اخبار

خبر خوب برای کشور / ورود سامانه بارشی جدید از فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ – بلاگی ها

  • خبر خوب برای کشور / ورود سامانه بارشی جدید از فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان هواشناسی پنجشنبه در خصوص  وزش باد شدید و رگبار باران در تهران و برخی شهرهای واقع در مناطق غربی و شرقی کشور هشدار زرد و نارنجی صادر کرده بود.

    اواخر وقت پنجشنبه و بامداد جمعه وزش باد شدید و طوفان در برخی مناطق پایتخت گزارش شد که طبق اعلام سازمان هواشناسی سرعت وزش باد به  ۴۳ کیلومتر بر ساعت هم رسید.

    بر اساس این هشدار در استان تهران، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید همراه با طوفان گرد و خاک و در شب رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

    پایتخت طوفانی شد/ باران در راه نیمه غربی کشور

    کبری رفیعی کارشناس هواشناسی می‌گوید: شنبه با ورود سامانه بارشی جدید در مناطق شمال غرب، غرب کشور و سواحل دریای خزر بارش باران خواهیم داشت.

    به گفته او  جمعه در نوار غربی و شمال غربی کشور همچنین در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان در برخی ساعات رگبار و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

    همچنین سازمان هواشناسی سه هشدار  سطح نارنجی صادر کرده  که از امشب تا روز شنبه فعالیت این سه سامانه در کشور ادامه خواهد داشت.

    سامانه اول: تشدید فعالیت بارشی برای  شنبه ۲۰ فروردین

    نوع مخاطره این سامانه تشدید بارش باران، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و منطقه اثر آن  آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی است.

    اثر مخاطره این سامانه اختلال در ترددهای برون شهری، آب‌گرفتگی محلی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها است و توصیه به عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در تردد و سفرهای برون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها شده است.

     سامانه دوم: وزش باد شدید برای جمعه ۱۹ فروردین

    نوع مخاطره این سامانه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نواحی مستعد و منطقه اثر آن تهران، قم، البرز، سمنان، مرکزی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی است.

    اثر مخاطره این سامانه، خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند چادرها، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی است و توصیه به اجتناب از سفر در جاده‌ها و مسیرهای شن خیز، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی، عدم فعالیت در ارتفاع شامل شهربازی ، ساختمان‌های در حال احداث، پرواز با پاراگلایدر و سایر ورزش های هوایی شده است.
     

     سامانه سوم: انتقال گردوخاک از کشورهای همسایه غربی برای  جمعه ۱۹ فروردین

    نوع مخاطره این سامانه وزش باد شدید موقت و انتقال گردوخاک از کشورهای همسایه غربی و منطقه اثر آن کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان است.

    اثر مخاطره این سامانه، انتقال گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، همچنین اختلال در تردد است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا