هنرمندان

سرمایه گذاری جریان مشکوک برای ساخت فیلم های زیرزمینی در ایران | جزئیات تازه درباره توقیف فیلم کاباره – بلاگی ها

  • سرمایه گذاری جریان مشکوک برای ساخت فیلم های زیرزمینی در ایران | جزئیات تازه درباره توقیف فیلم کاباره – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، حبیب ایل بیگی با بیان این خبر اظهارداشت: از سال گذشته جریانی در خارج از کشور به واسطه شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند به منظور ساخت فیلم‌های ساختارشکنانه، هنجارگریز و زیرزمینی اقدام به انتشار فراخوان کرد که صرفا با هدف برهم زدن آرامش در داخل کشور و با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته بود.

    وی گفت: ‌در این فراخوان از سینماگران درخواست کردند تا بدون رعایت حجاب و شئونات قانونی در صحنه و جلوی دوربین‌ها ظاهر شوند و در این راستا، سرمایه‌گذاری مادی و تبلیغاتی هنگفتی نیز انجام شد تا در داخل ایران اینگونه فیلمسازی زیرزمینی و قاچاق شکل گیرد.

    ایل‌بیگی با بیان اینکه این جریان تسهیلات حمایتی بسیاری را برای حضور این نوع فیلم‌ها در فستیوال‌ها و بازارهای بین‌المللی تدارک دیده‌اند، افزود: در پشت صحنه این پروژه سیاسی و ضدملی علاوه بر حمایت از این آثار در فستیوال‌های خارجی، در راستای حمایت مادی و پشتیبانی مالی از آنها نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت. در جشنواره کن گذشته‌، نمونه‌ای از این فیلم‌های زیرزمینی فاقد حجاب در بازار کن به نمایش گذاشته شد که البته علی‌رغم تبلیغات وسیع، استقبالی از آن اثر نشد.

    معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اضافه کرد: شکی نیست که این جریان مشکوک در صدد بر هم زدن آرامش در سینمای ایران است و در خارج از ایران، انجمن جعلی را با نام فیلمسازان مستقل راه انداخت که سرحلقه آن یکی دو نفر معلوم الحال هستند تا با اهداف سیاسی و اغراض غیرسینمایی، سینماگران که همگی با عزت، شرافت و قانونمند فعالیت می‌کنند را اغوا کنند و یا از برخی سینماگران و عوامل بی‌اطلاع و ناآگاه سو استفاده کنند.

    وی با اشاره به اینکه فیلم «کاباره» نیز در همین راستا در حال تولید بوده است، اظهارداشت: علی‌رغم اعلام قبلی مبنی بر عدم همکاری با فیلم‌های فاقد مجوز و تاکید بر احترام و رعایت قوانین و مقررات، فیلم مزبور در حال تولید، غیرقانونی بوده است و از سوی دستگاه‌های مربوطه نیز با آن برخورد شد.

    ایل‌بیگی افزود: قاطبه سینماگران ما نجیب، شریف و قانون‌مدار هستند، ممکن است افرادی به دلیل عدم اطلاع با پروژه‌ای همکاری کنند که جا دارد پیش از هر گونه همکاری از طریق خانه سینما، صنوف مربوطه و سازمان سینمایی در خصوص داشتن مجوزهای قانونی فیلم مورد نظر، اطمینان پیدا کنند تا دچار مشکل و خسارت‌های بعدی نشوند.

    معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تاکید کرد: طبیعی است فیلمسازی غیرقانونی و بدون مجوز یا عدم اطمینان عوامل فیلم و بازیگران از داشتن مجوزهای قانونی و همکاری با آن، مشکل‌ساز خواهد شد.

    ایل‌بیگی گفت: ساخت فیلم قاچاق، غیرقانونی، زیرزمینی و بدون کسب مجوزهای رسمی با برخورد مراکز انتظامی، امنیتی و قضایی مواجه می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا