اخبار

لقب سوئیس ایران متعلق به چه استانی است؟ – بلاگی ها

  • لقب سوئیس ایران متعلق به چه استانی است؟ – بلاگی ها

    استان چهارمحال و بختیاری استانی است که لقب سوئیس ایران را به خود اختصاص داده، اما سؤال اساسی اینجاست که چرا این لقب به این استان داده شده است؟ استان چهارمحال و بختیاری به دلیل سرسبزی بسیار زیاد و همچنین مرتفع بودن امکان به وجود آمدن و تفریحات بسیار زیادی را در کوه‌های خود به وجود آورده و همچنین سرسبزی این استان باعث به وجود آمدن زیبایی‌های طبیعی بسیار زیادی در این منطقه شده است. استان چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع بلندی که از سطح دریا دارد به بام ایران نیز معروف است. این استان به دلیل مرتفع بودن از لحاظ میزان بارش برف و باران نسبت به سایر استان‌ها عدد بیشتری را در جدول بارش سالیانه کشوری دارد. همانطور که گفته شد مرتفع بودن این استان باعث شده که به طور متوسط کوه‌ها بین ۶ تا ۷ ماه در سال پوشیده از برف باشند و این امر باعث ساخته شدن پیست‌های زمستانی زیادی در این استان شده است. اگر مایل هستید تا درباره این استان که کوه‌های آن با گل‌های لاله واژگون تزیین شدن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

    اگر از این مطلب خوشتان آمده است احتمالا مطالب زیر نیز برایتان جالب است: 
    پارک جنگلی مخمل‌کوه یا دامنه‌های آلپ؟
    چگونه یک کوله پشتی مناسب برای سفر خود انتخاب کنیم؟
     

    جاذبه‌های گردشگری در استان چهارمحال بختیاری از چه نوعی هستند؟

    · آبشار دره عشق: یکی از جاذبه‌های گردشگری در چهارمحال بختیاری که در ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است و دارای طبیعت بکر و شگفت انگیزی می‌باشد آبشار دره عشق است. این آبشار که دارای آبی به زلالی اشک چشم می‌باشد در دره بسیار بکر و دیدنی جاری شده است که مکان بسیار مناسبی برای استراحت کردن و گرفتن عکس‌های هنری است.

    · تالاب چغاخور: اگر تمایل دارید که به دیدن پرنده‌های مهاجر و بومی مانند مرغابی، لک لک، اردک و حواصیل بروید بهترین انتخاب برای دیدن کردن از این منظره بکر و طبیعی رفتن به تالاب چغاخور در حدود ۶۰ کیلومتری شهرکرد است. این تالاب بیش از ۲۳۰۰ هکتار وسعت دارد و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

    · چشمه باغ رستم: یکی از چشمه‌های بسیار سرد و خروشانی که در استان چهارمحال بختیاری قرار دارد چشمه باغ رستم است. این چشم مجموعه‌ای از چشمه‌هاست که به درون رودخانه خروشان بهشت‌آباد از سرچشمه‌های کارون منتهی می‌شود. جالب است که بدانید این چشمه در سرتاسر سال خروشان و پر از آب است.

    · تالاب گندمان: اگر از تالاب چغاخور در استان چهارمحال و بختیاری دیدن کردید پیشنهاد ما به شما این است که از تالاب گندمان که در نزدیکی این تالاب قرار گرفته نیز دیدن کنید. این تالاب دارای دشت‌های بسیار وسیع در اطراف خود است که با رنگ سبز بسیار زیبایی که دارد چشمتان را نوازش می‌کند. باشگاه‌های ورزشی بسیار شیک و استخرهای پرورش و نگهداری اسب در پیرامون این تالاب یکی از جاذبه‌های گردشگری واقع در این استان محسوب می‌شود.

    · غارهای بسیار زیبا: غارهای بسیار زیادی که در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند مقصد بسیار مناسبی برای افرادی است که به قندیل‌های زیبا و البته سنگ نوشته‌هایی که در درون غارها قرار دارند علاقه‌مند هستند. غارهایی همانند غار سراب، پیرغار و غار یخی چما از جمله غارهای بسیار زیبا در این استان محسوب می‌شوند.

    · دشت‌های گل‌های لاله واژگون: بدون شک یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری چهارمحال بختیاری بازدید کردن از دشتی با وسعت ۳۶۰۰ هکتار تزیین شده از گل‌های لاله واژگون می‌باشد که در ارتفاعات این استان قرار دارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا