هنرمندان

چگونه سریال «خاندان اژدها» می‌تواند محبوب‌تر از «بازی تاج و تخت» شود؟ – بلاگی ها

  • چگونه سریال «خاندان اژدها» می‌تواند محبوب‌تر از «بازی تاج و تخت» شود؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از hollywoodreporter، سریال «بازی تاج و تخت» با میانگین کمتر از ۱۲ میلیون بیننده در پخش اولیه از شبکه اچ‌بی‌او (HBO) و رقم خیره‌کننده ۴۴ میلیون بیننده در تمام پلتفرم‌ها در طول فصل هشتم و آخر آن به پایان رسید. این سریال در هر فصل مخاطبانش را افزایش می‌داد، شاهکاری تقریباً بی‌سابقه برای یک سریال که با اینکه شروعی طوفانی نداشت، اما موفقیت خود را روز به روز بیشتر کرد.

    اولین قسمت سریال GOT در ۱۷ آوریل ۲۰۱۱ پخش شد و ۲.۲۲ میلیون بیننده جذب کرد و در کل فصل ۱۰ قسمتی خود تقریباً همین تعداد بیننده را داشت.

    در مقام مقایسه، فصل چهارم سریال True Blood – که یک هفته پس از پایان یافتن «بازی تاج و تخت» پخش شد – به طور میانگین کمتر از ۵ میلیون بیننده در هفته برای HBO داشت. فصل دوم سریال «مردگان متحرک» از AMC با میانگین ۷.۲۶ میلیون بیننده، بهترین برنامه تلویزیونی کابلی در سال ۲۰۱۱ بود.

    HBO در این مورد گفت که در طول پخش این سریال، فصل اول بازی تاج و تخت به طور متوسط ۹.۳ میلیون بیننده در همه پلتفرم‌ها داشته است.

    با توجه به علاقه زیاد مخاطبان به Game of Thrones و بازاریابی گسترده شبکه HBO برای سریال «خاندان اژدها» House of the Dragon، تعجبی نخواهد داشت اگر تعداد بینندگان اولین قسمت این سریال به اندازه سریال GoT باشد. 

    چگونه سریال «خاندان اژدها» می‌تواند محبوب‌تر از «بازی تاج و تخت» شود؟

    اینکه House of the Dragon بتواند با سلف خود مطابقت داشته باشد تا حدی به این بستگی دارد که تماشاگران آن همان رفتاری را که در طول اجرای تاج و تخت انجام می‌دادند، انجام بدهند یا نه. آمار تماشاگران در تمام هشت فصل، در شب اول سریال حدود ۳۱ درصد از کل نهایی آن را تشکیل می‌دادند.

    اکنون، نمایش‌هایی مانند «سرخوشی» و «وراثت» کمتر از ۱۰ درصد از کل مخاطبانش در شب اول پخش این سریال‌ها آنها را تماشا می‌کنند. اگر «خاندان اژدها» از این الگو پیروی کند، بعید به نظر می‌رسد که بتواند با «بازی تاج و تخت» رقابت کند.

    اگر «خاندان اژدها» موفق شده باشد در اولین پخش خود به ۲ میلیون بیننده روی آنتن نزدیک شود یا از آن پیشی بگیرد، یک اتفاق بسیار نادر خواهد بود. در میان برنامه‌های تلویزیونی کابلی، تنها سریال شبکه پارامونت یعنی «یلوستون» به طور میانگین بیشتر از ۲ میلیون بیننده در همان روز در این فصل (با تعداد زیادی: میانگین ۷.۸۴ میلیون) داشت. فصل آخر سریال «مردگان متحرک» برای اولین بار یک سال پیش تنها یک بار از ۲ میلیون بیننده اولیه عبور کرد. قسمت پایانی سریال «بهتر است با ساول تماس بگیرید» (Better Call Saul) در اوایل این هفته ۱.۸ میلیون بیننده در همان روز داشت که بهترین امتیاز از فصل سوم پایانی آن در سال ۲۰۱۷ بود.

    حال باید منتظر آمارها شد و دید که آیا بینندگان سریال خاندان اژدها توانسته‌اند از بازی تاج و تخت پیشی بگیرند یا نه؟

    هر چه باید درباره سریال یک میلیارد دلاری ارباب حلقه‌ها بدانید | بازگشت جادوگرها، کوتولوها، الف‌ها و هابیت‌ها در ماجرایی کهن از سرزمین میانه
    «خاندان اژدها» بهتر از بازی «تاج و تخت»؟ | اولین واکنش منتقدان به پیش درآمد «گیم اوف ترونز»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا