هنرمندان

تجلیل از بهترین فیلم‌های بین‌المللی در جشنواره میامی | حضور زوج محبوب در جشنواره امسال – بلاگی ها

  • تجلیل از بهترین فیلم‌های بین‌المللی در جشنواره میامی | حضور زوج محبوب در جشنواره امسال – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، مهر به نقل از ورایتی نوشت: جشنواره فیلم میامی که سی و نهمین دوره خود را از ۴ مارس شروع کرده و تا سیزدهمِ همین ماه ادامه دارد، با ترکیبی از اکران‌های سینمایی و آنلاین از بهترین فیلم‌های بین‌المللی سال تجلیل می‌کند.

    در این رویداد که با نمایش بیش از ۱۲۰ فیلم از ۳۵ کشور جهان همراه خواهد بود، از فیلم‌های بلند تا فیلم‌های مستند و کوتاه به نمایش درمی‌آیند.

    این جشنواره که سال پیش به صورت ترکیبی و بدون حضور مهمان برگزار شد، امسال در قالب یک جشنواره عادی کار خود را پیش می‌برد.

    جشنواره فیلم میامی جمعه شب کار خود را با نمایش فیلم کمدی «رییس خوب» ساخته فرناندو لئون دی آرانوا از اسپانیا با بازی خاویر باردم (بازیگر معروف اسپانیایی و همسر پنه‌لپه کروز) آغاز کرد و آخرین شب خود را با اکران درام پانامایی «کلیسای جامع پلازا» ساخته ابنِر بنائیم به پایان می‌برد. هر ۲ فیلم در میان نامزدهای فیلم‌های بین‌المللی اسکار امسال جای دارند.

    لورن کوهن از مدیران این جشنواره فیلم «کلیسای جامع پلازا» را از فیلم‌های خاص امسال خوانده و آن را فیلمی کوچک از کشوری کوچک نامیده که پیام روشنی علیه خشونت جوانان ارائه می‌کند.

    امسال جوایز اصلی این جشنواره که مختص هنرمندانی است که مشارکت‌شان در سینما ماندگار و فراموش نشدنی است، به روسوکه هاماگوچی کارگردان ژاپنی فیلم «ماشینم را بران» و رامین بحرانی اهدا می‌شود.

    جدیدترین فیلم بحرانی که مستندی با عنوان «شانس دوم» است، در این جشنواره به نمایش در می‌آید که درباره زندگی ریچارد دیویس مردی است که جلیقه ضدگلوله را اختراع کرد و برای اثبات موثر بودن آن ۱۹۶ گلوله به خودش شلیک کرد.

    این جشنواره امسال برای تجلیل از سیدنی پواتیه (بازیگر سرشناس هالیوود که امسال در ۹۴سالگی درگذشت. او اولین مرد سیاهپوستی بود که اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورد.) بخشی را به وی اختصاص داده و در عین حال با نمایش ۵ فیلم بلند از سینمای جمهوری دومینیکن تجلیل می‌کند.

    برگزاری یک میزگرد با حضور ۵ فیلمساز نامزد اسکار در بخش بهترین فیلم بین‌المللی و برگزاری بخش ویژه‌ای برای تجلیل از فیلم‌هایی که درباره کارولینای جنوبی ساخته شده‌اند و ۱۸ فیلم در این بخش برای دریافت جایزه ۵۵ هزار دلاری آن رقابت می‌کنند، از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

    این جشنواره امسال با اهدای جایزه بازیگری خود به پنه‌لوپه کروز (بازیگر معروف اسپانیایی و همسر خاویر باردم)، از این بازیگر اسپانیایی تجلیل می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا