اخبار

قانون جدید برای برخورد با زنان بی‌حجاب در متروی تهران – بلاگی ها

  • قانون جدید برای برخورد با زنان بی‌حجاب در متروی تهران – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از روزنامه اینترنتی فراز، بر اساس خبرهایی که به ما رسیده، شهرداری تهران ۴۰۰ نیروی یگان حفاظت شهرداری را با عنوان «حجاب‌بان» با حقوق ماهانه ۱۲ میلیون تومان در مترو مستقر خواهد کرد.

    * این نیروهای آموزش‌دیده که توسط شرکت «حامیان شهر شهرداری تهران» استخدام شده‌اند، وظیفه تذکر لسانی، ممانعت از ورود به واگن‌های مترو و تحویل بدحجاب‌ها یا بی‌حجاب‌ها به پلیس را برعهده خواهند داشت.

    * یک منبع آگاه گفته که شهرداری تهران، به زودی ۴۰۰ نیرو را با عنوان «حجاب‌بان» در ایستگاه‌های مترو پایتخت مستقر خواهد کرد. این نیروها که توسط یگان حفاظت شهرداری تهران گزینش شده و کلاس‌های آموزشی مربوط به این کار را نیز گذرانده‌اند، به زودی در استگاه‌های مترو وارد عمل خواهند شد.

    بیشتر بخوانید:

    اقدام عجیب با بنر نصب شده در داخل واگن بانوان در مترو

    فیلم پربازدید از مسافران یک واگن متروی تهران

    * این منبع آگاه به خبرنگار ما گفته که «حجاب‌بان»‌ها تنها وظیفه تذکر لسانی و ممانعت از ورود بی‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها به مترو و در صورت مقاومت، معرفی آن‌ها به پلیس را دارند و در صورت درگیری با شهروندان، از خدمت معلق خواهند شد.

    * «مهدی بابایی»، یک عضو شورای شهر از این تصمیم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

    * طبق شنیده‌ها، قرارداد این نیروها توسط شرکت پیمانکاری «حامیان شهر شهرداری تهران» منعقد شده که سابقه زیادی در جذب و استخدام نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران دارد. منبع آگاه گفت که دستمزد ماهانه نیروهای «حجاب‌بان» شهرداری حدود ۱۲ میلیون تومان است که مزایای «سختی کار» نیز به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

    * این در حالی است که ناوگان حمل و نقل عمومی در حال خارج شدن از رده است، واگن‌های مترو فرسوده شده‌اند و معابر شهری در بزرگراه‌ها و پیاده‌راه‌ها از حداقل کیفیت برخوردار نیستند. هزینه‌ای که شهرداری تهران برای استخدام نیروهای «حجاب‌بان» در مترو صرف کرده، معادل هزینه خرید ماهانه ۱۰ تاکسی یا یک اتوبوس درون‌شهری است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا