هنرمندان

رامبد جوان: با این افراد دیگر کار نمی‌کنم – بلاگی ها

  • رامبد جوان: با این افراد دیگر کار نمی‌کنم – بلاگی ها

    به گزارش همشهری‌آنلاین، رامبد جوان مجری، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون ۷ اردیبشهت ۱۴۰۱ در صفحه اینستاگرامی خود یک یادداشت با محوریت دعوت از سینماگران برای حمایت از بیانیه ۸۰۰ نفره زنان سینما و تئاتر علیه خشونت و آزار جنسی منتشر کرد و از قطع همکاری با افرادی که روایت آزارگری‌شان منتشر شده است، خبر داد. 

      هفته دوم فروردین‌ماه بود که جمع قابل توجهی از زنان سینماگر ایرانی در اعتراض به خشونت و آزارگری و اعمال قدرت بر زنان در محیط سینما، بیانیه صادر کردند و تشکیل کمیته‌ای مستقل در خانه سینما برای رسیدگی به این روایت‌ها را خواستار شدند. 

    در ادامه، امضاکنندگان بیانیه اعتراض به سوء رفتارهای جنسی در سینما و تئاتر ایران، ۵ زن سینماگر (هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی) را برای تشکیل یک کمیته مستقل جهت پیگیری این معضل در این عرصه انتخاب کردند. همچنین رئیس سازمان سینمایی با توجه به برخی حواشی مطرح شده و مشکلات فعالان و دست اندرکاران سینما دستور داد «شورای اخلاق حرفه‌ای سینما» ایجاد شود. 

    متن یادداشت رامبد جوان به این شرح است: «من هم هستم. خانم‌های محترم و عزیز و قدرتمند مملکتم، من هم به عنوان یک انسان در کنارتان هستم. 

    مدتی است روایت‌های آزارگری را می‌خوانم و بسیار متاسفم. خانم‌های محترم می‌دانم که این جنبش زنانه است ولی مطمئنم خیلی از مردان حرفه‌ی عزیزمان هم می‌خواهند کنار شما بایستند و این جریان تلخ آزارگری را به کمک و هدایت شما متوقف کنند. امیدوارم جسارت و شجاعت شما به زنان حرفه‌ها و بخش‌های دیگر جامعه هم منتقل شود تا هر چه زودتر به امنیت و سلامت نزدیک‌تر شویم. 

    من یقینا و با احترام اعلام می‌کنم در کنار این حرکت مهم و تاریخ‌ساز برای هرگونه همکاری و همفکری هستم. امیدوارم هر چه زودتر آقایان دیگر هم همراهی خودشان را اعلام کنند. 

    من، هم در «خندوانه» و پروژه‌های بعدی خود و گروهم با اسامی‌ای که علیه آن‌ها روایت‌ها منتشر شده‌اند یا خواهند شد همکاری نخواهم کرد. »

    قبل‌تر نوید محمدزاده که تهیه‌کنندگی نمایش «گیاهخوار» را بر عهده داشت، پس از افشاگری‌ها علیه ابوالفضل کاهانی کارگردان این نمایش، اجرای این نمایش را که قرار بود مرداد و شهریور ۱۴۰۱ در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود، لغو کرد. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا