هنرمندان

بازی‌های مشترک رابرت دنیرو و ال پاچینو | ۲ چهره برتر سینمای جهان در چند فیلم مشترک بازی کرده‌اند؟ – بلاگی ها

  • بازی‌های مشترک رابرت دنیرو و ال پاچینو | ۲ چهره برتر سینمای جهان در چند فیلم مشترک بازی کرده‌اند؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، سلیقه دوستداران آنها جالب و در نوع خود متفاوت است. معمولا دوستداران ال پاچینو باوجود اینکه منکر هنر بازیگری رابرت دنیرو نیستند، اما او را همتراز ستاره مورد نظرشان نمی‌دانند. این مساله در مورد دوستداران دنیرو نیز صدق می ‌کند و آنها نیز همین نظر را درباره پاچینو دارند، چیزی شبیه به اختلاف نظر دوستداران لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در جهان فوتبال.

    بازی‌های مشترک رابرت دنیرو و ال پاچینو | ۲ چهره برتر سینمای جهان در چند فیلم مشترک بازی کرده‌اند؟
    دنیرو- پاچینو- پدر خوانده ۲

    مخمصه ۲ ساخته می‌شود یا نه؟

    موضوع ساخت فیلم سینمایی مخمصه ۲  چندین بار و در زمان‌های مختلف در رسانه‌ها مطرح شده بود، اما تاکنون این خبر به مرحله تصمیم‌گیری و نهایی شدن نرسیده است، با این وجود ال پاچینو به تازگی پیشنهادی درباره ساخت احتمالی این فیلم داده که این پیشنهاد ستاره هالیوودی در سطح جهانی خبرساز شده است.

    • هر آنچه می‌خواهید درباره بازیگران سریال یاغی بدانید | از عاطی و ابرا تا برادر مرموز پارسا پیروزفر
    • دستمزد خسرو شکیبایی در سریال «خانه سبز» چقدر بود؟ | چرا این بازیگر در اوج شهرت بازی در این سریال را پذیرفت؟

    پیشنهاد آل پاچینو به سازندگان ادامه «مخمصه»

    ال پاچینو پیشنهاد داده که در صورت ساخت ادامه فیلم «مخمصه»، از تیموتی شالامه در نقش کارآگاه وینسنت هانا استفاده شود. اخیرا به طور جسته‌وگریخته چیزهایی درباره ساخت این فیلم اکشن مطرح شده است اما هیچ چیز قطعی نیست. در همین رابطه ال پاچینو در یک جلسه پرسش و پاسخ که به دنبال نمایش اخیر فیلم مخمصه در توییتر برگزار شده بود، شرکت کرد و در پاسخ به اینکه اگر او تصمیم‌گیرنده بود چه کسی را برای بازی در این نقش انتخاب می‌کرده؟ گفت که «تیموتی شالامه (ستاره فیلم «تل ماسه»). او یک بازیگر عالی است و ظاهر خوبی هم دارد».

    بازی‌های مشترک رابرت دنیرو و ال پاچینو | ۲ چهره برتر سینمای جهان در چند فیلم مشترک بازی کرده‌اند؟
    مخمصه

     اگرچه پیش از این، تلاش‌ها برای ساخت دنباله فیلم مخمصه به نتیجه نرسیده اما مایکل مان با همکاری مگ گاردینر در حال نوشتن رمانی با همین عنوان است تا هم پیش‌درآمد و هم دنباله‌ای برای فیلم باشد. به گفته کارگردان مخمصه، وی در این رمان، داستان نقش‌های اصلی فیلم با بازی آل پاچینو و رابرت دنیرو را روایت خواهد کرد.

    باوجود رسانه‌ای شدن پیشنهاد پاچینو و انصراف او از بازی در دنباله مخمصه اما دنیرو تا کنون واکنشی درباره اینکه چه کسی می‌تواند جایگزین او شود اظهار نظر نکرده، برخی بر این باورند، دنیرو شاید دوست داشته باشد که در صورت ساخت دنباله مخمصه، در آن فیلم هم ایفای نقش کند!

      دزد و پلیسی بازی و خلافکاری‌های مشترک ۲ ستاره در سینما

    ال پاچینو و رابرت دنیرو باوجود نقش آفرینی در فیلم‌هایی با ژانرهای متفاوت، چهار بار فرصت بازی مشترک در فیلم‌هایی را داشته‌اند که این فیلم‌ها از ماندگارترین و جایزه‌دار ترین آثار سینمایی هالیوود هستند. پدرخوانده ۲، مخمصه، قتل عادلانه و مرد ایرلندی چهر فیلمی هستند که این دو در آن بازی مشترک داشته‌اند.

    از نکات جالب ۴ فیلم‌ها یاد شده این است که در پدرخوانده ۲ هیچگاه دنیرو و ال پاچینو روبه‌روی هم ظاهر نشدند. در مخمصه پاچینو پلیس است و دنیرو خلافکار. در قتل عادلانه هر دو پلیس هستند و در مرد ایرلندی هر دو خلافکار.

    پدرخوانده ۲ (سال انتشار: ۱۹۷۴(آمریکا)، کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا)

    داستان: در سال ۱۹۰۱ خانواده ویتو آندولینی ۹ ساله پس از توهین پدرش به دون چیچو، رئیس محلی مافیا در کورلئونه، سیسیل کشته می‌شوند. ویتو به شهر نیویورک فرار می‌کند و به عنوان «ویتو کورلئونه» در جزیره الیس مشغول به کار می‌شود…

    مخمصه (سال انتشار : ۱۹۹۵ (آمریکا)، کارگردان : مایکل مان)

    داستان : داستان در مورد جدال یک پلیس(پاچینو) و یک دزد ماهر(دنیرو) است که …

    قتل عادلانه (سال انتشار : ۲۰۰۸ (آمریکا) کارگردان : جان اونت)

    بازی‌های مشترک رابرت دنیرو و ال پاچینو | ۲ چهره برتر سینمای جهان در چند فیلم مشترک بازی کرده‌اند؟
    قتل عادلانه

    داستان: تورک و روستر (دنیرو و پاچینو) دو کارگاه  پلیس نیویورکی هستند که۳۰ سال با یکدیگر همکارند، در آستانه بازنشستگی به یک پرونده جنایی و قتل‌های سریالی  برمی‌خورند. ادامه بررسی‌ها مشخص می‌شود که  پاچینو عامل همه قتل‌هاست و در پایان به دست دنیرو کشته می‌شود.

    مردایرلندی(سال انتشار: ۲۰۱۹ (آمریکا)، کارگردان: مارتین اسکورسیزی)

    داستان: در دهه ۱۹۵۰ میلادی، راننده کامیونی به نام فرانک شیران (رابرت دنیرو) که در یک خانهٔ سالمندان زندگی می‌کند با مافیا ارتباط می‌گیرد. شیران همزمان با بالا رفتن رتبه خود و تبدیل شدن به یک قاتل قراردادی برتر، شروع به کار برای جیمی هوفا (آل پاچینو) می‌کند. هوفا از رهبران اتحادیه کارگران در آمریکا بود که با مافیا و جرائم سازمان یافته ارتباط داشت. این فیلم داستان زندگی شیران را دنبال می‌کند که گذشته خود را در دنیای جرم و جنایت به یاد می‌آورد و همچنین نقشی که در ناپدید شدن جیمی هوفا در سال ۱۹۷۵ داشته‌است.

    بازی‌های مشترک رابرت دنیرو و ال پاچینو | ۲ چهره برتر سینمای جهان در چند فیلم مشترک بازی کرده‌اند؟
    مرد ایرلندی

    پایان بازی مشترک

    قرار بود دنیرو و پاچینو مشترکا در فیلم خاندان گوچی به کارگردانی ریدلی اسکات بازی کنند که در نهایت فقط پاچینو موفق به بازی در این فیلم شد و رکود بازی مشترک این دوستاره در همان ۴ فیلم باقی ماند. مرد ایرلندی گویا آخرین بازی مشترک این دوستاره بزرگ سینما بود و بعید به نظر می‌رسد که پاچینوی ۸۲ ساله با دنیروی ۷۹ ساله  برای دفعه‌ای دیگر در یک اقلیم سینمایی مشترکا پاشاهی کنند.

    رابرت دنیرو و ال پاچینو

    دنیرو برای بازی در فیلم پدرخوانده ۲ برنده ی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد، برای بازی در فیلم گاو خشمگین برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. همچنین برای بازی در فیلم های راننده تاکسی و تنگه وحشت نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و برای بازی در فیلم دفترچه امیدبخش نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بود. دنیرو همچنین نامزدی دریافت چهار جایزه گولدن گلوب و شش جایزه بفتا را در کارنامه هنری خود دارد.

    پاچینو هم یک بار برنده جایزه  اسکار، ۴ بار برنده جایزه گلدن گلوب و ۲ بار برنده  جایزه امی شده است. پاچینو در کنار رابرت دنیرو، جک نیکلسون و داستین هافمن به عنوان بزرگان بازیگری در سینمای مدرن شناخته می‌شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا