هنرمندان

چرا سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» کسل کننده شده است؟ – بلاگی ها

  • چرا سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» کسل کننده شده است؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، الجزیره در گزارشی درباره‌ سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» نوشته است: سرویس پخش فیلم و سریال پرایم ویدیو که زیرمجموعه‌ی آمازون است، یکم سپتامبر گذشته، سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» را منتشر کرد تا بدین ترتیب مهمترین و مشهورترین اثرش را به مخاطبانش ارائه کرده باشد.

    این سریال پربیننده‌ترین سریال پرایم ویدئو نیز شد و با ۲۵ میلیون مشاهده در طول ۲۴ ساعت رکورد این شبکه را به دست آورد.

    «حلقه‌های قدرت» در سایت (Rotten Tomatoes) امتیاز ۸۴% را از منتقدان کسب کرده و توانسته آن‌ها را راضی کند اما عجیب است که از نظر برخی از مخاطبان خسته‌کننده بوده و امتیاز ۳۴% را توسط مخاطبان کسب کرده است.

    فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در هشت قسمت، در نیوزیلند ساخته شده و فصل دوم آن، هم اکنون در بریتانیا در حال تصویربرداری است.

    جی.آر.آر. تالکین با نوشتن رمان‌های «ارباب حلقه‌ها» دنیای فانتزی بزرگی را برای بسیاری از مردم خلق کرد. دنیایی که با ساحته شدن سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» به شهرت جهانی رسیده و برای همیشه ماندگار شد.

    چون آمازون حق پخش آثار بر اساس این رمان‌ها را ندارد، از این رو به ابتکاری دست زده و تصمیم گرفته تا وقایعی که پیش از رمان‌های تالکین به وقوع پیوسته را به تصویر بکشد. این سریال هم طبق معمول جنگ خیر و شر را به تصویر کشیده و سرگذشت برخی از شخصیت‌های «ارباب حلقه‌ها» در گذشته را مرور می‌کند. اما می توان گفت حداقل از نظر بصری سریال «حلقه‌های قدرت» یکی از بهترین آثار تلویزیونی است.

    در قسمت‌های ابتدایی با شخصیت‌های جدید و نیز وضعیت شخصیت‌های قدیمی در گذشته آشنا می‌شویم و از قسمت چهارم به بعد حرکت به سمت نبردی که سرنوشت سرزمین میانه را مشخص می‌کند آغاز می‌شود.

    تالکین، رمان‌هایش را با جزئیاتی خیره‌کننده به تحریر درآورده اما در فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» از بسیاری از این جزئیات چشم‌پوشی شده است، حال آنکه سریال‌ «حلقه‌های قدرت» توجه زیادی به جزئیات داشته و در واقع پرداختن به همین جزئیات و تلاش برای ریشه‌یابی روابط میان موجودات است که به سازندگان این امکان را داده که سریالی در چندین قسمت بسازند؛ در غیر این صورت شاکله کلی داستان سریال را می‌شد در یک فیلم دو ساعته هم جای داد. همین توجه بیش از اندازه به جزئیات است که باعث شده برخی این سریال را کِسِل‌کننده بدانند اما در مقابل برخی نیز این روند در ساخت سریال را تحسین می‌کنند.

    الجزیره در پایان این گزارش آورده است: قطعا سریال «حلقه‌های قدرت» خلاقیت پیتر جکسون ـ کارگردان سری فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» ـ را کم دارد. جکسون خود گفته است که استودیو در ابتدا از او خواسته تا در ساخت سریال مشارکت داشته باشد و وعده داده تا فیلم‌نامه را هم برایش ارسال کند اما دیگر هیچوقت با او تماسی گرفته نشده است.

    • بازیگر سریال خاندان اژدها محبوب‌ترین ستاره سایت IMDB
    • معرفی فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت | این مجموعه را به چه ترتیبی ببینیم؟
    • سریال جدید آمازون رکورد ۱۵ ساله این پلتفرم را شکست
       

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا