هنرمندان

هوشنگ حریرچیان: آرزو دارم تا آخرین لحظه عمر بتوانم کار کنم – بلاگی ها

  • هوشنگ حریرچیان: آرزو دارم تا آخرین لحظه عمر بتوانم کار کنم – بلاگی ها

    بلاگی ها به نقل از ایسنا: وقتی به بهانه عید نوروز با این هنرمند پیشکسوت تماسی تلفنی می گیریم تا جویای احوالش باشیم، ضمن ابراز خوشحالی، بسیار تشکر می کند و از میان هر کلامش بارها بر آرزوی سلامتی و دلخوشی برای دوستدارانش و همچنین مردم کشورش تاکید دارد.

    حریرچیان که در سریال های طنز «ساختمان پزشکان»، «پژمان» و «آشپزباشی» بازی کرده، تنها آرزویی که برای خودش دارد این است که تا آخرین لحظه عمر بتواند هرچند کوتاه، فعالیت هنری داشته باشد.

    مشروح گفت و گوی خبرنگار رسانه ایسنا با هوشنگ حریرچیان به شرح زیر است:

    آقای حریرچیان عزیز حالتان این روزها چطور است؟ 

    ـ اول عید نوروز را به شما و همه هموطنان عزیزم تبریک می گویم. خدا را شکر حالم خوب است. ممنون که به یادم بودید. راستش مدت‌هاست از شروع کرونا فعالیت هنری نداشتم اما در این مدت برای تلویزیون و همین طور سینما پیشنهادهای زیادی داشتم ولی به دلیل شرایط جسمی و همه گیری کرونا نتوانستم کاری انجام بدهم؛ چون بیماری ام به من اجازه نمی دهد و فعلا باید استراحت کنم. راستش می ترسم وارد کار شوم و بیماری ام سخت تر شود، بنابراین سعی کردم دستورات پزشکم را اجرا کنم.

     مهم ترین اتفاقی که در سال ۱۴۰۰ برایتان افتاد چه بود و بیشتر تمرکزتان روی چه کاری بود؟

    ـ مهمترین اتفاق سال گذشته برای من شروع واکسیناسیون کرونا بود. من هم مثل دیگران سه نوبت واکسن را تزریق کردم و همین جا به همه مردم توصیه می کنم که حتما سه نوبت واکسن را دریافت کنند. من امسال بیشتر تمرکزم روی همین رعایت اصول بهداشتی بیماری کرونا بود و سعی کردم مبتلا نشوم اما متاسفانه شدم و خداراشکر گذراندم. از زمانی که سه دوز واکسنم را تزریق کرده ام کمی خیالم راحت شد. متاسفانه پسر و نوه هایم هم سال گذشته مبتلا شدند و خیلی نگران آنها بودم.

    پس قطعا دوران کرونا برایتان سخت تر سپری شد؟

    ـ متاسفانه دوران کرونا برای همه سخت بود. دوری از خانواده، دوستان و همکاران در این مدت خیلی دشوار بود و اذیت شدیم و مهم تر از همه اینکه به دلیل این بیماری نمی توانم کار کنم.

    مهمترین آرزویی که برای خودتان، هنر و مردم کشور دارید چیست؟

    ـ فقط سلامتی، خوشبختی، بهروزی و بهزیستی برای مردم عزیز ایران آرزو می کنم. برای خودم هم آرزو دارم این بیماری بیشتر از این مرا پیر نکند، سالم باشم و تا لحظه آخر عمرم بتوانم حرف بزنم و کار کنم. آرزوی همیشگی من فعالیت هنری تا آخرین لحظه عمرم بوده است. با توجه به اینکه دو سال از صحنه و دوربین دور بودم، اینکه باز هم بتوانم در زمینه بازیگری فعالیتی هرچند کوچک داشته باشم تبدیل به بزرگترین آرزوی من شده است. در سال جدید برای مردم کشورم آرزو می کنم سفره هایشان پر برکت باشد و دلشان خوش. برای همشهریان خودم هم زاینده رودی پر آب آرزو می کنم.

    هوشنگ حریرچیان: آرزو دارم تا آخرین لحظه عمر بتوانم کار کنم
    هوشنگ حریرچیان و هومن برق نورد در «ساختمان پزشکان»

    اگر بیماری کرونا تمام شود دوست دارید باز هم برای تلویزیون کار کنید و در عرصه هنر فعالیت داشته باشید؟

    ـ بله؛ من عاشق کارم هستم ولی فعالیت هنری ام با این سن و سال و شرایطی که دارم، تنها منوط به من نیست. چون وقتی تعداد هنرپیشه ها بیشتر باشد، کار دشوارتر می شود ولی اگر هنرپیشه‌های مقابلم در حد سه ـ چهار نفر باشند، مشکلی نیست می توانم از پس کار بربیایم، اما تعداد که زیاد می‌شود مثل سریال «ساختمان پزشکان»، کار سخت می شود و من دیگر نمی توانم انجام بدهم. آن زمان که سریال «ساختمان پزشکان»، «پژمان» و «آشپزباشی» را داشتم سالم بودم و می‌توانستم به راحتی کار کنم. یادم هست همیشه راهنمایی های آقای سروش صحت در عین حال که خوب بود و به من کمک می‌کرد اما بسیار دشوار بود ولی من توانستم و خدا را شکر در کارم موفق شدم چون سالم بودم. به طور کلی به غیر از همین چند سریال من در تلویزیون فعالیت دیگری به آن صورت نداشتم و بیشتر در پروژه‌های سینمایی مشارکت داشتم. اگر بخواهم خلاصه بگویم، باید یادآوری کنم رادیو زادگاه من بوده، تئاتر مدرسه‌ام بود و سینما کارگاه من بوده است.

    و صحبت پایانی 

    ـ برای تمام مردم کشورم باز هم سلامتی می‌خواهم. امیدوارم اطرافیانشان اگر خدای ناکرده درگیر بیماری کرونا شدند، خیلی سریع بهبود پیدا کنند. امیدوارم امسال سال پایان کرونا باشد، سالی پر از سلامتی و اتفاقات خوب و شیرین برای همه. همچنین برای شما و همکارانتان آرزوی سلامتی دارم.

    به گزارش ایسنا، هوشنگ حریرچیان، هنرمند پیشکسوت کشورمان متولد ۲۰ مرداد ۱۳۱۱ است. «عکاس باشی»، «هشت بهشت»، «یکی بود یکی نبود»، «تفنگ سر پر»، «سایه سلطان»، «خاتون»، «آشپزباشی»، «ساختمان پزشکان» و «پژمان» از جمله کارهای تلویزیونی این بازیگر است.

    هوشنگ حریرچیان: آرزو دارم تا آخرین لحظه عمر بتوانم کار کنم
    هوشنگ حریرچیان در کنار بازیگران سریال «ساختمان پزشکان»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا