، علیرضا استادی، افسانه چهره‌ آزاد از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. از ۱۸ اسفند تا امروز، ۲۸ میلیون تومان، سهم «قدغن» از فروش گیشه بود. 

    «قدغن» کمتر از یک دهم فیلم «موقعیت مهدی» فروش داشته است و نمی‌تواند برای این فیلم رقیبی جدی باشد. مجید مافی، سال گذشته نیز فیلم سینمایی «تکخال» را در نوروز روی پرده سینما برد و این فیلم کمدی فروشی ۹۸۲ حدود میلیون تومان داشت.

    «گل به خودی»

    فیلم سینمایی «گل به خودی» با فضایی موزیکال، قصه آمال و آرزوهای چند کودک است که در پرورشگاه زندگی می کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی می شوند

    شقایق فراهانی، نسیم ادبی، علیرضا استادی، ستاره حسینی، علی رهبری و آرین بهاری(پازل بند) از بازیگران این فیلم هستند. «گل به خودی» با فروش ۱۵ میلیون تومانی، تا اینجای کار فروش کمتری را تجربه کرده است.

    باید منتظر ماند تا دیگر فیلم‌های اکران نوروز هم از راه برسند و روزهای تعطیلات نیز شروع شوند تا بتوان تصویر دقیقی از موفقیت فیلم‌ها در گیشه داغ نوروزی پیدا کرد. تا اینجای کار که به جز «موقعیت مهدی» تماشاگران سینما ترجیح داده‌اند به تماشای فیلم‌های قدیمی روی پرده چونن «دینامیت» و «گشت ارشاد» بروند. 

    جدول زیر بر اساس داده‌های سامانه سمفا تنظیم شده است:

    فیلم‌ها کارگردان زمان اکران تعداد مخاطب میزان فروش
    «موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر ۱۸ اسفند ۹ هزار و ۱۹۰ نفر ۳۲۵ میلیون تومان
    «قدغن» مجید مافی ۱۸ اسفند ۷۴۳ نفر ۲۸ میلیون تومان
    «گل به خودی» احمد تجری ۱۸ اسفند ۳۷۸ نفر ۱۵ میلیون تومان

    مجموع فروش این سه فیلم سینمایی در این دو روز ۳۶۹ میلیون تومان با حضور ۱۰ هزار و ۳۱۱ مخاطب بود و در حال حاضر قیمت بلیت سینما ۴۵ هزار تومان است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا