اخبار

فوری؛ تصمیم نهایی دولت درباره بنزین | واریز سهمیه بنزین به کارت بانکی افراد؟ – بلاگی ها

  • فوری؛ تصمیم نهایی دولت درباره بنزین | واریز سهمیه بنزین به کارت بانکی افراد؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها مالک شریعتی‌نیاسر در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: نگرانی مردم وضعیت ناترازی انرژی در کشور به ویژه در حوزه حامل‌های انرژی، سوخت و بنزین است. اما ناترازی انرژی فقط مشکل امروز نیست، امروز ناتراز مدیریتی در اجرا هم داریم. بنزین یکی از شعارها و وعده‌های همه مجلس یازدهم در کنار شفافیت بود، به مردم وعده داده بودیم قیمت بنزین را اصلاح کنیم، مجلس یازدهم وعده اصلاح آنچه در آبان ۹۸ گذشت را داده بود.

    وی بیان کرد: مجلس شفافیت را انجام داد، تصویب کرد و داوطلبانه هم از خود شروع کرده و اکنون هم در حال اجرا است، اما درباره بنزین سه سال و نیمه است که هیچ کاری نکرده ایم، هشدار داده می شد و هشدار داده بودم اگر این وضعیت ساماندهی نشود این ناترازی روزی کشور را دچار اشکال می کند.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: آنچه مجلس در بودجه ۱۴۰۲ مصوب کرد استفاده از کارت سوخت شخصی مردم بود نه محدود کردن کارت جایگاه های سوخت، تدبیر درستی انجام نشد اما کار مهم تر اعطای سهمیه ماهانه حداقل ۲۰ لیتر به هر کد ملی بر روی حساب سرپرست خانواده بدون تغییر قیمت و در بستر کارت بانکی متصل به حساب بانکی مردم است.

    شریعتی‌نیاسر افزود: اگر این کار را انجام دهیم آنهایی که مصرف کننده بنزین هستند بنزین مورد نیاز خود را دریافت می کند و کسانی که خودرو ندارند که ۴۰ تا ۵۰ درصد خانوار کشور فاقد خودرو هستند می‌توانند در بازار سهم خود را به کسانی که به بنزین نیاز دارند بفروشند و این بازار شکل می‌گیرد و دولت می‌تواند بدون نیاز به افزایش قیمت سهمیه از این مهلکه نجات پیدا کند.

    وی تاکید کرد: طبق گزارش نهادهای نظارتی روزی ۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت و بنزین داریم، ۱۰ میلیون لیتر قاچاق گازوئیل داریم اگر سهمیه بنزین به شبکه بانکی و کارت بانکی افراد برود امکان قاچاق گرفته می‌شود اگر سهمیه بنزین را به کد ملی و افراد بدهیم عادلانه تر می شود چرا ۵۰ درصد خانوارهای کشور هیچ سهمی از یارانه بنزین نداشته باشند؟

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: این کار نیازی به قانون ندارد و قانون هدفمندی یارانه‌ها این اختیار را به دولت برای انجام داده است اما نیاز به اجماع دارد. این از جمله تصمیماتی است که هم شیرین است و در اجرا آسان بوده و قابلیت اجرایی دارد.

    هشدار نسبت به ورود افراد ناسالم به دیوان محاسبات

    شریعتی‌نیاسر بیان کرد: رئیس دیوان محاسبات، شما جایگاه نظارتی مهمی دارید جایگاه نظارت بر اعمال قوه مجریه در بودجه کشور، در این جایگاه نظارتی حتما از افراد سالم به ویژه در معاونت‌های اصلی استفاده کنید. اگر از افراد ناسالم استفاده شود مجلس حتما با آن مخالفت می‌کند و با اعمال نظارت رویه را اصلاح خواهد کرد.

    وی گفت: نکته‌ای که باید در حوزه فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم گفت این است که جریان انقلابی در مجلس، دولت و شهرداری‌ها مشغول خدمت و فعالیت هستند اما برخی اختلافات که نباید به فضای رسانه‌ای بیاید به پیشگاه مردم می‌آید و کام مردم را تلخ می کند.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: از بزرگان جریان انقلابی چه آنها که مثل آیت‌الله رئیسی، قالیباف و زاکانی که مسئولیت مهم دارند می خواهم همراه بزرگان دیگر نظیر حدادعادل که جریان انقلاب را مدیریت می‌کنند کارهای مشترکی برای حل مسائل کشور، پروژه‌های مشترک بزرگ تعریف کنند و همت کنند دردی از درد مردم اصلاح شود.

    شریعتی‌نیاسر اظهار داشت: کار مشترک زمین مانده زیاد داریم، اختلاف سلیقه وجود دارد که قابل انکار نیست اما نباید در رسانه و در پیشگاه مردم بیاید. نباید اجازه دهیم از اختلاف ما استفاده شود و خالقان برجام ۲۰ دقیقه‌ای، خسارت محض کرسنت، جاسوسان چند ملیتی، خالقان یک دهه تعطیلی اقتصادی از اختلاف ما در جریان انقلابی سوءاستفاده کنند و با اختلاف ما دوباره سر کار بیایند.

    وی ادامه داد:از صدا و سیما برای رعایت عدالت رسانه در جریان‌های سیاسی تشکر می‌کنم افراد مختلف را دعوت می‌کند اما به عنوان عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب این تذکر را بدهم افرادی که به اسم حزب یا جبهه در رسانه شرکت می‌کنند حتما باید از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز داشته باشند. افراد، شخصیت‌ها و چهره‌ها مجاز هستند اما اگر عنوان حزب و جبهه استفاده می شود حتما باید اخذ مجوز صورت گیرد که جنبه قانونی داشته باشد./ ایرنا

    تصمیم نهایی دولت درباره بنزین اعلام شد

    علی بهادری‌جهرمی شامگاه دیروز (۲۳ مردادماه) در جمع دانشجویان و بسیجان دانشگاه‌های استان زنجان، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مرقد مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز ، اظهار کرد: خوی و خصلت دشمنان بر همگان آشکار و روشن شده است.

    وی با بیان این‌که در طول ۴۴ سال گذشته، هرگاه چشم به بیگانگان داشتیم، نه تنها منفعتی حاصل نشد که اقتصاد کشور با پس‌رفت مواجه شد، افزود: بدون شک امام (ره) احیاگر انسانیت بشری در عصر مدرنیته و کنونی بود. امروز مدرنیته فاصله معناداری با ارزش‌های اصیل انسانی پیدا کرده است و انتهای این روش که دنیای مدرن به سمت آن حرکت می‌کند، روشن و آشکار است.

    بهادری‌جهرمی با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) در رابطه با خروج از وضعیت دو قطبی شرق و غرب، ادامه داد: گفتمانی که امام‌خمینی (ره) ایجاد کردند گفتمان عزت، خودباوری و تکیه بر نیروی جوانان بود. دشمنان و نظام سلطه سعی بر این داشتند که نشان دهند هر کشوری از سرسپردگی ما خارج شود دچار فقر، فلاکت و بدبختی خواهد شد که این مسئله با حرکت در مسیری که امام خمینی (ره) آن را مسیر توسعه و پیشرفت خواند، نتیجه عکس داد.

    سخنگوی دولت اضافه کرد: در مجموع حرکت نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت است که این شرایط باید برای مردم تبیین شود.

    وی با بیان اینکه نگاه دولت در بخش‌های مختلف با تکیه بر تفکر انقلاب اسلامی بوده و این تفکر در بسیاری از پیشرفت‌ها مؤثر بوده است. افزود: ایران اسلامی در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به دوره گذشته رشد داشته است؛ لذا دولت سیزدهم گفتمان انقلاب را بر اساس قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب دنبال می‌کند.

    این مسئول با بیان اینکه مسیری که امام راحل آغاز کردند دنیای استکبار را زیر سوال برد، اذعان کرد: تاریخ به خوبی نشان داد که عاقبت سرسپرده‌ها و کسانی که وابسته به بیگانه بودند چه شد و چه بلایی سرشان آمد؟ آن‌هایی که به اخم و لبخند دشمن واکنش نشان دادند در تاریخ اکنون در کجا هستند؟ این حجم از مطیع بودن را در حکومت پهلوی دیدیم؛ در دوره پهلوی اول منجر به تبعید و در دوره پهلوی دوم منجر به فرار شد.

    وی ادامه داد: دشمنان سرسپردگان خود را حتی با وجود یک هواپیمای بزرگ از اموال و جواهرات هم، با آغوش باز نمی‌پذیرفتند. چرا که منفعتی دیگر برایشان نداشت. این مسئله را در کشورهای همسایه هم دیدیم؛ زمانی که صدام حسین سگ هار منطقه شده بود از او استفاده کردند، سپس پایان این شخصیت را به بدترین حالت توسط حامی‌های خود دیدیم.

    آذری‌جهرمی با بیان اینکه دوگانگی که استکبار جهانی تعریف می‌کند واقعیت ندارد، ابراز کرد: در طول تاریخ هر که به خود متکی بوده به بالندگی رسیده است؛ امروز اگر کارنامه انقلاب اسلامی را مقایسه کنیم مشاهده خواهیم کرد در همه عرصه‌های با وجود مقاصد شوم دشمنان، تحریم، جنگ، انواع خبرسازی‌ها و تشویش افکار عمومی با توجه به کشورهای همسایه پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشته‌ایم‌؛ این‌ها در دوره پهلوی به ظاهر حامی ما بودند تا به زعم خودشان ما پیشرفت علمی و اقتصادی داشته باشیم اما همه این اوامر به ظاهر بود ولی به طور علنی این شکل نبود.

    این مسئول با بیان اینکه باید قدردان روشنگری‌ها و هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در جامعه باشیم، گفت: باید قدردان نعمت‌ها باشیم و یکی از مصادیق شکرگزاری نعمات الهی، شمردن نعمت‌ها و بیان خدمات مجموعه نظام به مردم از طریق رسانه‌ها و روایت‌گری آنها برای آحاد جامعه است. این همان جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری به آن سفارش دارند.

    سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به آمار مقایسه‌ای قبل انقلاب و پس از انقلاب، در حوزه‌های مختلف، اعم از پزشکی، علمی، نانو و نظامی و غیره، افزود: تحریم باعث پیشرفت ایران اسلامی به‌خصوص در بعد نظامی شد. ما مسیر مقاومت را رفتیم و در این مسیر نیز بی‌شک هزینه‌های زیادی دادیم. دشمنان تمام‌قد جلوی کشور ایستادند اما اگر با دید منصفانه طبق آمارهای جهانی نگاه کنیم در بسیاری از حوزه‌ها علی‌رغم فشارهای دشمنان در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کرده‌ایم./ ایسنا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا