هنرمندان

پشت پرده زندگی سیلوستر استالونه | وقتی راکی و رمبو مردم را شیفته سینما کرد – بلاگی ها

  • پشت پرده زندگی سیلوستر استالونه | وقتی راکی و رمبو مردم را شیفته سینما کرد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از هالیوود ریپورتر، مستند «حیله‌گر» به کارگردانی «تام زیمنی» نگاهی به حرفه بازیگری «سیلوستر استالونه» از ایفای نقش در فیلم‌های «راکی» و «رمبو» تا «بی‌مصرف‌ها» دارد و در نخستین نمایش جهانی خود روز ۱۶ سپتامبر در اختتامیه جشنواره تورنتو رونمایی می‌شود.

    این مستند محصول کمپانی نتفلیکس است و تحت پوشش اتحادیه بازیگران آمریکا قرار نمی‌گیرد و بنابراین بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این اثر می‌توانند به طور بالقوه در تورنتو حضور داشته باشد تا روی فرش قرمز راه برود، اگرچه حضور آنها در میان اعتصابات گسترده در هالیوود قطعی نیست.

    نتفلیکس همچنین یک مجموعه مستند سه قسمتی درباره دوست و رقیب سابق «استالونه» یعنی «آرنولد شوارتزنگر» با عنوان «آرنولد» ساخته است.

    مستند «حیله‌گر» که «تام زیمنی» کارگردانی آن را بر عهده داشته، «استالونه» را در یک سفر هالیوودی از ستاره شدن و رسیدن به شهرت پس از بازی در نقش راکی دنبال می‌کند. از دیگر فیلم‌های این بازیگر و کارگردان می‌توان به «نقشه فرار»، «صخره‌نورد» «مرد خرابکار»، «بی‌مصرف‌ها» و فیلم‌های جدیدتر «کرید» اشاره کرد که برای استالونه نامزدی جایزه اسکار در سال ۲۰۱۶ به ارمغان آورد. .

    «استالونه» در سال ۱۹۶ نگارش فیلمنامه «راکی» را بر عهده داشت که آغازگر این سری فیلم موفق بود و نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد و سه جایزه آکادمی از جمله بهترین فیلم را از آن خود کرد. در ادامه قسمت‌های دوم تا پنجم فیلم «راکی» به نویسندگی «استالونه» ساخته شد که کارگردانی قسمت‌های دوم، سوم و چهارم و همچنین فیلم «راکی بالبوآ» را خود «استالونه» بر عهده داشت.  

    تاکنون سه قسمت از دنباله مستقل «کرید» نیز اکران شده که در «استالونه» در دو قسمت نخست در امر نویسندگی و تهیه‌کنندگی مشارکت داشته اما در «کرید ۳» که اوایل سال جاری اکران شد، او برای نخستین بار هیچ نقشی را بر عهده نداشت. او پیش‌تر اعلام کرده بود حضور در فیلم «کرید ۳» را به دلیل ایجاد تغییراتی در داستان نپذیرفته است.

    جشنواره فیلم تورنتو سال گذشته با فیلم «دالی‌لند» به کارگردانی «مری هارون» و با بازی «بن کینگزلی» در نقش نقاش سوررئالیست سالوادور دالی به کار خود پایان داد.

    چهل و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از تاریخ ۷ تا ۱۷ سپتامبر (۱۶ تا ۲۶ شهریور) برگزار می‌شود و طبق اعلام پیشین انیمیشن «پسر و مرغ ماهیخوار» به کارگردانی «هایائو میازاکی» فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی خواهد بود.

    پشت پرده زندگی سیلوستر استالونه | وقتی راکی و رمبو مردم را شیفته سینما کرد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا