اخبار

پیدا شدن هواپیمایی که ۵۳ سال ناپدید شده بود! + عکس – بلاگی ها

  • پیدا شدن هواپیمایی که ۵۳ سال ناپدید شده بود! + عکس – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از خبرآنلاین، یک روز عادی دیگر برای هواپیمای بریتانیایی معروف به “استارداست” بود که در حال آماده شدن برای حرکت به سمت سانتیاگو در شیلی بود. در ۲ آگوست ۱۹۴۷ حدود ساعت ۱۷:۴۰ خلبانان با برج مراقبت فرودگاه سانتیاگو تماس گرفتند تا به آنها اطلاع دهند که نزدیک هستند. معمولاً خلبانان ۱۰ دقیقه قبل از فرود با برج مراقبت در تماس هستند. اما ناگهان سیگنال رادیویی با کد مورس دریافت می‌کنند که فریاد می زد:«ETA ۱۷:۴۵ STENDEC» .

    این آخرین پرواز CS۵۹ بود که در آن تاریخ انجام شد . از ساعت ۱۷:۵۰ هواپیما هیچ جا دیده نشد، بنابراین برج رادیویی تأیید کرد که حتما برای این پرواز اتفاقی افتاده است. یک خدمه جستجوی ویژه برای جستجوی باقی مانده از هواپیما، در مسیر پرواز CS۵۹ اعزام شدند. پس از ماه ها جستجو، تیم ویژه منصرف شد و پرواز CS۵۹ را به عنوان یک راز دیگر، بدون هیچ سرنخی یا اشاره ای قرار داد. رسانه ها شروع به انتشار شایعات در مورد این هواپیما کردند که توسط برخی از قدرت های الهی یا حتی بیگانگان و فرازمینی‌ها اتفاقی رخ داده است .

    ظهوری دوباره

    تیم جستجو از سال ۱۹۴۷ به اطراف این منطقه خاص نگاه کرده بودند اما چیزی ندیده بودند. آن هم به این دلیل بود که در بالای کوه های آن منطقه همه پوشیده از برف بود. اما بعد از ۵۳ سال گروهی از کوهنوردان لاشه هواپیما را در کوه های توپونگاتو در آرژانتین پیدا کردند. تیمی از کارشناسان برای تجزیه و تحلیل لاشه هواپیما به منظور شناسایی هواپیما حاضر شدند .

    در آن زمان ها برای هواپیما ها چیزی به نام جعبه سیاه اختراع نشده بود؛ اما با این حال محققان توانست‌اند با استفاده از شماره سریال روی یکی از موتورها تایید کنند که این پرواز CS۵۹ است.

    هواپیما در راه مورد برخورد کولاکی بسیار سنگین قرار گرفت و به دلیل عدم دید کافی به کوه برخورد کرد. توزیع هواپیما نشان داد که مستقیماً به کوه سقوط کرده است. در اثر سقوط، بهمن عظیمی برانگیخته شد و همه لاشه ها را زیر برف فرو برد.

    به همین دلیل است که تیم جستجوی سال ۱۹۴۷ نتوانست چیزی پیدا کند زیرا همه لاشه ها به اندازه دو متر زیر برف پنهان شده بودند. دلایل سقوط هواپیما به کوه ها تنها فرضیات کارشناسان است زیرا همانطور که قبلا ذکر شد هواپیما جعبه سیاه نداشت و این فرضیات به صورت میدانی و جغرافیایی عنوان شده است، بنابراین ما هرگز دلیل دقیق یا شکستی که باعث سقوط هواپیما شده است را نمی دانیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا