اخبار

خبر خوش برای کارگران / واریزی جدید دولت به حقوق کارگران + جزییات – بلاگی ها

  • خبر خوش برای کارگران / واریزی جدید دولت به حقوق کارگران + جزییات – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از اداره کل روابط کار و جبران خدمت، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ توسط مدیر کل روابط و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد.

    در این ابلاغیه آمده: «با عنایت به مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مورخ ۱۴۰۱/۷/۲۰، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ماهانه مبلغ ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال (شش میلیون و پانصد هزار ریال) تعیین شده است. به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد.»

    در همین حال، هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار بااشاره به افزایش حق مسکن از ۵۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان، اظهارداشت: این مصوبه طبق مصوبه شورای‌عالی کار باید از فروردین ماه امسال اجرا می شد. برهمین اساس، کارفرمایان باید عقب‌ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند.

    وی گفت: حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کمکی به شرایط مسکن کارگران نمی کند اما در شرایط دشوار زندگی کمک هزینه است.

    نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در عین حال افزود: رقم حق مسکن چشمگیر نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی‌دهد و به‌عنوان یک کمک‌هزینه مطرح است. عمده تمرکز شورای‌عالی کار روی حقوق و معیشت است و ما هنوز از نقطه مطلوب برای کارگر که در وضع اقتصادی موجود یک زندگی آبرومندانه و در رفاه داشته باشد، فاصله داریم. اما با افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ امید به کار در کارگران افزایش یافت و ماندگاری آنها در مشاغل زیاد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا