هنرمندان

بهترین کارگردان سال معرفی شد | تاریخ‌سازی جین کمپیون با قدرت سگ – بلاگی ها

  • بهترین کارگردان سال معرفی شد | تاریخ‌سازی جین کمپیون با قدرت سگ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، ایرنا به نقل از ورایتی نوشت: جوایز انجمن کارگردانان آمریکا دقایقی قبل طی مراسمی در هتل بورلی هیلتون برندگان خود را شناخت و جین کمپیون، کارگردان سرشناس نیوزلندی، تاریخ‌ساز شد.

    وی با دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای یک فیلم بلند، برای اولین بار زنان را در دو سال متوالی برنده این جایزه کرد. کمپیون همچنین سومین زن در تاریخ ۷۴ ساله جایزه انجمن کارگردانان است که موفق به دریافت بالاترین جایزه این انجمن می‌شود.  

    کارگردان قدرت سگ برای رسیدن به این جایزه از سد فیلمسازان سرشناسی چون کنت برانا (بلفاست)، پل توماس اندرسن (پیتزا لیکوریس)، استیون اسپیلبرگ (داستان وست ساید) و دنی ویلنوو (تل ماسه) گذشت.

    کلویی ژائو که سال گذشته با فیلم سرزمین آواره‌ها برنده این جایزه شده بود، جایزه را به کمپیون اهدا کرد.

    در ۷۳ سال گذشته در ۶۵ مورد برنده جایزه بهترین کارگردانی در جوایز انجمن کارگردانان آمریکا برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است.

    مگی جیلنهال با فیلم دختر گمشده، ربکا هال (عبور)، تاتیانا هوئزو (دعا برای ربوده شده)، لین مانوئل میراندا (تیک، تیک، بوم…!)، مایکل سارنوسکی (خوک) و اما سلیگمن (شیوا بیبی) را پشت سر گذاشت و جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی انجمن کارگردانان آمریکا را از آن خود کرد.  

    در بخش تلویزیون نیز مارک مایلود برای قسمت همه زنگ‌ها می‌گویند از سریال وراثت برنده جایزه بهترین کارگردانی برای یک سریال درام شد و جایزه بهترین کارگردانی در یک سریال کمدی برای قسمت مرزی وجود ندارد از سریال هکس به لوسیا آنیلو رسید. جایزه یک عمر دستاورد هنری انجمن کارگردانان آمریکا نیز امسال به اسپایک لی، کارگردان فیلم‌هایی چون بلکککلنزمن (۲۰۱۸) و ۵ هم خون (۲۰۲۰)، اهدا شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا