هنرمندان

با ورود فیلم‌های آلمانی و کانادایی، تکلیف ۷ کشور در اسکار امسال مشخص شد – بلاگی ها

  • با ورود فیلم‌های آلمانی و کانادایی، تکلیف ۷ کشور در اسکار امسال مشخص شد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از هالیوود ریپورتر، آلمان با کلاسیک ضدجنگ «در جبهه غرب خبری نیست» و کانادا با «بهار جاودان» وارد رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شدند.

    «در جبهه غرب خبری نیست» فیلم اقتباسی به کارگردانی ادوارد برگر است که با اقتباس از اثر کلاسیک ضدجنگ اریش ماریا رمارک ساخته شده و نتفلیکس مالک آن است. این فیلم با بازی دنیل برول، سباستین هالک و آلبرخت شوخ برای اولین بار در سطح جهان ۱۲ سپتامبر در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۲ دیده خواهد شد.

    رمان رمارک که سال ۱۹۲۸ منتشر شده مهم‌ترین و شناخته شدن‌ترین رمان ضد جنگ است و تجربه یک سرباز جوان آلمانی را در جبهه غربی جنگ جهانی اول روایت می‌کند. از این رمان آلمانی بارها اقتباس سینمایی شده اما بیشتر به زبان انگلیسی بوده و این اولین باری است که نسخه آلمانی آن ساخته می‌شود. نسخه‌ای که سال ۱۹۳۰ لوییس مایل‌استون از این رمان ساخت برنده اسکار بهترین فیلم شد. نسخه تلویزیونی آن هم سال ۱۹۷۹ موفق به کسب ۷ نامزدی امی شد ویکی از آنها را برد.

    هیات داوران آلمانی این فیلم را از میان ۹ فیلم منتخب به عنوان نماینده آلمان انتخاب کردند. این فیلم قرار است ۲۸ اکتبر از سوی نتفلیکس در آمریکا مدتی کوتاه راهی سینماها شود.

    کریستین سومر رئیس تولید «روزار فیلم»، کورینا مهنر مدیر شرکت تولید فیلم «بلو آیز فیکشن»، جولیا وبر مدیر فروش «گلوبال اسکرین»، یاسنا واو را مدیر نمایش «لئونین دیستریبیوشن»، سوزان فلکسل از «سینه‌پلکس نویفارن»، دونیا بیلالاس از انجمن منتقدان فیلم آلمان، کاترین گیبی فیلمساز، ماریا فورت‌ونگلر بازیگر و هایدی شووچو فیلمنامه‌نویس گروه داوران را تشکیل داده بودند. آلمان آخرین بار در سال ۲۰۰۷ با فیلم «زندگی دیگران» ساخته فلوریان هنکل دونرسمارک برنده اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شده بود.

    • بهترین فیلم ۲۰۲۲ از نگاه منتقدان بین‌المللی کدام فیلم است؟ | این فیلم برنده اسکار مثلث غم و قدرت سگ را جا گذاشت

    کانادا هم با فیلم مستند «بهار جاودان» ساخته جیسون لافتوس راهی اسکار می‌شود. این فیلم بر اساس انیمیشن یک هنرمند چینی ساخته شده و درباره سرکوب مداوم گروه‌های اقلیت‌های قومی و مذهبی در چین است.

    «بهار جاودان» نخستین بار در جشنواره مستند تسالونیکی ۲۰۲۲ نمایش داده شد و بعد به جشنواره مستند «هات‌داکس» کانادا رفت و برنده جایزه بهترین فیلم تماشاگران شد. از سال ۱۹۷۱ این چهارمین باری است که کانادا یک فیلم غیرفرانسوی زبان را به اسکار می‌فرستد و در عین حال نخستین فیلم مستند و انیمیشنی است که برای اسکار نود و پنجم ارسال شده است.

    آکادمی اسکار فهرست نهایی خود را ۱۵ دسامبر اعلام می‌کند و از میان آن نامزدهای این رقابت در ۲۴ ژانویه معرفی می‌شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا