هنرمندان

کدام فیلم‌ها بار فروش گیشه ۱۴۰۰ را به دوش کشیدند – بلاگی ها

  • کدام فیلم‌ها بار فروش گیشه ۱۴۰۰ را به دوش کشیدند – بلاگی ها

    به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، با توجه به اینکه از  -۱۸ اسفندماه- فیلم‌های جدید اکران نوروز جایگزین فیلم‌های پیشین می‌شوند، فیلم‌هایی که تاکنون رده‌های اول تا سوم فروش گیشه را به خود اختصاص داده‌اند را می‌توان با قطعیت سه فیلم پرفروش سال ۱۴۰۰ نامید.

    بر این اساس، فیلم‌های دینامیت ساخته مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان با فروش ۵۵میلیارد و ۹۹۴میلیون تومان، گشت ارشاد ۳ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی با فروش ۴۱میلیارد و ۱۵۶میلیون تومان و قهرمان به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی با فروش ۱۲میلیارد و ۳۱میلیون تومان به ترتیب عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند.

    «دینامیت» رتبه اول 

    فیلم سینمایی دینامیت از ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد و از همان زمان هم صدر گیشه را به خود اختصاص داده بود، در نهایت با فروشی معادل ۵۵ میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم سال است.

    در این فیلم هنرمندانی همچون پژمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی و میرطاهر مظلومی ایفای نقش‌ کرده‌اند.

    دینامیت، داستان آپارتمانی را روایت می‌کند که افرادی از اقشار مختلف جامعه همچون ساقی و طلبه در آن ساکن هستند که با توجه به تضادهای فکریشان موقعیت‌های طنزی را می‌سازند.

    «گشت ارشاد ۳» رتبه دوم 

    فیلم سینمایی گشت ارشاد ۳ که از ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در سینماهای سراسر کشور اکران شده بود، توانست تا به امروز به فروش ۴۱میلیارد و ۱۵۶میلیون تومانی برسد و در جایگاه دومین فیلم پرفروش سال ۱۴۰۰ قرار گیرد.

    این فیلم سومین قسمت از سری پرطرفدار گشت ارشاد است. گشت ارشاد ۳ با بازی امیر جعفری، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی و بهنام بانی ساخته شده است.

    در خلاصه این فیلم آمده است: حسن و عطا پس از سال‌ها به ایران برمی‌گردند. آنان به اجبار برای امرار معاش به نوازندگی در خیابان‌ها می‌پردازند، پس از مدتی سودای خوانندگی آنان را رها نمی‌کند تا اینکه تصمیم به انتشار آلبوم موسیقی می‌گیرند اما به لحاظ مالی در تنگنا هستند. پس تصمیم می‌گیرند به سراغ یک زمین‌دار بزرگ در لواسان که نقش او را بهنام بانی بازی می‌کند رفته و او را بدزدند…

    «قهرمان» رتبه سوم 

    فیلم سینمایی قهرمان که از پنجم آبان در سینماهای سراسر کشور اکران شده بود، تاکنون به فروش ۱۲ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان دست پیدا کرده است. این فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۱ حضور داشت و توانست جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد.

    در فیلم قهرمان، امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی ایفای نقش می‌کنند.

    در خلاصه داستان قهرمان آمده است: رحیم که به دلیل بدهی، زندانی بند مالی‌ست برای دو روز به مرخصی می‌آید تا شاید بتواند طلبکارش را متقاعد کند که رضایت دهد او آزاد شود اما او در این دو روز با ماجرایی روبه رو می‌شود که هیچگاه پیش‌بینی‌اش را نکرده بود…

    «بی‌همه چیز» رتبه چهارم

    فیلم بی‌همه چیز به کارگردانی محسن قرایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی از ۲۴ آذر در سینماهای کشور اکران شده و توانست در مدت سه ماه به فروش ۹میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان دست پیدا کند.

    پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، لاله مرزبان، بابک کریمی و پدرام شریفی بازیگران این فیلم هستند.

    این فیلم در سی و نهمین جشنواره‌ فیلم فجر در پانزده رشته کاندید و در پنج شاخه از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی، جایزه‌ ویژه هیئت داوران و تدوین موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

    در خلاصه داستان فیلم بی‌همه چیز آمده است: روستایی دور افتاده سالهاست که رونقِ پیشین را ندارد. ساکنین یا کوچِ اجباری کرده‌اند یا اگر مانده‌اند در فقر و بدبختی به سرمی‌برند. روستا اما مهمانی دارد که خود در همین جا متولد شده و از کوچش بیست سالی می‌گذرد، او متمول است و اهالی در خیالِ اینکه او آمده تا روستا را از این فلاکت نجات دهد رویاپردازی می‌کنند…

    «آتابای» رتبه پنجم 

    فیلم سینمایی آتابای به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و نویسندگی هادی حجازی‌فر در سال ۱۳۹۸ به زبان ترکی آذری و با زیرنویس فارسی ساخته شد. این فیلم از سوم آذر ۱۴۰۰ به نمایش عمومی درآمد و در مدت سه ماه به فروشی معادل ۵میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان دست یافت.

    آتابای در سی‌ و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین در پنج بخش و همچنین فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان ماهنامه فیلم در شماره اسفندماه ۱۳۹۸ شده ‌است.

    در این فیلم هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل و معصومه ربانی‌نیا ایفای نقش می‌کنند.

    کدام فیلم‌ها بار فروش گیشه کرونا زده ۱۴۰۰ را به دوش کشیدند

    «شهرگربه‌ها» رتبه ششم پرفروش‌ترین فیلم

    فیلم سینمایی شهر گربه‌ها به نویسندگی و کارگردانی سیدجواد هاشمی از سوم آذرماه در سینماهای سراسر کشور اکران شد و توانست در این مدت به فروش ۵ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان دست پیدا کند.

    علیرضا خمسه، رضا بنفشه‌خواه، امین زندگانی، مریم سعادت، یوسف تیموری، میرطاهر مظلومی، الیکا عبدالرزاقی، نیوشا ضیغمی و فرهاد آییش از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

    در خلاصه داستان شهر گربه‌ها آمده است: گربه‌های گربستان به طمع رسیدن به آرزوهای خود قصد دارند با شرکت در مسابقه‌ای که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه‌هاست، شرکت و به شهر گربه‌ها عزیمت کنند، غافل از اینکه حاکم به کمک تحقیقات و کشفیات گرفسور تصمیم دارد عمر آنها را گرفته و به خودش اضافه کند…

    «درخت گردو» رتبه هفتم پرفروش‌ترین ها

    فیلم سینمایی درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. این فیلم با فروش ۳میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان در رده هفتم جدول فروش قرار دارد.

    در فیلم درخت گردو، پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی و مینو شریفی‌ ایفای نقش کرده اند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ به نمایش درآمد و توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد از همان جشنواره باشد.

    «منصور» در رده هشتم

    فیلم منصور به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی با فروش ۳میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان هشتمین فیلم پرفروش‌ در سال ۱۴۰۰ شد.

    این فیلم روایت بخشی از زندگی سردار شهیدمنصور ستاری است که محسن قصابیان نقش این شهید بزرگوار را ایفا کرده و سال گذشته برای نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

    علاوه بر قصابیان هنرمندان دیگری همچون لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، مهدی کوشکی، علیرضا زمانی‌نسب، قاسم زارع و سیدجواد هاشمی در فیلم منصور ایفای نقش کرده‌اند.

    «گربه سیاه» رتبه نهم 

    فیلم گربه سیاه به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی علی اصغری و تهیه‌کنندگی بهرام رادان محصول سال ۱۳۹۸ است که با رقم ۲میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان نهمین فیلم پرفروش سال ۱۴۰۰ است.  

    این فیلم داستانی اجتماعی را روایت می‌کند و مخاطب آن عمدتاً جوانان به ‌خصوص دهه هشتادی‌ها هستند.

    بهرام رادان، ترلان پروانه، بهاره کیان افشار، حسین پورکریمی، کیا رکنی، پیام احمدی‌نیا، علیرضا استادی، آزاده سدیری، رضا یزدانی، احسان کرمی، علی اوجی، احمد کاوری، بهروز قادری و حسین ملکی بازیگران این فیلم هستند.

    «صحنه زنی» در رتبه دهم

    در نهایت رده انتهایی و دهم جدول از آن فیلم صحنه زنی به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا با رقم یک میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان است.

    داستان این فیلم درباره اسد رئیس یک باند خلافکار است که همراه با دو دوست خود صحنه‌های جعلی تصادف می‌سازد تا از بیمه خسارت بگیرد.

    مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، مجید صالحی، پیام احمدی‌نیا، لیندا کیانی و فرزانه سهیلی بازیگران این فیلم هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا