هنرمندان

وقتی رویای یک کارگردان بعد ۱۸ سال محقق می شود! – بلاگی ها

  • وقتی رویای یک کارگردان بعد ۱۸ سال محقق می شود! – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، مراسم رونمایی از فیلم «درخت خاموش» شامگاه ۱۲ شهریور ماه برگزار شد و در ابتدای این مراسم و پیش از نمایش فیلم، علی نوری‌اسکویی تهیه‌کننده آن گفت: از حضور شما دوستانی که امروز در این جمع حضور دارید متشکرم و خوشحال هستم که بعد از ۴۳ سال، می‌توانیم اولین اکران یک فیلم سینمایی ترکیه‌ای را روی پرده سینمای ایران داشته باشیم. همچنین از گروه هنر و تجربه تشکر می‌کنم که جسارت به خرج دادند و این فیلم را اکران کردند و این کارشان برایم قابل تقدیر است.

    وقتی رویای یک کارگردان بعد ۱۸ سال محقق می شود!
    مجید مجیدی در حال امضاکردن روی پوستر  درخت خاموش

    او با اشاره به اهمیت نمایش آثار سینمایی در کشورهای دیگر، افزود: من اعتقاد دارم همان‌طور که فیلم‌های سینمای ایران برای ما عزیز هستند و دوست داریم مردم کشورهای دیگر آن‌ها را ببینند، فیلمسازان کشورهای دیگر هم خواستار چنین تجربه‌ای هستند. این جریان مانند خونی است که با تپش در حرکت است و اگر سینما یک جا بماند موجب مرگ و انحطاطش می‌شود. همان‌طور که دوست داریم آثار سینمایی ایرانی در دنیا دیده شود، نیاز داریم فیلم‌های سینمایی دنیا را هم در کشورمان ببینیم.

    • اولین عکس از مازیار لرستانی با کت، شلوار و کراوات
    • بلیت سینماها در روز سینما نیم‌بها می‌شود
    • عکس | حمله‌های تند نژادپرستانه به بازیگر رنگین پوست سریال ارباب حلقه‌ها

    نوری اسکویی از مصطفی خرقه‌پوش تدوینگر فیلم، مجید شیخ‌انصاری مشاور هنری و همراهی‌های مجید مجیدی تشکر کرد.

    در ادامه فایسال سویسال، کارگردان ترکیه‌ای فیلم نیز گفت: من از سال ۲۰۰۳ که به ایران آمدم تا فوق‌لیسانس سینما بخوانم، رویایی داشتم که فیلمی بسازم که روبروی تماشاگران نجیب ایران نمایش داده شود. اکنون بعد از ۱۸ سال این فیلم ساخته شد و رویای من به حقیقت پیوست. بسیار خوشحالم که این فیلم که تولید مشترک ایران و ترکیه است، در محافل بین‌المللی نیز جوایزی کسب کرده است.

    وقتی رویای یک کارگردان بعد ۱۸ سال محقق می شود!

    این کارگردان ادامه داد: مردم ایران و ترکیه فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند و با این دیدگاه مشترک، فیلم‌های بهتر و قوی‌تری می توان ساخت. امیدوارم این همکاری مشترک به این فیلم ختم نشود و ادامه دار باشد.

    فایسال سویسال همچنین با تشکر از مدیریت قبلی بنیاد سینمایی فارابی، در عین حال گفت: متاسفانه مدیران جدید این بنیاد سینمایی به کار ما احترام نگذاشتند. از این نظر ما زیاد خوشحال نیستیم، چون فکر می‌کردیم در آینده کارهای بیشتر و بزرگ‌تری بین سینمای ایران و ترکیه ساخته خواهد شد.

    در ادامه، کوبرا کیپ، بازیگر نقش مکمل زن فیلم سینمایی «درخت خاموش» گفت: خوشحالم که اینجا هستم و این اولین بار است که به ایران می آیم و این فیلم را اینجا در کنار شما می‌بینم. امیدوارم از آن خوشتان بیاید.

    همچنین سردار اورچین، بازیگر این فیلم نیز گفت: خوشحالم که اینجا در کنار شما هستم و این فیلم را با شما می‌بینم. ایران کشوری است که فرهنگ و ادبیات غنی و تجربه‌های دیرین دارد و از این همکاری میان دو کشور بسیار خوشحالم.

    وقتی رویای یک کارگردان بعد ۱۸ سال محقق می شود!
    عکس یادگاری برخی از چهره‌های سینما در مراسم رونمایی از  فیلم درخت خاموش

    دریا اورس، سفیر ترکیه  در ایران  هم در این مراسم گفت: حضور شما در این سالن سینمایی برای ما خوشحال کننده است. من امشب را به عنوان شبی ویژه به یاد خواهم داشت . از همه عوامل و دوستانی که از فیلم حمایت کردند ممنونم و امیدوارم بعد از این هم در ادامه فعالیت‌های فرهنگی مشترک ایران و ترکیه آثار جدیدی داشته باشیم و قدر و قیمت این دوستی و برادری دو طرفه را بدانیم.

    اجرای این مراسم را علی زادمهر بر عهده داشت و چهره‌هایی همچون مجید مجیدی، علیرضا تابش، هوشنگ گلمگانی، عباس یاری، کامران رسول زاده، اتابک نادری، مرتضی علی عباس میرزایی، رائد فرید زاده و…. در این مراسم حضور داشتند.

    اکران فیلم سینمایی «درخت خاموش» از روز یکشنه ۱۳ شهریور در گروه سینمایی هنر و تجربه اغاز شده است و قرار است نشست نقد و بررسی این فیلم روز دوشنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۸ در پردیس سینمایی چارسو با حضور سازندگان فیلم برگزار شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا