هنرمندان

ورشکستگی سینمای چین | کرونا بزرگ ترین بازار سینمایی جهان را به زانو درآورد – بلاگی ها

  • ورشکستگی سینمای چین | کرونا بزرگ ترین بازار سینمایی جهان را به زانو درآورد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ایرنا، براساس پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، شرکت مشاوره، تحقیقات و سرمایه‌گذاری آرتیزن گیت‌وی با انتشار گزارشی اعلام کرد سینماهای چین از جمعه تا یکشنبه این هفته تنها ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش کردند که پایین‌ترین میزان فروش بزرگترین بازار سینمایی جهان در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. از اول فوریه (۱۲ بهمن) که به مناسبت تعطیلات سال نوی قمری همزمان هشت فیلم بزرگ روی پرده سینماهای چین رفتند، این پنجمین هفته متوالی است که فروش این گیشه کاهش پیدا می‌کند.

    فیلم نبرد در دریاچه چانگ‌جین که پرفروش‌ترین فیلم سال نو بود، برای ششمین آخر هفته متوالی پرفروش‌ترین فیلم گیشه چین باقی ماند. این فیلم که کاری است از  چن کایگه، تسویی هارک و دانته لام در این سه روز تنها ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخت و مجموع فروش آن در چین به ۶۳۵ میلیون دلار رسید.  

    در روزهای اخیر چین شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا بوده است که به موجب آن محدودیت‌های کرونایی به شهرهای بزرگ این کشور از جمله پکن، شانگهای و شنژن برگشت. مقامات چین دیروز (یکشنبه ۲۲ اسفند) از ۳ هزار و ۱۰۰ مورد ابتلای جدید به کرونا در مرزهای خود خبر دادند که در دوسال گذشته بالاترین آمار ابتلای روزانه در این کشور است.

    براساس گزارشات محلی، برخی از سینماهای شانگهای و شنژن در واکنش به موج جدید شیوع کرونا تعطیل شده‌اند اما برخلاف پنج ماهی که سینماهای چین در سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند، این بار از تعطیلی‌های سراسری خبری نیست.  

    دولت پکن سیاست کووید-صفر را در پیش گرفته که شامل بسته شدن مرزها، واکسیناسیون گسترده و قرنطینه‌های محلی می‌شود. چین از آغاز شیوع کرونا در ژانویه سال ۲۰۲۰ تاکنون ۱۱۲ هزار مورد ابتلا به کرونا و ۴ هزار و ۶۳۵ مرگ ناشی از این ویروس را گزارش کرده است. حدود ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون نفر از شهروندان چینی دستکم یک دز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

    یکی دیگر از عوامل کاهش فروش در سینماهای چین می‌تواند تداوم غیبت فیلم‌های جدید در این سینماها باشد. این هفته تنها فیلم جدیدی که روی پرده این سینماها رفت یک فیلم عاشقانه تایوانی بود که در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش هفته قرار گرفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا