اخبار

مکان های دیدنی تنکابن و رامسر – بلاگی ها

  • مکان های دیدنی تنکابن و رامسر – بلاگی ها

    مکان های دیدنی تنکابن و رامسر

    سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری دو شهر تنکابن و رامسر می پردازیم. با ما همراه باشید.

    مکان های دیدنی تنکابن

    – غار آبی دانیال: در میان مکان های دیدنی تنکابن غار آبی دانیال احتمالا محبوب ترین و دیدنی ترین جاذبه گردشگری محسوب می شود. این غار که در فاصله دو کیلومتری روستای دانیال واقع شده است دومین غار آبی بزرگ در ایران به شمار می رود. هوای بسیار خنک و دلپذیر درون غار در فصل تابستان می تواند تجربه ای استثنایی را برای گردشگران رقم بزند. فضای سرسبز بیرون غار و بافت آهکی زیبا و دیدنی درون غار از دیگر جذابیت های این مکان دیدنی است.

    – جنگل دوهزار: طبیعت بکر و آب و هوای دلنواز این جنگل را به یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی تنکابن تبدیل نموده است. این جنگل در اکثر روزهای سال غرق در مه است و گشت و گذار در دل آن تجربه ای بی نظیر برای گردشگران است. جنگل دوهزار در منطقه خرم آباد از توابع تنکابن واقع شده است و اطراف آن را نیز کوه ها و دشت های سرسبز فرا گرفته است.

    – دشت دریاسر: اگر در ماه اردیبهشت به تنکابن سفر کرده اید هرگز نباید این جاذبه گردشگری فوق العاده را از دست بدهید. این دشت که در جنوب تنکابن واقع شده است در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا قرار دارد. دشت دریاسر به بهشت مازندران در ماه اردیبهشت معروف است. در نزدیکی این دشت ده ها آبشار و چشمه و همچنین چهار کوه واقع شده است. گل های زردرنگی که در ماه اردیبهشت در این دشت می رویند منظره ای زیبا و چشم نواز به آن می بخشند.

    دشت دریاسر

    دشت دریاسر

    – آبشار کوه سر: این آبشار نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی تنکابن است که در منطقه نشتارود واقع شده است. آب و هوای مطبوع در کنار صدای دلپذیر آبشار و پرندگان کیفیتی ویژه به این مکان بخشیده است.

    – پارک ملی خشکه داران: این پارک یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین مکان های دیدنی تنکابن است. پارک ملی خشکه داران در کیلومتر سی جاده تنکابن-چالوس و در حد فاصل نشتارود و عباس آباد واقع شده است. یکی از اصلی ترین جذابیت های این پارک تنوع گونه های گیاهی و جانوری آن است. گردشگران در بازدید از این پارک با گیاهانی از قبیل بلوط، لیکلی، انار، ممرز، شمشاد، ازگیل جنگلی و جانورانی همچون گرگ، شغال، خوک، گربه وحشی، غاز و مرغابی روبرو خواهند شد.

    از جمله دیگر مکان های دیدنی تنکابن می توان به روستای قلعه گردن، آبشار سنگ بن چشمه، چشمه آبگرم فلکده، پل چشمه کیله، پل علی آباد پایین، مرداب نشتارود، رودخانه لیرسر و آبشار تودارک اشاره کرد.

    مکان‌های دیدنی رامسر

    – روستای جواهرده: این روستا یکی از مشهورترین روستاهای ایران و یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی رامسر است. روستای جواهرده طبیعت بی نظیری دارد. سفر به این روستا که دارای ارتفاع دو هزار متری است می تواند سفری به اعماق ابرها باشد. این روستا با مه و ابر و جنگل و کوه محصور شده است. جواهرده در فاصله بیست و هفت کیلومتری شهر رامسر واقع گردیده است. این روستا در فصول پاییز و زمستان هوای بسیار سردی دارد و بهترین زمان برای بازدید از آن فصل های بهار و تابستان است.

    روستای جواهرده

    روستای جواهرده

    – تله کابین رامسر: این مجموعه تفریحی یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی شهر رامسر به شمار می رود. به جز تله کابین در این مجموعه تفریحات دیگری از قبیل زیپ ‌لاین، جت اسکی، پیست کارتینگ، زمین بازی پینت بال، شهربازی، رستوران و کافی‌ شاپ نیز برای گردشگران مهیا شده است. تله کابین رامسر محصور میان کوه، جنگل و دریا است. اگر می خواهید با منظره ای بی نظیر و استثنایی روبرو شوید حتما سری به این مکان بزنید.

    – جنگل دالخانی: این جنگل که در فاصله سی کیلومتری رامسر قرار دارد به دالان بهشت شهرت یافته است. جنگل دالخانی در تمامی فصول سال آب و هوایی مطبوع و دلپذیر دارد. این جنگل کوهستانی در ارتفاع هشتصد متری از سطح دریا قرار گرفته است.

    – قلعه مارکوه: نمی توان از مکان های دیدنی رامسر گفت و از قلعه مارکوه سخنی به میان نیاورد. این قلعه که در منطقه کتالم در پنج کیلومتری شرق رامسر واقع شده است طبیعتی سرسبز و بکر را در اطراف خود جای داده است. قدمت این قلعه به دوران پیش از اسلام باز می گردد و در گذشته یک دژ نظامی استراتژیک بوده است.

    قلعه مارکوه در رامسر

    قلعه مارکوه در رامسر

    – آبشار ایج: این آبشار که به آبشار ده قلو نیز شهرت دارد جایگاه ویژه ای در میان مکان های دیدنی رامسر دارد. آبشار ایج در دل صخره واقع شده است و این صخره ها دارای حفره هایی غارمانند هستند. در این منطقه همچنین می توانید با یخچال های طبیعی نیز روبرو شوید.

    مکان های دیدنی رامسر بسیارند و در این فرصت کوتاه نمی توان به همه آنها پرداخت. از جمله این مکان ها می توان به بلوار معلم، کوه دیلمان، قله خشم چال، آبشار ازارک، دریاچه قو، پل معلق رامسر، سد میجران، غار لوکا، روستای جنت رودبار و روستای ییلاقی گرسماسر اشاره کرد. در این شهر همچنین چشمه های آبگرم بسیاری نیز قرار دارد و می توانید برای اهداف تفریحی و یا درمانی از این چشمه ها بهره مند شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا