اخبار

خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت – بلاگی ها

  • خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت – بلاگی ها

    سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر زیبای رشت جلوه های متفاوتی دارد؛ از بخش های مدرن و لوکس گرفته تا خانه های تاریخی و مهم تر از همه خیابان های پر شور و حالش که در شب بسیار زیبا می شوند. یکی از این خیابان ها، بلوار معروف گلسار در محله گلسار رشت است که به نوعی یکی از لوکس ترین و بهترین خیابان های شهر هم به حساب می آید.

    در این بلوار انواع و اقسام بوتیک ها و مغازه های خرید لباس های شیک و برند به چشم می خورد که به شما یک تجربه عالی از خرید می دهد. با وجود آن که انتخاب یک مقصد خاص برای شب‌گردی آن هم در شهر رشت کمی سخت است اما خیابان گلسار با وجود انواع کافه و رستوران می تواند گزینه‌ای خوب برای شما باشد.

    اما تمام جذابیت بلوار گلسار به این موارد ختم نمی شود، قدم زدن در این بلوار زیبا که با درختان سر به فلک کشیده پوشیده شده، منظره ای رویایی پیش پای تان می گذارد و همچنین می تواند یکی از بهترین خاطره های شما از سفر به رشت باشد.

    خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

    محل قرارگیری خیابان گلسار رشت

    محله گلسار در بخش شمالی شهر رشت و در ناحیه یک شهرداری آن قرار دارد. محدوده جغرافیایی این منطقه از جنوب به بلوار و میدان انصاری، از غرب به رودخانه زرجوب، از شمال به حد شمالی شهر در منطقه پستک و از شرق به محله دیلمان منتهی می‌شود. خیابان‌های اصلی این محله، بلوار گلسار، بلوار گیلان، بلوار سمیه، بلوار توحید و بلوار اصفهان هستند.

    محله گلسار در مقایسه با اغلب محله‌های رشت که ساختاری متراکم و گاه نامنظم دارند، به‌صورت بسیار مدرن طراحی و ساخته شده است. این تفاوت در ساختار با گذر از این محل و ورود به محله‌های مجاور محدوده گلسار، کاملا احساس می‌شود. به‌منظور کمتر کردن تعداد چهارراه‌ها و تقاطع‌ها در این محله، برخی خیابان‌ها به‌صورت حلقه‌ای طراحی شده است؛ به‌طوری که با شروع از یک نقطه و ادامه دادن مسیر، بدون دور زدن می‌توان مجددا به همان نقطه بازگشت.

    محبوبیت گلسار و سرازیر شدن جمعیت و سرمایه به این منطقه، در کنار فراهم شدن امکانات رفاهی و تفریحی گوناگون، باعث رشد بسیار زیاد قیمت زمین و ملک در آن شده است؛ به‌طوری که اکنون گران‌ترین و لوکس‌ترین ساختمان‌ها و خانه‌های رشت در گلسار واقع شده‌اند.

    خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

    در تیرماه سال ۱۳۵۱ در زمانی که «غلامرضا عون جزایری» استاندار گیلان بود، ساخت شهرکی در منطقه گلسار فعلی آغاز شد؛ در آن زمان این منطقه شالیزاری بود که «بوسار» نام داشت. شهر رشت پرجمعیت‌ترین شهر در بین شهرهای سه استان شمالی مجاور دریای خزر و بزرگ‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان است.

    این شهر تراکم شهری بسیار بالایی دارد و هنوز هم در کوچه‌های باریک محلات قدیمی آن، فشردگی بافت شهری کاملا مشهود است؛ به همین دلیل، طرح ساخت شهرک جدیدی با ساختاری نوین برای اسکان شهروندان در رشت بسیار مورد استقبال قرار گرفت. از «اسدالله رشیدیان» به‌عنوان سرمایه‌گذار این طرح بزرگ و «دکتر علی‌آبادی» به‌عنوان طراح آن نام برده می‌شود که تیم ایشان پیش‌تر شاهین‌شهر اصفهان را نیز طراحی کرده بودند.

    شهرک بوسار که دوماه بعد در شهریور ۱۳۵۱ و بعد از یک فراخوان عمومی به «گلسار» تغییر نام داد، در ابتدا برای اسکان ۱۵٬۰۰۰ نفر طراحی شده بود؛ بیش از ۳٬۲۰۰ خانه‌ ویلایی و آپارتمانی در این شهرک ساخته و به مردم فروخته شد.

    مجتمع آپارتمانی کاکتوس اولین مجتمع مسکونی ساخته شده در این منطقه است که ساخت آن قبل از سال ۱۳۵۷ به پایان رسید. در آن زمان چنارهایی نیز در دو طرف خیابان‌های گلسار کاشته شدند که اکنون درختان تنومند بلندی هستند.

    خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

    خیابان‌گردی در گلسار رشت

    گلسار رشت فقط اسم یک خیابان نیست. بلکه یک شهرک و محله بزرگ در منطقه ۱ رشت است. بلوار سمیه، توحید، گیلان، دیلمان، خیابان نواب و خیابان معین هم جزو محله گلسار رشت هستند. چهارراه گلسار معروف‌ترین بخش این محله است که میدان شهرداری، خیابان تختی و بوستان ملت در اطراف آن هستند.

    قبلا اینجا یک شالیزار بزرگ بود و کسی به آن توجه نمی‌کرد. اما اواخر دهه ۴۰ کم‌کم سروکله خانه‌های ویلایی پیدا شد. چند سال بعد هم شهرداری تصمیم گرفت که شهرک گلسار را بسازد. اما قبلا اسم اینجا گلسار نبود و به آن شهرک بوسار می‌گفتند. الان از آن شالیزار قدیمی دیگر خبری نیست و همه محله گلسار رشت را به فروشگاه‌های گران‌قیمت، ویلاهای لوکس و کافه و رستوران‌های معروف می‌شناسند.

    خیلی از گردشگرها اولین جایی که می‌خواهند بروند بوتیک‌ها و فروشگاه‌های شهر است. اگر شما هم جزو این دسته هستید، خیابان گلسار را حتما در لیستتان بگذارید. معروف‌ترین مرکز خرید اینجا، مرکز خرید گلسار است که ۶ طبقه دارد.

    خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

    در اینجا می‌توانید انواع لباس‌ها را برای خانواده بخرید و در طبقه چهارم هم به فودکورت سر بزنید. قیمت‌ لباس‌ها در اینجا بالاست. بنابراین انتظار قیمت‌های مناسب نداشته باشید. علاوه‌بر لباس، می‌توانید لوازم برقی و لوازم خانگی هم از مرکز خرید گلسار بخرید.

    برندهای معروفی در خیابان گلسار رشت شعبه دارند، از برندهای خارجی مثل پیرکاردین و جین وست تا برندهای معروف ایرانی مثل تن‌درست، چرم درسا، ماکسیم، تی تی و هاکوپیان. فروشگاه جین وست ابتدای بلوار گیلان است و تی‌شرت‌ها و لباس‌های به‌روزی دارد. برند عطر و لوازم‌آرایشی سفیر هم در این محله شعبه دارد. این فروشگاه را در بلوار اصفهان در خیابان گلسار می‌توانید پیدا کنید.

    از برندهای معروف دیگر در این خیابان، برند دلسی است. این برند از ۷۰ سال پیش چمدان و کوله‌پشتی تولید می‌کند. اگر می‌خواهید یک چمدان خوب و باکیفیت برای سفرهای آینده‌تان بخرید، حتما سری به شعبه دلسی در گلسار رشت بزنید.

    برای خرید لباس مردانه هم می‌توانید به فروشگاه برند ایکات، گراد، ماکسیم، پیرکاردین و هاکوپیان سر بزنید. اگر برای همسر یا نامزدتان می‌خواهید از گلسار رشت سوغاتی بخرید، می‌توانید به فروشگاه چرم درسا بروید.

    خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

    این محله فروشگاه لباس‌های اسپرت هم دارد. فروشگاه بالنو یکی از معروف‌ترین برندهای اسپرت است که در گلسار رشت شعبه دارد. از این فروشگاه می‌توانید کیف، کفش و کیف پول بخرید. علاوه‌بر این‌ها برندهای بنتون، آدیداس، زارا، نوین چرم، لگو، دنیلی و ایکیا هم در بلوار گلسار رشت شعبه دارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا