هنرمندان

ببینید | خاطره جالب اصغر فرهادی از حضور در جشنواره کن – بلاگی ها

  • ببینید | خاطره جالب اصغر فرهادی از حضور در جشنواره کن – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، اصغر فرهادی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده موفق سینمای ایران است که امسال به عنوان یکی از داوران جشنواره فیلم کن در این فستیوال حضور دارد. 

    فرهادی در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم «جدایی نادر از سیمین» شد. او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶، جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن را برای نگارش فیلم‌نامه فیلم «فروشنده» دریافت کرد. همچنین در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار، «فروشنده» به نویسندگی و کارگردانی او توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را کسب کند.

    اصغر فرهادی برای فیلم «قهرمان» هم جایزه بزرگ هیأت داوران را از جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ دریافت کرد.

    فرهادی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده‌است. خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم «درباره الی» و خرس طلایی جشنواره فیلم برلین به خاطر فیلم «جدایی نادر از سیمین» از دیگر دستاوردهای اوست. او اولین فیلم‌ساز ایرانی است که توانسته این جایزه را به خود اختصاص دهد.

    نشان افسر نشان افتخار هنر و ادبیات فرانسه نیز در سال ۲۰۱۴ به فرهادی اهدا شد. این نشان به‌دلیل «خلاقیت‌های هنری و تأثیر اصغر فرهادی بر هنر و ادبیات فرانسه و سراسر جهان» به این فیلمساز ایرانی تعلق گرفت. وی همچنین جایزه سزار، جایزه مستقل اسپریت و جوایز بودیل را به دست آورده‌ است. در یک نظرسنجی مجله تایم، وی رتبه چهارمین شخصیت تأثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۲ را کسب کرد؛ و در نهایت به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار سال ۲۰۱۲ از سوی این مجله معرفی شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا