اخبار

این خودرو دیدنی جانشین نیسان آبی در ایران می شود! + عکس – بلاگی ها

  • این خودرو دیدنی جانشین نیسان آبی در ایران می شود! + عکس – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها تولید نمونه اولیه وانت صحرا توسط شرکت زامیاد تأیید شد. مشخصات فنی و امکانات رفاهی این پیکاپ دو کابین چیست و چه زمانی تولید انبوه خواهد شد

    شرکت زامیاد به عنوان یکی از خودروسازان زیرمجموعه سایپا سال‌هاست که فعالیت می‌کند و عمده تولید محصولات وی در حوزه وانت، کامیون، مینی بوس و اتوبوس است. چند ماه پیش مطلع شدیم که این شرکت قصد دارد به زودی از خودروی وانت دو کابین خود با نام صحرا رونمایی به عمل آورد.

    تولید نمونه اولیه وانت صحرا تأیید شد

    به ادعای خود شرکت زامیاد، صحرا اولین خودروی وانتی است که بر روی پلتفرم اختصاصی این شرکت سوار شده و پلتفرم مورد اشاره با بهره‌گیری از نقطه نظرات مشتریان در خصوص وانت Z۲۴ و رفع ایرادهای اساسی پلتفرم قبلی طراحی شده است. اگر به اطلاعیه‌های شرکت زامیاد دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که وانت صحرا جایگزینی قطعی برای وانت زامیاد است، زیرا این شرکت مدام از وانت نیسان با عنوان پلتفرم قبلی یاد می‌کند.

    جانشین احتمالی نیسان آبی در ایران

    مدتی پیش زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا از پلتفرمی اختصاصی با عنوان زامیاد Z۱V۱ رونمایی کرد و هم‌اکنون اولین محصول بر پایه این خودرو معرفی و تولید شده است. این وانت دو کابین که خارجی‌ها به آن پیکاپ می‌گویند، صحرا نام دارد. خبر شوکه کننده این که همین چند ماه قبل یک نسخه از وانت دو کابین زامیاد وارد خطوط مونتاژ شده و تولید گشته است.

    جالب اینجاست که طبق آخرین صحبت‌های مدیران شرکت زامیاد، قرار بود اولین نسخه این پیکاپ دو کابین اواخر سال ۱۴۰۱ وارد بازار شود. در حال حاضر تنها کاری که از دستمان بر می‌آید صبر است تا ببینیم آیا این شرکت به وعده‌های خود عمل می‌کند یا خیر. ا

    البته نمی‌دانیم که آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو در چه سطحی است، ولی در خصوص مشخصات فنی می‌توان گفت وانت صحرا مجهز به پیشرانه ارتقا یافته ام ۲۴ پلاس است که اطلاعاتی در مورد خروجی‌های این موتور منتشر نشده است. پیشرانه M۲۴ می‌توانست نهایتا ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

    پلتفرم Z۱V۱ چیست؟

    هدف شرکت زامیاد از تولید و طراحی پلتفرم جدید زد ۱ وی ۱ تولید شاسی محرک عریض با مجموعه‌های جدید از جمله سیستم تعلیق جلو، سیستم فرمان، ترمز و دیفرانسیل جلوی جدید بوده است؛ ولی باید خاطرنشان کرد که ساخت چنین پلتفرمی صرفا برای یک پیکاپ نبوده است.

    شرکت زامیاد قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از این پلتفرم برای دیگر محصولات خود نظیر ون ۱۳ به اضافه یک نفر استفاده نماید. خودروی ون زامیاد نیز قرار است همزمان با وانت دو کابین مذکور وارد بازار ایران شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا