هنرمندان

بیانیه نمایندگان ادیان الهی در مجلس: «عنکبوت مقدس» در مسیر قرآن‌سوزی است – بلاگی ها

  • بیانیه نمایندگان ادیان الهی در مجلس: «عنکبوت مقدس» در مسیر قرآن‌سوزی است – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای خطاب به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد تکرار بی‌شرمی‌ها و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم و همچنین اکران فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن ۲۰۲۲ را محکوم کردند.

    متن این بیانیه به شرح ذیل است:

    «جناب آقای جاوید رحمان

    گزارشگر محترم ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

    خاطره تاریخ بشر از جنایت‌ها، توهین ها و بی شرمی های زیادی آزرده است و در این میان یکی از نابخردانه ترین آنها، توهین به مقدسات و باورهای سلیم الهی است که میراث گرانبهای انبیای عظام، پاک ترین انسان های تاریخ است.

    متاسفانه اخیرا شاهد تکرار این بی شرمی ها و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم بوده ایم که به واقع باید آن را توهین به انسانیت، پیامبران الهی و همه ارزش ها دانست.

    اینگونه کینه توزی ها و نفرت پراکنی ها بدون شک نشانه ضعف و استیصال در برابر انوار تابناک هدایت الهی است که باعث جریحه دار شدن احساسات برادران و خواهران مسلمان و موحدان و باورمندان به کتب آسمانی و خدای مهربان شده است و بر همگان روشن است که راه بجایی نخواهد برد.

    سیل عظیم محکومیت ها و اعلام انزجار از این اقدام شنیع نیز به روشنی نشانگر عزمی جهانی برای پاسداشت و صیانت از حرمت و کرامت ادیان الهی، کتب آسمانی و اعتقادات پاک ایمانداران و خداپرستان جهان است.

    این بار نیز در جشنواره فیلم کن که تحت سیطره و فرامین دولت فرانسه برگزار می شود شاهد آن بودیم که ساخته ای نه تنها صرفا سیاسی بلکه شب نامه سخیف تصویری که ماحصل ذهن مشوش فردی ایرانی تبار و برآمده از زر استکبار است و به اعتقادات و ارزش های مسلمانان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده مورد توجه این جشنواره قرار گرفته است، این سیاهه تصویری با سوگیری اجتماعی، مذهبی و تحقیر باورهای آیینی مسلمانان درصدد است مسیری را رود که سلمان رشدی‌ها در آیات شیطانی و آتش زنندگان قرآن کریم رفته اند.

    لذا ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با محکومیت چنین رفتارهای غیردینی و انسانی از سردمداران کشورهای به ظاهر خداپرست می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و همزیستی سازنده ادیان و فرهنگ ها در جهان هستند به تجدید نظر اساسی در رویکردها و باورهای غلطشان دست یازند.»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا