هنرمندان

شبی که معجزه فوتبال سینما را زنده کرد – بلاگی ها

  • شبی که معجزه فوتبال سینما را زنده کرد – بلاگی ها

    بلاگی ها – شهاب مهدوی: «بلیت تمام شد.» جمله‌ای که مدت‌ها بود مصداقی در مورد گیشه سینماها نمی‌یافت، دیروز معنا پیدا کرد و دوباره تکرار شد. در کسادترین ایام اکران، ناگهان گیشه شلوغ شد. فوتبال به یاری سینما آمد و سینماداران پس از مدت‌ها اقبال عمومی را تجربه کردند. درحالی‌که گفته می‌شد پخش مسابقات جام جهانی در سینماها منتفی شده، در دقیقه نود خبر رسید سینماها سه‌شنبه بازی ایران و آمریکا را پخش خواهند کرد.

    فوتبال گیشه را داغ کرد 

    طرح اکران مسابقات جام جهانی از مدت‌ها پیش توسط شورای صنفی نمایش تدوین شد؛ طرحی که سینماداران آن را به‌عنوان راه‌حلی برای رفع بحران گیشه مطرح کردند. سازمان سینمایی هم موافق نمایش فوتبال در سالن‌های سینما بود و به‌نظر می‌رسید با تامین نظر نیروی انتظامی، مشکلی برای اکران فوتبال وجود نداشته باشد.

    به‌خصوص اینکه پخش مسابقات فوتبال در پردیس‌های سینمایی مسبوق به سابقه بود و در چند دوره اخیر جام جهانی، بازی‌های تیم ملی و برخی مسابقات حساس در سالن‌های سینما پخش شده بود. در یکی از کسادترین ادوار گیشه، سینماداران به استقبال جام جهانی رفتند و امیدوار بودند در روزهایی که تب فوتبال در جامعه بالا می‌رود، سینما هم بخشی از زیاندهی سال‌های اخیرش را جبران کند.

    در نهایت اما پاییز پرحادثه ۱۴۰۱ همه طرح‌های خوش‌بینانه‌ای را که در تابستان برای رونق سینماها تدوین شده بود، بر باد داد که مهم‌ترینش همین پخش مسابقات جام جهانی در پردیس‌های سینمایی بود. وقتی مسابقات شروع شد و خبری از نمایش بازی‌ها در پردیس‌ها نشد، به‌نظر می‌رسید با وجود موافقت وزارت ارشاد، دیگر نهادها بنا به ملاحظات امنیتی با اجرای این طرح مخالفت کرده‌اند. تا اینکه دوشنبه‌شب معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از موافقت رئیس این سازمان با پخش بازی ایران و آمریکا خبر داد. 

    موافقت محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی قاعدتا بعد از هماهنگی با نهادهای ذیربط انتظامی، امنیتی صورت گرفته بود، باعث شد پس از مدت‌ها گیشه سینماها داغ شود و فوتبال به‌عنوان عاملی برای همبستگی ملی این‌بار با حضور گسترده مردم در پردیس‌های سینمایی نقش خود را ایفا کند.

    محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماداران اقبال عمومی از پخش مسابقه ایران و آمریکا را فوق‌العاده توصیف کرد. او درخصوص استقبال کم‌نظیر تماشاگران و علاقه‌مندان از بازی تأکید کرد، استقبال خوبی شده و از شب دوشنبه که این امکان برای سینماها فراهم شده و بلیت‌فروشی را آغاز کرده‌اند در برخی از سینماها تمام بلیت‌ها در چند ساعت به فروش رسیده است. مسابقه‌ای که در وقت اضافه به پردیس‌ها رسید و بلیت‌های ۴۵هزار تومانی که گفته می‌شد بهای زیادی برای تماشای فیلم‌های روی پرده است، در تعدادی از پردیس‌ها خیلی زود تمام شد.

    اکران رایگان فوتبال در فرهنگسراها 

    بازی دیشب ایران و آمریکا در فرهنگسراهای مناطق ۲۲‌گانه پایتخت به‌صورت رایگان برای فوتبال‌دوستان نمایش داده شد. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  که این روزها جشنواره «ایران پیروز» را با برنامه‌های متنوعی متناسب با ایام جام جهانی برگزار می‌کند. بازی ایران و آمریکا نیز در قالب یکی از بخش‌های جشنواره «ایران پیروز» به‌صورت رایگان به نمایش در آمد.

    گزارش جواد خیابانی خون من را به جوش آورد و تعصبم برانگیخته شد | بازیکنان تیم ملی از بچگی با شعار مرگ بر آمریکا بزرگ شده‌اند | یک گل به امریکا می زنیم

     بازی ایران و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکنون چقدر فروخته است؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا