هنرمندان

ببینید |‌ سکانس پربازدید «عروس آتش» |‌ فیلمی که پای حمید فرخ‌نژاد را به سینما باز کرد – بلاگی ها

  • ببینید |‌ سکانس پربازدید «عروس آتش» |‌ فیلمی که پای حمید فرخ‌نژاد را به سینما باز کرد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، ‌ به مناسبت سالروز درگذشت خسرو سینایی؛ ‌ کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، آهنگساز و شاعر سکانسی از فیلم سینمایی «عروس آتش» اثر ماندگار این کارگردان پربازدید شده است.

    «عروس آتش» فیلمی به کارگردانی خسرو سینایی در سال ۱۳۷۸ ساخته و اکران شد. فیلم‌نامه آن را خسرو سینایی و حمید فرخ‌نژاد نوشتند و در جنوب ایران فیلمبرداری شد. عروس آتش که جوایز سینمایی بسیاری کسب کرد به سنت‌های عشیره‌ای، ازدواج اجباری و خودسوزی می‌پردازد. داستان درباره احلام (با بازی غزل صارمی) است، دختری عرب خوزستانی که از کودکی زادگاهش را ترک کرده و به اهواز آمده، اکنون سال آخر پزشکی را در دانشگاه سپری می‌کند.

    در این فیلم سعید پورصمیمی، حمید فرخ‌نژاد، مهدی احمدی، سلیمه رنگزن و غزل صارمی به هنرمندی پرداخته‌اند. عروس آتش یکی از آثار ماندگار سینمای ایران است که در زمان اکران خود در جشنواره فیلم فجر و به صورت عموم جنجال و حاشیه‌های بسیاری داشت و بسیاری بازی حمید فرخ‌نژاد و سعید پورصمیمی را در این فیلم ستایش کردند.

    حمید فرخ نژاد با این فیلم وارد عرصه بازیگری شد و بازی درخشان او در نقش فرحان  او را به سیمرغ نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر و تندیس بهترین بازیگر مرد از جشن خانه سینما رساند.  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا