اخبار

برداشت یارانه معیشتی جدید از امشب؟ | مبلغ یارانه معیشتی مردادماه چقدر است؟ – بلاگی ها

  • برداشت یارانه معیشتی جدید از امشب؟ | مبلغ یارانه معیشتی مردادماه چقدر است؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها پرداخت یارانه معیشتی تجمیعی تصویب شده است. یارانه معیشتی ترکیبی است از چند یارانه که مجلس تصویب کرده است. یارانه معیشتی جدید به ۶۰ میلیون ایرانی برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید.زمان پرداخت یارانه معیشتی مشخص شد. یارانه معیشتی ۲۰ ام هر ماه پرداخت می شود. همه چیز درباره یارانه معیشتی را در ادامه این مطلب بخوانید.

    یارانه خرداد به حساب برخی از سرپرستان خانوارها واریز شده و برخی دیگر هنوز این یارانه را دریافت نکرده‌اند. اما نکته مهم این است که این یارانه هنوز قابل برداشت نیست.


    بیشتر بخوانید:
    حساب یارانه بگیران امشب شارژ می شود؟ | واریز یارانه معیشتی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در جیب سرپرستان خانوار

    واریز ۸۰۰ هزارتومان به حساب همه یارانه بگیران | دهک‌های ۸ و ۹ یارانه‌بگیر می شوند


    بسته معیشتی جدید توزیع می‌شود؟

    چند روز قبل، رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع بسته‌ معیشتی جدید در بین مردم خبر داد. پرویز فتاح گفته «برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.»

    با توجه به این صحبت‌ها احتمالا بسته معیشتی جدیدی در راه است که هنوز زمان توزیع آن اعلام نشده است. اما قرار است به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق محروم پرداخت شود.

    برخی معتقدند احتمالا این بسته معیشتی در یکی از مناسبت‌های مذهبی و اعیاد پیش رو پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه عید قربان در هفته پیش رو قرار دارد، این احتمال وجود دارد که این بسته در هفته آینده توزیع شود.

    برداشت یارانه معیشتی جدید از امشب؟ | مبلغ یارانه معیشتی مردادماه چقدر است ؟

    حدود ۵۰ روز از واریز یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی به حساب معترضان می‌گذرد اما این یارانه همچنان قابل برداشت نیست. سوالی که وجود دارد این است که چرا هیچ‌کدام از مقامات مسئول زمان دقیق قابل برداشت شدن یارانه را اعلام نمی‌کنند و چرا روند بررسی یارانه‌ها زمان‌بر شده است؟۲۶ اردیبهشت ماه اعلام شد یارانه نقدی جدید به حساب افرادی که پیش از این یارانه می‌گرفتند واریز شده است. اما همان زمان اعلام شد این مبلغ در حساب افراد مسدود است تا بررسی‌های لازم انجام شود و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بررسی کند که آیا این افراد مشمول حمایت دولت هستند یا نه.از آن تاریخ بیشتر از یک ماه می‌گذرد. دومین مرحله یارانه جدید واریز شده و هفته آینده سومین مرحله آن، به حساب سرپرستان ۹ دهک اول درآمدی جامعه واریز می‌شود اما هنوز تکلیف جاماندگان و معترضان مشخص نیست.این تاخیر در حالی است که هفته گذشته رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی تاکید کرد که وضعیت یارانه‌ای این گروه باید هر چه سریع‌تر مشخص شود و تا قبل از واریز نوبت جدید یارانه‌ها، این افراد تکلیف خود را بدانند و یارانه آنها قابل برداشت شود.

    هر چند هر ماه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه جدید به یارانه بگیران ارائه میشود، اما بعد از بررسی اعتراضها تنها یک دوره از یارانه واریزی به حساب متقاضیان جدید و معترضانی که یارانه آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود واریز شده است.

    پیگیریها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.

    گفتنی است، افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند. همچنین افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱، یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا